Gelantine & slagroom & rauwe eieren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chikai, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Ik bak graag taarten met vullingen..
    Nu ben ik zwanger en vraag ik me het volgende af.

Vullingen met rauwe eieren mag je niet meer, maar hoe zit het met gelantine en slagroom?

Weet iemand dit?
    Dank je wel alvast!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat mag beide wel.

Slagroom is gewoon gepasteuriseerd (of iets wat er op lijkt), dus goed. Gelantine kan ook geen kwaad.

Rauwe eieren inderdaad niet..

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Slagroom weet ik, dat mag sowieso. Maar....als je de vulling met rauwe eieren maakt en de taart dan bakt in de over, dan moet het toch kunnen? Of niet mensen??

Vul me gerust aan!

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja als je de taart bakt in de oven dan mag het gewoon. Maar ik denk dat Chikai bedoelt dat ze taart vult nadat die gebakken is. Dus dan zijn de eieren nog rauw.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Als je zelf de slagroom maakt en weet dat het gepasteuriseerd is, is het ok, maar mijn arts raadt mij aan geen slagroom te eten buiten de deur omdat je het gewoon nooit weet...

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wel apart advies :(
    slagroom is van room, melkproduct dat bewerkt is
    kan moeilijk van rauwe melk gemaakt zijn lijkt me,
    maar misschien dat het niet altijd even vers is
    zure slagroom proef je snel genoeg hihi

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slagroom en gelatine kun je gewoon eten. Ook buiten de deur! Onzin om zo'n advies te geven.
    Het eten van rauwe eieren worden afgeraden maar dit geldt ook voor niet zwangeren. De kans op salmonella is aanwezig. Dit is heel vervelend, ook als je niet zwanger bent.

www.voedingcentrum.nl

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    aanvulling op de rauwe eieren... als je wel salmonella krijgt in je zwangerschap is dit voor jou heel vervelend, maar men heeft mij in mijn zwangerschap op het hart gedrukt dat het geen consequenties zou hebben voor de baby. Ik heb het niet gehad en wel lekker zacht gekookte eieren gegeten in mijn zwangerschap... is dan misschien niet helemaal rauw ei... maar zelfgemaakte mayo wel en dat heb ik ook gegeten!

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor jullie reacties!
    Rauwe eieren die in het beslag gaan, gaan idd in de oven.
    Maar rauwe eieren in de vulling, gaan gewoon zo de koelkast in en worden niet meer gekookt of gebakken ofzo. Dat ga ik inderdaad maar vermijden.
    Maar dan weet ik dat de andere vullingen wel gewoon mogen!

Ik ga namelijk een paar taartjes maken om aan onze ouders te vertellen dat ik zwanger ben, dus vandaar de vraag! (dan weet ik wat ik nog wel gewoon mee mag eten!)

10. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Hallo,

Ik heb eerder altijd in de horeca (keuken) gewerkt, en daar hadden ze pakken met gepasteuristeerd ei. Dit mag je wel gewoon gebruiken als je zwanger bent, dus misschien is dat een idee?
    Ik weet dat je ze bij de groothandel (Makro, sligro) wel gewoon kan krijgen.

Maaike

11. Emmely

Emmely Niet meer actief

Ik heb een vraag, heb zojuist patat zitten eten, heerlijk met mayonaise erbij, maar daar zitten toch ook rauwe eieren doorheen? Dit zit door heel veel sausjes... :( Ook in bepaalde toetjes. Dat mag dan ook allemaal niet? Is het heel erg dat ik dit nu heb gehad?

12. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    mijn gyn zegt: zwangere vrouwen zijn geen zieke vrouwen... als je niet immuun bent voor toxoplasmose is het enige wat je volgens haar niet mag rauw rood vlees en franse kazen... dat is alles.....

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als jouw mayo uit een potje komt, zijn de eieren erin bewerkt
    verse mayo mag je alleen niet...
    en in toetjes uit supermarkten zitten geen rauwe eieren,
    hooguit soms in een restaurant, maar dat kan je dan altijd navragen

Deel Deze Pagina