Ohjee?! Per ongeluk iets verkeerds gegeten?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Divarg, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Nee hoor, geen lange tenen. Wel vind ik de redenatie van dat iemand zn boerenverstand moet gebruiken in dit geval gewoon niet opgaan want het is in de eerste instantie niet eens duidelijk waar die listeria in zit, dan kan ik wel gaan redeneren maar dat haalt de wetenschappelijke feiten natuurlijk niet op tafel dus dat is niet relevant.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    jeetje je bent wel snel gepikeerd zeg, vraag dan niets hier als je toch niets aan wilt nemen. je vk zal hetzelfde zeggen als Strijkkraal

3. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Nou gelukkig niet Tina, mijn vk snapt dat je met gezond verstand niet kan uitvogelen waar deze bacterie wel of niet inzit. Dit vereist kennis.

4. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Als het 'kwaad' al geschiedt is, dan heeft het absoluut geen zin om je daar, achteraf, heel erg druk over te gaan zitten maken. Stress is namelijk ook heel erg slecht tijdens je zwangerschap en een tijdmachine is nog steeds niet uitgevonden.

Voor de rest gewoon enkel eten waar jij je prettig bij voelt. En even opletten als je denkt dat je iets 'verkeerds' gegeten hebt. (Bijvoorbeeld als je daarna ziek wordt, kan je aangeven dat je rauw ei hebt gegeten en dus misschien salmonella hebt opgelopen.)

Ik heb het zelf weleens gehad dat iemand hier kwam eten en speciaal voor mij patisserie mee had genomen. Van mezelf ben ik niet zo'n zoetekauw en met patisserie weet je nooit of er rauw ei in verwerkt zit, dus ik had me voorgenomen om het gedurende mijn zwangerschap te laten staan. Maar mijn gast liep me heel erg te pushen dat het vast niet met rauw ei bereid was en dat ik niet zo moeilijk moest doen. Uiteindelijk uit schuld dus maar een klein stukje genomen...
    Daar voelde ik me later ook heel erg slecht over en heb me toen ook voorgenomen om zoiets nooit meer te doen. Als ik me er niet prettig bij voel, dan eet ik het niet. Punt. Of dat nou terecht is of niet.

5. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Daar heb je uiteraard ook gelijk in. Ik wilde alleen de feiten op tafel hebben zodat ik weet of ik het uberhaupt in de gaten moet houden. En de verhalen zij verschillend over waar listeria nou eigenlijk inzit.
    Ik ben gewoon stom geweest want heb er niet aan gedacht, het viel me een dag later ineens in :(

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Weetje, je kunt je er heel druk om maken, maar je hebt het nou eenmaal al op. Voor hetzelfde geld eet je vandaag een boterham met vruchtenhagel en geeft internet over een week aan dat dat niet mag tijdens de zwangerschap. Wat je allemaal wel en niet mag verandert zo vaak en zo snel..

Deel Deze Pagina