Van de meisjesnaam zijn we er al een tijd van overtuigd dat dat dé naam is. Nu ben ik er echter achtergekomen dat de naam door veel mensen verkeerd wordt uitgesproken. Of in elk geval niet de uitspraak die wij willen. Ik vraag me af hoe vervelend het is dat een naam vaak verkeerd wordt uitgesproken? Helpt het om mensen te corrigeren of blijf je dan bezig? We twijfelen nu heel erg of we deze naam wel moeten geven, terwijl we wel echt verliefd zijn op de naam.
Yep blijf je corrigeren. En ja het is hinderlijk. Verkeerd spellen vind ik minder erg dan verkeerd uitspreken
Och, breek me de bek niet open. Zoon is nu 5 en nogsteeds zeggen heel veel mensen het verkeerd. OOK familie!!! Grrrrrrrrrr... Ik heb er overigens meer last van dan hij zelf Nou is het bij ons kennelijk erg lastig, omdat het een franse naam is. Maar heb een zwager met een hele makkelijke naam en een ander familielid blijft het na >20 jaar nogstEEds verkeerd uitspreken PS: ik denk dat het wel aan de naam ligt of je het steeds moet blijven verbeteren, of dat 1 of 2 keer voldoende is.
Heb ik ook met mijn dochter haar naam. Mensen leggen de klemtoon totaal verkeerd. Tis hinderlijk omdat ik het vooral lelijk vind klinken hoe veel mensen het zeggen. Maar ach zou het toch gewoon doen hoor als het de naam is.
Ja, je blijft het verbeteren. Ja, dat is vervelend, maar vooral voor jezelf. En op sommige momenten verbeter ik het niet eens meer Maar; tegenwoordig kun je alle namen op verschillende manieren uitspreken of schrijven. Dus als het de naam is, moet je er gewoon voor gaan.
Zelfs de meeste simpele namen worden soms verkeerd uitgesproken, dus om deze reden zou ik een naam niet laten schieten. Mijn dochter heet Isabelle en wordt zó vaak Isabella genoemd. Terwijl een "e" op het eind, me toch een vrij duidelijke aanwijzing lijkt dat de uitspraak geen "Isabella" is. Ze verbetert het wel, maar bij sommige mensen heeft dat echt geen zin.
Om die reden hebben wij de leesteken é gebruikt om de uitspraak duidelijk te maken. Wordt nu wel vaak verkeerd geschreven, maar nooit verkeerd uitgesproken.
Is het echt een verkeerde uitspraak of is het de normale uitspraak in een andere taal? Bijvoorbeeld Jade, zowel Djeed als Jaa-de zijn goede uitspraken, het is maar net waar je voor kiest. En dat hebben mensen normaal gesproken na één keer verbeteren wel door. Maar noem je je kind Jan en verwacht je dat mensen Djen gaan zeggen, dan denk ik dat je beter een andere naam kan kiezen, want dat gaat 1000x fout.
Bij mijn dochtertje wordt de 'e' nog wel eens uitgesproken als 'i'. Snap ik dus totaal niet, maar dat komt omdat voor mij de naam heel logisch is
Klinkt niet heel positief. Dat zelfs familie het nog verkeerd uitspreekt had ik niet verwacht. Streepje zou eventueel nog kunnen. Dan is de uitspraak wel duidelijk (denk ik), maar vind ik minder mooi staan. Of het echt de verkeerde uitspraak en er dus één goede is weet ik niet. Volgens mij zijn er wel 3 of 4 manieren om de naam uit te spreken. Denk je een vrij simpele naam te hebben.
Ik ben ook benieuwd haha. En dat streepjes de uitspraak verbeteren zou ik niet al te erg op rekenen. Hoe vaak ik hier bv. polls voorbij heb zien komen waarin Vajén als optie stond terwijl ze toch echt niet van plan waren hun kun vaa-jeen je gaan noemen.
Ik ben ook nieuwsgierig! Ben meestal wel redelijk goed in het inschatten van hoe een naam wordt uitgesproken, haha. @Lm2 Hahaha oh ik moet echt een beetje lachen om Vajén
Mooie naam! Ik denk dat je in het begin wel aan het verbeteren bent, maar na een tijdje zal het vast voor de meeste mensen bekend zijn.
Ik denk dat er zeker mensen gaan zijn die het op een andere manier uitspreken. Die mensen zijn na een correctie wel op de hoogte van de juiste uitspraak maar dan komen er weer mensen die je niet kent en die het verkeerd uit kunnen spreken, dus het zal wel steeds terug keren denk ik... Lastig hoor!
Mooie naam maar ik vrees wel dat die naam garant staat voor a. Naam vaak herhalen en b..tig keer corrigeren. Ik denk dat veel docenten die naam ook echt wel verkeerd uitspreken als ze het lezen. Ik zou er zelf ook niet die uitspraak als eerste kiezen als ik de naam zo moest voorlezen zonder voorkennis