striemen wanneer begonnen ze bij jou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mecha, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

hoi allemaal ,

ik denk dat ik wel striemen ga krijgen omdat me zus ze ook heeft en me moeder had ze ook maar zo minimaal dat ze niet meer te zien zijn...
    nu is me moeder blank en ikke niet.. dus worden ze zo ie zo lelijker bij mij door het dikke litteken aanmaak

maar nu vraag ik me af hoever waren jullie ... toen de striemen begonnen te komen??

gewoon nieuwschierig misschien ook grappig om het verschil of juist de overeenkomsten te zien

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Pfoe volgens mij begonnen de eerste streepjes te komen bij 28-30 weken ofzo! Nu worden ze gewoon steeds wat duidelijker, helaas!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb mijn hele zwangerschap nergens last van gehad... ( behalve dan op mijn borsten en bovenbenen) maar dat vond ik zon ramp nog niet, ik hoopte vurig dat het niet op mijn buik zou komen want ik had een beste buik..

een paar dagen na de bevalling kreeg ik opeens striemen op de buik :( terwijl ik als ik op bevallingsfoto's kijk ik ze toen gewoon echt niet had..!!

maar nu.. ach ik heb er vrede mee, vind het helemaal niet erg meer,ga zo rustig in bikini naar het zwembad, laat ze maar kijken :D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kreeg ze met 20 weken, nu 6 weken na de bevalling zijn ze al veeeeel vager! en dat is fijn want mijn hele buik zit onder. overigens had mijn moeder geen enkele striem.

5. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Heb zelf ook aanleg voor striae dus was al helemaal blij dat ik niks had..... Tot vorige week....ontdekte een striem op mijn buik en nu zijn het er al 4! Baal er behoorlijk van, maar je kunt er zo weinig aan doen verder... Het is ieg voor een goed doel!

6. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Oh ja, ik weet trouwens niet hoe donker jouw huid is, maar ik ben ook getint en mijn oude striae zijn wat lichter dan mijn huid geworden. Maar verder niet verdikt ofzo.

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Mijn moeder en zus hebben ze ook, maar ik heb tot op heden ook nog niks :D:D

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik kreeg ze met een week of 32, hele kleintjes, niet echt schokkend.

Met 36 weken kreeg ik opeens hele grote, brede, lelijke striemen. Achja, heb er wat moois voor terug gekregen :)

9. Mijn zus heeft heel veel striae op dr buik en benen..
    En mn moeder had best wat striae op dr buik en borsten..
    Ik heb tot nu toe alleen strepen op mn borsten en 1 bij mn navel (stukje huid waar mn piercing zat), voor de rest niks.. En hopelijk blijft dat zo.. Dinsdag/woensdag gaat de kleine mijn buikje verlaten, dus :)

10. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Ik heb ze sinds week 32. Van die dikke rode streepjes. Ze jeuken ook nog eens ontzettend. Ik smeer iedere avond mijn buik in, maar heeft niet geholpen. Baal er wel van, van die strepen. Maar ze worden op den duur lichter.
    Tijdens mijn puberteit heb ik overal strepen gekregen: binnenkant borsten, binnenkant bovenbenen, onderrug. Die zie je nu ook niet meer zo goed. Alleen in bepaald licht ;)

Oh en de huid rond mijn navel is ook rood. Heb ook een navelpiercing gehad, maar die heb ik er bij week 20 uitgehaald.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier kreeg ik ze ook vrij laat - vorige zwangerschap ontdekte ik er een paar na de bevalling, op mijn dikke buik was niets te zien toen.

Nu denk ik rond de 33/34 weken ofzo? Maar toen opeens wel heeeeeeel veel! Ze trekken steeds hoger op ook. ;)
    Had gehoopt op striemenvrij maar met een tweeling is het niet echt verrassend dat ze wel gekomen zijn natuurlijk.

12. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb ze rond 36 weken gekregen... Helaas...

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    bij martijn's zwangerschap begonnen de striemen te komen rond de 30 weken en ben met 36,5 week bevallen, die laatste weken groeide m'n buik ook heel hard, en dat is maar goed geweest ook anders had hij denk ik langer in het ziekenhuis moeten liggen want dan was hij waarschijnlijk heel licht geweest.

mijn moeder had trouwens geen striae toen ze van mij zwanger was en mijn oma volgens mij ook niet (en zij heeft 5 kinderen).

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Nou ik wist niet eens tot van kort dat ik ze had...
    Ik kan niet mijn onderbuik meer bekijken en vroeg uit gein hubbie om een spiegel
    Dacht nog steeds namelijk dat ik niks had...;)
    Dus ik kijken blijkt dat ik in mijn zij en van voren striemen heb!
    Zegt hubbie lekker nuchter :"Ja dat wist ik al"
    "OMG ik niet kan je dat in vervolg niet zeggen!whaha"

15. Dani11

Dani11 Niet meer actief

och ik heb ze al lang...vanaf een week of 10 :( baal er wel van maar ja je doet er niets tegen, kan smeren wat ik wil.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Ik kreeg de eerste striemen rond de 30 weken denk ik maar in de laatste 2 weken ben ik echt ontploft kwa striemen en ben met 37 weken bevallen. Wat moet ht wel niet geweest zijn als ze nog ff was blijven zitten. Maar ja er was ook geen plaats meer verder in de buik

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik kreeg ze met week 18 al en heb er nu lekker veel.
    wel enorm balen maar het is voor een goed doel.
    smeer ook elke dag in maar het helpt niet echt bij mij.
    ik hoop dat ze bij jou niet komen.
    ze hoeven niet perse te komen omdat je moeder het ook had dus wie weet slaat het jou over

liefs

18. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    39weken - alleen aan onderkant buik dus ik zag ze zelf niet. toen met bevalling nog paar erbij. niets aan te doen...

19. Sbabe

Sbabe Actief lid

22 apr 2008
    290
    0
    0
    Mama en Boerin
    Heino
    Bij mijn zoontje (allereerste zwangerschap) kreeg ik ze pas met 37 weken. Daarvoor nergens last van. Ik dacht er eerst mooi onderuit te komen maar helaas. En nu ben ik zwanger van een 2ling onze 3e en 4e kindje. En ik krijg er dus steeds meer bij haha. Ik zeg al bikini tijd is verledentijd haha.

20. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik kreeg ze ook pas laat maar ik werd ook echt na 6 maanden goed dik en met een maand of 7 kreeg ik de striemen maar je kan ze ook nog krijgen tijdens je bevalling mijn schoonzus had helemaal niks en die gaat bevallen en die heb nu de binnenkant van der benen er haar buik helemaal uitgescheurt

Deel Deze Pagina