21 januari heb ik een bestelling gedaan van 10 euro bij een webwinkel met kinderkleding. Ik heb betaald via Ideal en netjes een mailtje gekregen dat mn bestelling ontvangen werd en zou worden verzonden. Tot op heden heb ik niks ontvangen. Ik heb de webwinkel 2 mails gestuurd, en een bericht in hun gastenboek gezet, maar ik krijg geen reactie. Er staat geen telefoonnummer op de website en ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel-waarborg of iets dergelijks. Wat zal ik nu doen? Zal ik me er bij neerleggen dat ik mn 10 euro kwijt ben, of zien jullie nog manieren om met ze in contact te komen?
hmm ik wil het eerst liever "netjes" proberen op te lossen ipv te beginnen met naming & shaming. Maar ik weet alleen niet precies hoe als ze niet reageren!
Dat snap ik... het is lastig om slechte reclame van internet te krijgen. En misschien komen ze nog in de lucht. Ik hoop het voor je. Vul hier anders even de domeinnaam in en dan komt misschien de naam van de eigenaar van de website eruit rollen. Misschien helpt dat je wat verder op weg https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/
ha dank je, er is een eigenaar met nog een ander mailadres uit komen rollen! Ik ga dat adres maar eens mailen, kijken of daar een reactie op komt!
Ik denk dat kvk betrouwbaarder is. Als je mijn domein invult krijg ik de gegevens van degene die het domein heeft aangevraagd, en via de kvk kun je zelfs mijn 06 nummer krijgen. Kvk nummer moet er op staan, anders kan de winkel geen gebruik maken van ideal.
Deze link is idd niet betrouwbaar. Waarschijnlijk heeft ze nu het adres van degene die de domeinnaam heeft aangevraagd, die heeft hier dus helemaal niets mee te maken. Kvk is wel een optie.
kvk site geeft wel de naam en het emailadres wat op de site staat, maar geen telefoonnummer andere gegevens moet je voor betalen op de kvk-site
Ja, klopt dat je er voor moet betalen. Maar is niet zoveel dacht ik. Mijn vriendin heeft het laatst ook een keer gedaan en uiteindeljjk wel haar geld terug gekregen van de webwinkel, na hele lange tijd!!
Dat wist ik niet.. is het veel? Ik heb zelf de meeste gegevens op mn site staan, dat moest van het bedrijf wat ideal regelt.
Lastig wanneer er geen nummer bij staat. Ik heb het ook meegemaakt met het cadeau voor de eerste verjaardag van onze dochter. Toen betrof het zestig euro. Kreeg de dag na bestelling een mailtje met het verzoek mijn telefoonnummer te mailen. Dat gedaan en vervolgens hoorde ik niets. Ik dat bedrijf maar eens googlen, kreeg allemaal slechte referenties over niet leveren, niet bereikbaar zijn, e.d.. Vervolgens heb ik iedere dag de voicemail ingesproken en gemaild met het verzoek per direct het geld terug te storten. Na anderhalve week kreeg ik een slap mailtje dat er storing was en dat ze hadden geprobeerd mij te bellen. We hebben nummermelder en ze hebben echt niet gebeld. Het geld heb ik gelukkig wel terug gekregen, zodat we toch nog op tijd een alternatief cadeau konden kopen. Fieuw! Heb mijn lesje wel geleerd. Ik zou blijven mailen en toch proberen om een telefoonnummer te achterhalen. Succes!
Zo ben ik vorig jaar voor 45 euro opgelicht. Wel een telefoon nummer continu zeggen dat het komt maar komt nooit. Heb toen aangiften gedaan maar wordt nooit naar gekeken. Heb de naam van dat bedrijf gegoolgd en toen kwam de ellende boven heel veel mensen zijn zo opgelicht. Maar blijkbaar mag dit in Nederland zonder dat hè gestraft wordt. Ben er nog steeds boos om