Verkeerde uitspraak naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Philou, 7 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.922
    5.835
    113
    Van de meisjesnaam zijn we er al een tijd van overtuigd dat dat dé naam is. Nu ben ik er echter achtergekomen dat de naam door veel mensen verkeerd wordt uitgesproken. Of in elk geval niet de uitspraak die wij willen. Ik vraag me af hoe vervelend het is dat een naam vaak verkeerd wordt uitgesproken? Helpt het om mensen te corrigeren of blijf je dan bezig? We twijfelen nu heel erg of we deze naam wel moeten geven, terwijl we wel echt verliefd zijn op de naam.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Yep blijf je corrigeren. En ja het is hinderlijk. Verkeerd spellen vind ik minder erg dan verkeerd uitspreken

Zonnestralen, Sado en Philou vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.503
    13.795
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Och, breek me de bek niet open.
    Zoon is nu 5 en nogsteeds zeggen heel veel mensen het verkeerd. OOK familie!!! Grrrrrrrrrr...

Ik heb er overigens meer last van dan hij zelf ;)

Nou is het bij ons kennelijk erg lastig, omdat het een franse naam is. Maar heb een zwager met een hele makkelijke naam en een ander familielid blijft het na >20 jaar nogstEEds verkeerd uitspreken :rolleyes:

PS: ik denk dat het wel aan de naam ligt of je het steeds moet blijven verbeteren, of dat 1 of 2 keer voldoende is.

Philou vindt dit leuk.
  4. SNF

SNF Lid

2 jul 2021
    20
    10
    3
    Vrouw
    Heb ik ook met mijn dochter haar naam. Mensen leggen de klemtoon totaal verkeerd. Tis hinderlijk omdat ik het vooral lelijk vind klinken hoe veel mensen het zeggen. Maar ach zou het toch gewoon doen hoor als het de naam is.

Philou vindt dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ja, je blijft het verbeteren. Ja, dat is vervelend, maar vooral voor jezelf. En op sommige momenten verbeter ik het niet eens meer :rolleyes:

Maar; tegenwoordig kun je alle namen op verschillende manieren uitspreken of schrijven. Dus als het de naam is, moet je er gewoon voor gaan. :thumup:

Athina en Philou vinden dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Zelfs de meeste simpele namen worden soms verkeerd uitgesproken, dus om deze reden zou ik een naam niet laten schieten.

Mijn dochter heet Isabelle en wordt zó vaak Isabella genoemd. Terwijl een "e" op het eind, me toch een vrij duidelijke aanwijzing lijkt dat de uitspraak geen "Isabella" is. Ze verbetert het wel, maar bij sommige mensen heeft dat echt geen zin.

Philou vindt dit leuk.
  7. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Om die reden hebben wij de leesteken é gebruikt om de uitspraak duidelijk te maken. Wordt nu wel vaak verkeerd geschreven, maar nooit verkeerd uitgesproken.

Philou vindt dit leuk.
  8. MMVL

MMVL Fanatiek lid

2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook. En ja, je blijft corrigeren. Maar toch had ik niet liever een andere naam gegeven

Philou vindt dit leuk.
  9. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Is het echt een verkeerde uitspraak of is het de normale uitspraak in een andere taal?
    Bijvoorbeeld Jade, zowel Djeed als Jaa-de zijn goede uitspraken, het is maar net waar je voor kiest. En dat hebben mensen normaal gesproken na één keer verbeteren wel door.
    Maar noem je je kind Jan en verwacht je dat mensen Djen gaan zeggen, dan denk ik dat je beter een andere naam kan kiezen, want dat gaat 1000x fout.

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochtertje wordt de 'e' nog wel eens uitgesproken als 'i'. Snap ik dus totaal niet, maar dat komt omdat voor mij de naam heel logisch is :p

Philou vindt dit leuk.
  11. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.922
    5.835
    113
    Klinkt niet heel positief:roflmao:. Dat zelfs familie het nog verkeerd uitspreekt had ik niet verwacht.

Streepje zou eventueel nog kunnen. Dan is de uitspraak wel duidelijk (denk ik:p), maar vind ik minder mooi staan.

Of het echt de verkeerde uitspraak en er dus één goede is weet ik niet. Volgens mij zijn er wel 3 of 4 manieren om de naam uit te spreken.

Denk je een vrij simpele naam te hebben:rolleyes:.

12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik ben nu wel benieuwd naar de naam en hoe jij hem uitgesproken wil hebben:)

Dubbelgeluk en Philou vinden dit leuk.
  13. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd haha

Philou vindt dit leuk.
  14. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd haha. En dat streepjes de uitspraak verbeteren zou ik niet al te erg op rekenen.

Hoe vaak ik hier bv. polls voorbij heb zien komen waarin Vajén als optie stond terwijl ze toch echt niet van plan waren hun kun vaa-jeen je gaan noemen.

Philou vindt dit leuk.
  15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ik ben ook nieuwsgierig! Ben meestal wel redelijk goed in het inschatten van hoe een naam wordt uitgesproken, haha.

@Lm2 Hahaha oh ik moet echt een beetje lachen om Vajén :roflmao:

Philou vindt dit leuk.
  16. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.922
    5.835
    113
    Oei Vajén is wel erg haha.

Het gaat om de naam:

Jule met als uitspraak Juuluh

einad en Lm2 vinden dit leuk.
  17. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Mooie naam! Ik denk dat je in het begin wel aan het verbeteren bent, maar na een tijdje zal het vast voor de meeste mensen bekend zijn.

Philou vindt dit leuk.
  18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er zeker mensen gaan zijn die het op een andere manier uitspreken. Die mensen zijn na een correctie wel op de hoogte van de juiste uitspraak maar dan komen er weer mensen die je niet kent en die het verkeerd uit kunnen spreken, dus het zal wel steeds terug keren denk ik...

Lastig hoor!

Philou vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Eens. Ervaar ‘t regelmatig met de naam van mijn oudste, ze vindt het zelf ook irritant:rolleyes:

Philou vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Mooie naam maar ik vrees wel dat die naam garant staat voor a. Naam vaak herhalen en b..tig keer corrigeren. Ik denk dat veel docenten die naam ook echt wel verkeerd uitspreken als ze het lezen. Ik zou er zelf ook niet die uitspraak als eerste kiezen als ik de naam zo moest voorlezen zonder voorkennis

Philou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina