Hoi meiden, Ik ben vandaag 40 weken en 4 dagen zwanger en vanmiddag bij de vk geweest. Ze heeft proberen te strippen maar dat ging niet me baarmoeder zat nog te dicht. Maar nu na het avondeten voel ik me eigen zo moe En helemaal niet lekker nu vraag ik me af mijn bloeddruk is altijd 120/70 en vanmiddag was die 140/80 is dit wel goed? De vk zei er niks over maar maak me toch een beetje zorgen nu ik me helemaal niet lekker voel. Iemand ervaring hiermee? Groetjes
Hier 41+1 weken.. en ook ik ben plots zo moe en niet helemaal in orde.. Misschien ligt het ook deels aan het weer? Bij mij gaan ze kijken voor morgen te strippen...
Kan het niet zijn dat je nu de bevalling wel heel dicht bij komt gewoon iets meer gespannen bent? Dat daardoor je bloeddruk wat hoger is? Even ter geruststelling: als je bloeddruk echt te hoog was dan hadden ze je niet zo naar huis laten gaan meis, En die moeheid is heel normaal hoor! Je bent met je aller laatste loodjes bezig, ik zou gewoon lekker gaan slapen, En nu alle rust nemen die je nog kunt nemen, P.s bij mij begon de bevalling wel met een hogere bloeddruk dan normaal,en toen ik echt rust nam is het s'nachts doorgezet! Veel suc6 nog ff, en als je het niet vertrouwd, moet je echt de vk bellen hoor! Liefs taart.
Zou heel goed te maken kunnen hebben met stress ook voor de bevalling en had ook al zo een idee dat ze me niet zomaar zouden laten gaan als me bloeddruk niet goed was. Ga zo maar lekker me bedje opzoeken en hopen dat het morgen beter is. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes
Een bloeddruk van 140/80 is met deze termijn niet zo gek. Geen zorgen over maken. Wellicht dat er toch iets begint te rommelen. Lief voor jezelf zijn en je lekker laten verwennen, zoveel mogelijk ontspannen. Hoop dat jij je snel beter voelt!
Mij is verteld dat een iets hogere bloeddruk wijst op naderende bevalling. 140/80 is netjes dus zou het eerder wijten aan bevalling die eraan komt.
neem een bad of douchen even te ontspannen kindtje meld zich zelf niet wanneer jij het het wenst ,als je gespannen bent zet de bevaling ook niet door!!
die bloeddruk daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor. pas bij een onderdruk van 90 is ie verhoogd. (heb zelf veel bloeddruk problemen dus weet wanneer ie wel en niet goede is)