36w en aambeien - pijn bij bevallen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eva2011, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Lekkere titel maar weet het ook niet anders te omschrijven.
    Twee weken geleden kreeg ik er last van. Meteen begonnen met smeren van sperti en dat leek te helpen maar sinds gister ging het fietsen niet meer en heb ik de hele avond op de bank liggen janken van de pijn.
    Terug duwen werkt niet want ze floepen er zo weer uit. De huisarts gaf me lidocaine zalf maar dat verlicht weinig. Heb gister meteen curanol besteld en vandaag binnen gekregen. Hopelijk doet dat wel iets.

Maar hoe zal dat bij de bevalling moeten? Ben als de dood dat ze nog groter worden! Ervaringen aub.

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja denk ook dat ze groter worden na de bevalling. Ik heb heel de zwangerschap al last helaas soms zijn ze minder maar 1 keer slecht naar de wc en hup daar zijn ze weer :( ik ga ze pas na de bevalling behandelen idd ook met curanol en dan probeer ik ook de tabletten. Bij mijn eerste had ik ze ook zo erg en eerlijk gezegd zijn ze nooit echt weggegaan :(

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Reken er maar op dat het erger word na de bevalling... Veel erger

Ik had zo'n beetje een hele druiventros...

Ik zeg het echt niet om je bang te maken... Maar om je wat voor te bereiden...
    Zorg dat je zalfjes e.d al in huis hebt voor je bevalt

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dank je voor de antwoorden.
    Ja ben nu al druk aan het smeren. Zal ook inslaan voor na de bevalling. En dan zsm er iets aan laten doen.

5. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Pijnlijk he ken het meid,
    Ze slinken ook sneller met een bevroren maandverbandje.
    Knip er een doormidden, maak het nat en buig hem een beetje, doe hem dan in een boterhammen zakje en dan in de vriezer. Beide delen doen.

Eenmaal bevroren pak je een keukendoekje zo papieren en wikkel je die erom heen. ( is het gesmolten terug leggen in de vriezer )
    Ga lekker op bed op op de bank liggen billen bloot en schuif dan de maandverband tegen je aambeien aan.
    Voel als een verlossing, is het te koud even doekje er goed om heen doen moet wel prettig aanvoelen.
    Het verdoofd de pijn. En je voelt ze krimpen.
    Laat je het weten of het bij je werkt?

Nou meid sterkte he

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het wordt idd erger na de bevalling (geen extra pijn van gehad overigens), maar.... Met geduld wordt het daarna echt weer minder.
    Zelf goede ervaringen met curanol. Hopelijk werkt het voor jou ook.

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Groter worden ze waarschijnlijk wel.
    Van de kraam kreeg ik het advies om een tampon te wellen in water, in te vriezen en die (in een zakje!) ertegen aan te houden.
    Dan schrikken ze en schieten ze weer naar binnen. Of krimpen ze.
    Misschien nog een tip?

8. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik heb ook ergens gelezen dat je otrivin neusspray er op kan sprayen, en ze daarvan krimpen

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Otrivin doet vrij weinig.maar ik blijf sprayen!
    De curanol lijkt zn werk te doen. Minder pijn en ze lijken wat te slinken! Stapte vanmorgen met bekkenpijn uit bed ipv aambeienpijn dus dat was al een 'opluchting' ;)

Icepack zal ik proberen! Thanx voor de tips!

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik had bij mijn vorige aambeien met pijn en bloed bij elk toiletbezoek voor een grote boodschap. Veel smeren met curanol hielp wel.
    na de bevalling is het niet erger geworden en ik heb geen keizersnede gehad!

Er zit nog altijd wat maar dat bloeden en pijn is echt al lang verleden tijd.

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Fijn om te horen dat het niet erger wordt.
    Hoe was de pijn bij de bevalling?

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik kreeg tijdens de bevalling aambeien bij de eerste en de derde,
    Wat mij hielp was een maandverbandje door knippen, nat maken, en in de vriezer leggen, bevroren met een hydrofiele washandje erom heen tussen de billen leggen,

Een bad met Thea three olie is ook heerlijk

En curanol bij de eerste gedaan dit hielp niet, maar ik las overal dat je ook de tabletten moest nemen en bij de derde heb ik dat gedaan en hielp inderdaad, met twee dagen was het bijna weg,

Succes ! Zijn een hel die dingen,

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Curanol zalf en tabletten gebruiken direct na de bevalling.
    De zalf nu al tabletten niet. Hier heeft het goed geholpen. Sterkte iig..

Overigens... nee het doet geen pijn bij de bevalling..:)

..

14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Thank you!!!!!
    Ik neem de tabletten nu al wel maar zal nog een set bestellen voor na de bevalling.
    De pijn is nu relatief onder controle gelukkig. Hopelijk blijft het zo!

Deel Deze Pagina