Ohhhh ik wil!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

champix werkt echt goed om te stoppen met roken!
    maar champix als je zwanger wil worden is denk ik niet zo een goed idee, ik denk of ben er eigenlijk zeker van dat sigaretten wel 100x gezonder zijn haha
    tis een goed middel maar je kan der wel 100 bijwerkingen van krijgen, tot aan zelfmoord toe haha

2. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Hou vol!! Ik ben vandaag precies 3 weken gestopt. Ik was er ook klaar mee. De eerste twee weken vond ik verschrikkelijk. Maar de afgelopen week gaat het steeds beter. Slapen was vooral lastig door de onrust in mijn lijf. Maar dat gaat ook steeds beter.

Suc6

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben al bijna 6 jaar gestopt met roken.
    Ik rookte ook een pakje per dag.
    Cold Turkey: weg met die zooi!
    Nooit meer behoefte aan gehad.
    Kan me ook helemaal niet meer indenken dat ik ooit heb gerookt.

Die eerste week is pittig. Ik ging veel doen: fietsen, wandelen, sporten, douchen, naar een niet-rokende vriendin en als ik zin had in een peuk nam ik water, een zure appel of kauwgom. Ik bleef iig niet in huis, ging wat doen.

Daarna ga je schoner ruiken, je krijgt een mooiere huid etc. Je kan jezelf ook verwennen met een lekkere douche en bodylotion enzo.

Sterkte trouwens met je miskraam!:(

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Moeilijk hè.....:(
    Stoppen lukt mij ook niet,maar ik rook 8 a 10 sigaretten per dag en heb onlangs besloten dat zo te houden. Ik rook niet binnen en ja ik geef geen goed voorbeeld,maar mijn ouders rookten nooit en ik nu wel dus hoe belangrijk is zo`n voorbeeld nou eigenlijk dan?
    Hoeveel rook je zelf?

Ik merk nu wel nou ik van mezelf mag roken dat ik er minder behoefte aan heb,dat die druk er af is zeg maar....

Weet dat je niet veel aan mn bericht hebt maar wil je wel stertke wensen met het verwerken van je miskraam...hoop dat je snel weer zwanger bent!

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik rook een pakje per dag

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dan halveer je eerst een tijdje. Dat is al een stap in de goede richting.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met alle respect, maar dat is echt onzin.
    Zo blijf je namelijk roken, de bedoeling is dat je stopt.
    Ook al rook je 1 sigaret, je bent en blijft een roker en je bent en blijft verslaafd.
    Beter is je afvragen waarom je rookt. Als je dat tackelt, kan je stoppen.;)

8. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Herkenbaar.

Vorig jaar augustus gestopt. In november ontdekt dat ik zwanger was en toen geen moeite meer mee gehad.
    Bevallen eind juli en een week later stond ik alweer te roken onder het genot van een drankje en onder het mom van: ja hallo, mag ik ook weer even 'genieten'.

Nu rook ik inmiddels ook alweer door de week. Het is niet veel, maar ja ik rook weer. Of je nou 1,2 of een heel pakje rookt.
    Ik merk aan mezelf dat ik steeds weer zin heb in een sigaret.

Voor mezelf heb ik besloten om aanstaande zaterdag mijn laatste sigaret op te steken.
    Ben eerder gestopt geweest dus het moet nu wederom lukken.

Zet 'm op, ook jij kan het.
    Het zijn vooral die eerste paar weken die zwaar zijn.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij mij is het vooral verveling dat ik rook.

Ik rook in de avond ook het meeste..

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kun je niet een echofotootje downloaden ergens en die als reminder gebruiken? Dat is wel effectief en zeker niet ongezond.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je ROOKTE een pakje per dag want nu ben je gestopt! ;)

I

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Moeilijk he!! Ik ben na mijn zwschap na een paar maanden weer gaan roken. Echt zo dom. (ik rookte overigens minder dan een pakje per dag)
    Toen begon ik het vies te vinden en in feb 2010 ben ik dus weer gestopt, een jaar en 2 maanden heb ik toen niet gerookt.
    Daarna zei ik dat ik wel trek had in een sigaret door het mooie weer (in de winter rook ik bijna helemaal niet) en mn vriend zei dat ik gewoon een pakje moest halen en kijken of ik het vies vond of niet.
    Gaan roken en blijven roken tot nu...
    Ik baal ook dat mijn vriend zich niet aan zn woord heeft gehouden, hij zou stoppen als ik zwanger was.
    Het zou ook een stuk schelen als hij niet zou roken. Maar hij wil niet stoppen, daar baal ik zo van!!!
    Rookt jouw vriend TS?

Ik heb nu 2 dagen niet gerookt omdat ik volgens mij bronchitis heb, hoest me een ongeluk. Dus wil ook niet roken nu.
    Maar heb wel echt mega trek in een sigaretje...:)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja mijn man rookt helaas ook.

Hij stopt wel mee op zijn manier. Vind het wel fijn maar hij heeft net toch weer gerookt en op zijn werk ook :(

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat schiet niet op...
    Zo is het hier ook een keer gegaan. Jammer dat die mannen dan ook niet ff mee willen werken he!!
    Ik wil echt zoooo graag dat mn vriend stopt met roken, het scheelt zoveel geld. Maar hij wil er niet aan :(

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Inderdaad maar ik zou al heel blij zijn als het mezelf lukt!

Maar het maakt het er niet makkelijker op dat ik weet dat hij wel rookt..

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volhouden meis, je kan het !

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Goed begin, hoor! Ik ben deze maand precies vijf jaar gestopt (applaus voor mij!) :D

Ik ben ook cold turkey gestopt en mijn ervaring is dat dat toch het makkelijkst is. Ik had al eerder pogingen gedaan, maar dan altijd nadat ik er een tijd tegenaan had gehikt. Werkte dus niet...

Mijn waardevolste tips:
    - Besluit per dag dat je die dag niet zult roken. Je hoeft niet vandaag voor de rest van je leven te besluiten - vandaag is genoeg. Morgen maak je gewoon weer de keuze.
    - Houd een flesje water bij de hand! Als je trek krijgt, neem een slok water. Gezond en bij mij hielp het enorm!
    - Bereid je voor op de 2e week - die is voor veel stoppers het moeilijkst.
    - Hou voor ogen waarom je gestopt bent. Desnoods maak je een lijstje en plak je dat ergens waar je vaak langskomt...

Heel veel succes, meis! JE KUNT HET!!!

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is wel een slimme tip dat per dag.. :D

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ts, wat knap dat je zomaar ineens besloten hebt om te stoppen. Ik rook nog, maar wil ook eerdaags gaan stoppen, op een moment dat niemand aan het pushen is in mijn omgeving, want dat vind ik wel niet zo irritant!

Jij veel succes hoor!!!

Ik denk dat ik blij ben als ik er weer vanaf ben straks, het stinkt, het is duur, het is super slecht. K%*#*U#*Ut, verslaving.

@MVS, applausje voor jou hoor.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En het word alleen maar duurder:$

En dat van dat pushen dat ken ik... Dan kan ik ook niet stoppen:)

Deel Deze Pagina