hebben jullie ervaring met stadsverwarming? Wat zijn jullie kosten per maand, liggen die hoger of lager dan verwarming door middel van een cv ketel. Moet de unit vervangen worden of gaat die levenslang mee? Wat zijn de kosten voor het onderhoud? alvast bedankt voor de antwoorden!
wij zijn aan het kijken voor een nieuwe koopwoning. Veel woningen hebben stadsverwarming. vandaar mijn vraag
Wij hebben een huis van 4 jaar oud met stadwarmte, werkt prima, nooit problemen mee. Onderhoudskosten, zou het niet weten, nog niks aan gehad, er valt ook niet veel te onderhouden, je hebt geen ketel allen wat aan- en afvoerbuizen en wat kranen. Voor warm tapwater zit er hier een warmtewisselaar in de meterkast, ik neem aan dat die ooit wel een keer vervangen zal moeten worden...ooit. Qua verbruik: de nuon man legde ons uit dat stadswarmte restwarmte (van de vuilverbranding bv) is en dus eigenlijk veel goedkoper dan regulier. Maar dat ze wettelijk niet onder de gasprijs mogen gaan zitten. Wat zij doen is de laagst aangeboden gasprijs rekenen (ook al is dat die van een andere aanbieder). Dus je bent hoe dan ook niet duurder uit. (vergelijken is een beetje lastig: het gaat in kilojoules niet in kuubs en mijn vorige huis was veel kleiner)
Wij betalen voor stadsverwarming 76 euro per maand, voor een eengezins/tussenwoning van normaal formaat. We hebben een abonnement bij gasservice. Voor 35 euro per jaar komen ze 1x per jaar langs om de ketel na te kijken en eventueel onderhoud te plegen. Ik heb 1x een storing gehad (woon hier nu 5 jaar), en die moest ik apart betalen. Dat was ongeveer 40 euro geloof ik.