Wat is het verschil tussen.......

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In-betweens en bijvoorbeeld vitrages?

Dit vraag ik me dus al een tijdje af, ik denk, vraag het hier eens:)

2. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Geen idee, maar ik lees ff mee. Ben er zelf ook wel benieuwd naar :p

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    In between is dikker dan gewone vitrage, het zit 'ertussenin', tussen gewone gordijnen en vitrage dus :)

Vooral geschikt als je alleen vitrage wilt en geen overgordijnen, houden net wat meer licht (en inkijk) tegen.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bedankt Wijffie:) Zoiets dacht ik al. Hoewel ik ook nog dacht aan dat ze zegmaar tussen overgordijnen in hangen en daarom in-betweens heetten:D

Stom hè, loop er al zolang over na te denken:p

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Inderdaad, inbetweens zitten tussen vitrage en overgordijnen in. Vandaar ook de naam. ;) Inbetween is wat dikker/dichter dan vitrage (je kunt overdag niet zo goed naar binnen kijken), maar wel doorschijnend. Persoonlijk vind ik inbetweens veel mooier dan vitrage, de stof is vaak wat luxer en glanzender.

Je kunt inbetweens combineren met overgordijnen of met wat anders, maar sommige mensen nemen alleen inbetweens. Vaak kun je er nog wel wat doorheen kijken, zeker als je 's avonds licht aan hebt.

In de vorige woning hadden we gekleurde gordijnen als achtergrond van de inbetweens, in de woonkamer en in de slaapkamer. En daar zit gelijk nog een verschil: vitrage doe je aan de raamkant, met de overgordijnen aan de kamerkant. Bij inbetweens doe je dat net andersom, zodat je 's avonds (wanneer je de gordijnen sluit) in de woonkamer (of andere kamer ;)) een mooi effect hebt van de inbetweeens tegen de gekleurde achtergrond van de gordijnen. (Volgens mij leg ik het een beetje onhandig uit, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik begrijp je in elk geval, terwijl t voor mij nieuw is :) Mijn ouders hebben ook overal in-betweens en ik had ze zelf ook, maar gewoon op dezelfde plek als de gewone vitrage, aan de raamkant dus. Heb jouw manier nog nooit van gehoord, maar klinkt wel leuk :)

Off-topic...ik zie ineens je banner! Gefeliciteerd!!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Haha Serafijntje, ik heb je laatste alinea 2x doorgelezen en ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Stel je hebt een rood vouwgordijn en je heb daar zilverkleurige in-betweens overheen. Dan zie je het rode door het zilveren heen, toch?

Ik krijg volgende week donkergrijze pliségordijnen. Voor in de erker kan ik daar verder niets meer mee qua overgordijnen, maar bij het achterraam vind ik het wat kaal met alleen dat pliségordijn. Daarom zat ik te denken aan gordijnen die iets transparant zijn (gewone overgordijnen zijn meteen zo "log") om die als een overgordijn te gebruiken. Ze komen uiteindelijk alleen voor de sier te hangen. Ik denk dat ik dan dus in-betweens moet hebben;)

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wijffie, je hebt ze in mijn vorige woning gezien, maar natuurlijk nooit 's avonds als de overgordijnen dicht waren. ;) Bedankt voor de felicitaties. :)

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja precies, dat bedoel ik. Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan vinden van onze vorige woning. (Maar ik weet niet zeker of ik die heb, ik heb namelijk nooit bewust foto's gemaakt van de inbetweens.)

Inbetweens in combinatie met pliségordijnen lijkt me erg mooi! Wij hebben in de huidige woning in de slaapkamer inbetweens gecombineerd met duettes (lijkt wel wat op plisé).

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hmm, ik heb alleen maar foto's gevonden van de inbetweens overdag (dus zonder de dichte gordijnen er achter). Maar op deze foto kun je het wel een beetje zien: helemaal rechts hangen de rode gordijnen. Deze hangen dus achter de inbetweens (vanuit de woonkamer gezien).

[Ivm herkenbaarheid haal ik de foto morgen weg, maar zo heb je even een idee wat ik bedoel. ;)]

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mooi!

Er komt even een verhaal in me op: voor ons eerste apartemtentje had mijn schoonmoeder bedacht dat wij ook wel inbetweens konden kopen, maar dan wel goedkoop, ze kende nog wel een adresje:
    Ergens in een dorpje had een familie de hele garage vol hangen het gordijnen. Maar in dat hok stonk het zo erg, de vrouw die ons hielp stonk zo erg naar zweet, zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt! Al die jaren als ik de inbetweens dicht deed dacht ik dat ik haar rook...

Deel Deze Pagina