webwinkel die niet reageert , wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    21 januari heb ik een bestelling gedaan van 10 euro bij een webwinkel met kinderkleding.
    Ik heb betaald via Ideal en netjes een mailtje gekregen dat mn bestelling ontvangen werd en zou worden verzonden.
    Tot op heden heb ik niks ontvangen.
    Ik heb de webwinkel 2 mails gestuurd, en een bericht in hun gastenboek gezet, maar ik krijg geen reactie.
    Er staat geen telefoonnummer op de website en ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel-waarborg of iets dergelijks.

Wat zal ik nu doen? Zal ik me er bij neerleggen dat ik mn 10 euro kwijt ben, of zien jullie nog manieren om met ze in contact te komen?

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat is de website?

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm ik wil het eerst liever "netjes" proberen op te lossen ipv te beginnen met naming & shaming. Maar ik weet alleen niet precies hoe als ze niet reageren!

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Stuur even in een pb naar ons allebei.

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Dat snap ik... het is lastig om slechte reclame van internet te krijgen. En misschien komen ze nog in de lucht. Ik hoop het voor je.

Vul hier anders even de domeinnaam in en dan komt misschien de naam van de eigenaar van de website eruit rollen. Misschien helpt dat je wat verder op weg ;)

https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ha dank je, er is een eigenaar met nog een ander mailadres uit komen rollen! Ik ga dat adres maar eens mailen, kijken of daar een reactie op komt!

7. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via de KVK kan je achter de adresgegevens kmen, wellicht kun je ze op deze manier bereiken?

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik denk dat kvk betrouwbaarder is. Als je mijn domein invult krijg ik de gegevens van degene die het domein heeft aangevraagd, en via de kvk kun je zelfs mijn 06 nummer krijgen. Kvk nummer moet er op staan, anders kan de winkel geen gebruik maken van ideal.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Deze link is idd niet betrouwbaar. Waarschijnlijk heeft ze nu het adres van degene die de domeinnaam heeft aangevraagd, die heeft hier dus helemaal niets mee te maken.
    Kvk is wel een optie.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    kvk site geeft wel de naam en het emailadres wat op de site staat, maar geen telefoonnummer… andere gegevens moet je voor betalen op de kvk-site

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ja, klopt dat je er voor moet betalen. Maar is niet zoveel dacht ik. Mijn vriendin heeft het laatst ook een keer gedaan en uiteindeljjk wel haar geld terug gekregen van de webwinkel, na hele lange tijd!!

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat wist ik niet.. is het veel? Ik heb zelf de meeste gegevens op mn site staan, dat moest van het bedrijf wat ideal regelt.

13. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Staat er niks op de homepage of ergens dat ze misschien tijdelijk gesloten zijn o.i.d?

14. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Of misschien hebben ze een fb pagina ?

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Lastig wanneer er geen nummer bij staat. Ik heb het ook meegemaakt met het cadeau voor de eerste verjaardag van onze dochter. Toen betrof het zestig euro. Kreeg de dag na bestelling een mailtje met het verzoek mijn telefoonnummer te mailen. Dat gedaan en vervolgens hoorde ik niets. Ik dat bedrijf maar eens googlen, kreeg allemaal slechte referenties over niet leveren, niet bereikbaar zijn, e.d.. Vervolgens heb ik iedere dag de voicemail ingesproken en gemaild met het verzoek per direct het geld terug te storten. Na anderhalve week kreeg ik een slap mailtje dat er storing was en dat ze hadden geprobeerd mij te bellen. We hebben nummermelder en ze hebben echt niet gebeld. Het geld heb ik gelukkig wel terug gekregen, zodat we toch nog op tijd een alternatief cadeau konden kopen. Fieuw! Heb mijn lesje wel geleerd.
    Ik zou blijven mailen en toch proberen om een telefoonnummer te achterhalen. Succes!

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Altijd reviews opzoeken over een bedrijf voordat je wat besteld :)!!!!!!

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Je kunt ook op adres zoeken in Google en kijken of er een telefoonnummer uitkomt rollen, succes!

18. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo ben ik vorig jaar voor 45 euro opgelicht.
    Wel een telefoon nummer continu zeggen dat het komt maar komt nooit.
    Heb toen aangiften gedaan maar wordt nooit naar gekeken.
    Heb de naam van dat bedrijf gegoolgd en toen kwam de ellende boven heel veel mensen zijn zo opgelicht. Maar blijkbaar mag dit in Nederland zonder dat hè gestraft wordt.

Ben er nog steeds boos om

Deel Deze Pagina