Zwanger en werk? werkgever waarschijnlijk niet blij..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door honeyy, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    he dames!

ik ben nog niet zwanger! We mogen nog niet ivm een hersen infarct. De 24e hopen we groen licht te krijgen en er voor te gaan!

Ik ben 10 juni 2011 in de ziektewet gekomen door 't infarct en sinds eind jan. begonnen met 1 uurtje werken pw wat iedere 4 weken opverhoogd word met 1 uur.

Nou begon het al een tijdje geleden dat m'n baas belde en vroeg in het gesprek of ik al zwanger was of er over na dacht. k heb hier nee opgeantwoord omdat mijn vriend nog niet wou. Gister belde hij na de zaak en vroeg wanneer ik weer volledig aan de gang ging. (18 uur) Want ik zat ondertussen al 1.5 jaar thuis, eerst zwanger en bevallen dan 4 maandjes werken en toen in de ziektewet. werd tijd dat ik weer kwam werken want dit kostte te veel geld. Dat snap ik ook wel!

Maar sinds zijn reactie ben ik erg gaan twijfelen! als ik zwanger ben, weet ik dat mijn baas het ech niet blij is! (hoeft natuurlijk ook niet! als wij 't maar zijn) maar zijn kennende gaat hij heel bot / kort af etc. doen.. en echt gewoon boos word omdat ik al zo lang thuis zit..

Ik weet dat ik niet aan mijn baas moet denken maar toch spookt het door me hoofd.

Hoe denken jullie hier over? Aan de ene kant heb ik zo iets van zoek ;t maar uit! maar andere kant heb ik toch dat "schuld" gevoel..

Help?

liefs x

2. Dana

Dana Niet meer actief

weg met dat schuldgevoel, uiteindelijk is het gewoon keihard zaken doen want dat doet hij ook! dus dat mag jij ook, ziek of niet, jij hebt het recht om na zo'n moeilijke tijd weer verder te gaan met je leven en je baas heeft niet het recht zich daarmee te bemoeien.

als je in de toekomst zwanger bent dan mag je trots zijn, natuurlijk zal je baas balen maar dan had ie maar geen baas moeten worden. ;)

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Een misplaatst schuldgevoel, wat mij betreft. Hij beslist jouw leven niet, jij moet na deze moeilijk periode voor jezelf kiezen een voor jouw geluk. Die 16 weken zwangerschapverlof zal hij echt wel doorkomen en als hij zonodig bot wil doen is dat zijn keus. Kinderachtig type, lijkt het me zo.....

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Uhm, krijgt hij jouw salaris/uitkering niet gewoon vergoed van het UWV als jij in de ziektewet zit? Zo werkt het iig wel voor je zwangerschapsverlof hoor! Dus daar zou ik me niet al teveel van aantrekken. Het is vreselijk om op jouw leeftijd al een herseninfarct te hebben en veel van de schade is niet echt aan de buitenkant zichtbaar. Laat je niet opjutten, en als jij toe bent aan een tweede kindje gewoon voor gaan!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.267
    6.163
    113
    @madeinusa, de werkgever krijgt het niet vergoed omdat het niet zwangerschapsgerelateerd is.

Maar wat anderen ook zeggen, het is jouw leven en hij moet niet voor je kunnen bepalen wanneer jij wel of niet weer aan een kindje begint. En lekker makkelijk om bij jou neer te leggen dat je zoveel kost, volgende keer dat ie zoiets zegt, moet je zeggen: wil je ruilen?
    Jij hebt er toch niet voor gekozen om dat infarct te krijgen?

Maar ik zou wel op zoek gaan naar een andere baan, voor zo'n baas zou ik toch niet veel langer willen werken.

Succes en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

weg met het schuld gevoel meis...

jij kunt er toch niets aan doen ...

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Honeyy,

laat je niet opjutten! Is er ooit door de bedrijfsarts met jou gesproken over de 'wet poortwachter"? Je hebt 2 jaar de tijd in de ziektewet, voordat er een WIA keuring komt. Ik kan je alleen maar aanraden om de tijd te nemen.
    Ik weet helaas uit eigen ervaring dat een herseninfarct niet niks is en dat je ook nooit weet of het gaat lukken, 18u werken (hoe graag je misschien ook wil).

Informeer desnoods eens bij het UWV hoe het zit met de wet poortwachter én zwangerschapsverlof (wanneer je WIA-keuring dan bijvoorbeeld is).

Hou het even hierbij, ben moe

Deel Deze Pagina