nest????

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Vorig jaar zag ik al eens wat wespen/bijen ( zonder bril kan ik het niet zo goed zien ) boven de coniferen vliegen en met enige regelmaat vlakbij onze ramen op de bovenverdieping.

Nu was ik net de coniferen aan het knippen, helemaal bovenaan op de ladder ( ze zijn ca 3 mtr hoog). Goed onze kant is klaar,ik dacht laat ik de kant van de buurman ook even netjes doen.
    Aan de kant van de buurman zag ik ook alweer wat bijen/wespen rondvliegen ( ik denk bijen ,maar had nog steeds de bril niet op haha) Ik denk ach stel je niet aan , gewoon die ladder op en knippen. Ineens ga ik met die tang de conifeer in en ik hoor heel hard gezoem en er komt echt iets vrij groots uit. Ik vloog van de trap af. Hoop niet dat overige buren mij hebben gezien ,want die hebben vast in een deuk gelegen om mij :D Doordat ik zo de trap afvloog heb ik het ook niet weer gezien. Wel zag ik vervolgens nog meer bijen/wespen eromheen vliegen. Zou dit een koninging bij kunnen zijn geweest? Is de kans groot op een nest?
    Mijn buurman is op vakantie ,dus die kan niet kijken, mijn man is allergisch ,dus dat risico neem ik niet en zelf durf ik niet meer :)

Iemand enig idee of dit een nest kan zijn in deze tijd van het jaar in een conifeer?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Dat kan heel goed!
    Ik weet in iedergeval dat wespen ook nesten kunnen maken in coniferen.

Het is mij trouwens opgevallen dat er nu al zoveel wespen zijn...en dat ze ook al zo groot zijn!

3. wonderteam

Ah jakkes :( Nou hoop het niet, het zit ook echt vlak naast mijn tuindeur. Wel aan de buurman zijn kant ,maar die beesten vliegen natuurlijk overal heen.
    Ja ik heb idd ook al wel wat wespen zien vliegen. Dan is de kans dus groot dat dit een wespennest is. Overigens waren ze ( als het wespen zijn ) nog niet heel groot die eromheen vlogen.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

brrrrr ben als de dood voor wespen (en allergisch)! Zal wel een nest zijn als er meer zitten en steeds daarheen rn daaruit vliegen. Zou er maar uit de buurt blijven en naar een wespenbestrijder bellen.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hadden vorig jaar ook een wespennest hier in de spouwmuur. Er is 1 keer iemand geweest om er een of ander goedje in te spuiten en was alles weg.
    Als je zeker weet dat het een wespennest is zou ik dus gewoon even iemand laten komen.

6. wonderteam

Ja ga denk ik maar even vragen of mijn zwager wil kijken. De buurman komt pas over 2 wkn terug van vakantie ,om nou daarop te wachten :D En dan idd ,maar een bestrijder bellen ofzo.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Je hebt ook spul te koop bij de bouwmarkt/tuincentrum wat je zelf in het nest kunt spuiten.
    Heeft mijn man ook wel eens bij mijn moeder thuis gedaan, werkt ook prima.

8. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Als ze heel groot zijn, kunnen ze ook overjaard zijn. Die krengen overleven steeds vaker en dan worden ze grooooot. :$

9. wonderteam

Ok, dat is ook een goede. Wellicht is het als het een nest is nog niet zo groot en kan dat bij ons ook gedaan worden.
    Pff jammer dat mijn man allergisch is voor wespen ,anders had hij het kunnen doen.

10. wonderteam

ieeeeehhh , krijg er helemaal de kriebels van. nou wat er uit die boom kwam ,was wel behoorlijk groot.

Ik heb net even uit het badkamerraam gekeken er vliegt wel van alles in en uit die conifeer. :(

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hebben ook een paar van die flessen leeggespoten maar het had geen enkel effect. Die beesten bleven gewoon leven en in en uit vliegen.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Had je het wel op de goede ingang gespoten dan.
    Sommige nesten hebben meerdere ingangen, en de ene is wat groter als de andere.

Deel Deze Pagina