tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door moniek1979, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    help! :cry: :cry: :oops:
    ik moet vandaag naar de tandarts! ben al jaren niet meer geweest.. ik ben zo bang! ook pas om 5 uur een afspraak en nou weet ik van de zenuwen niet meer hoe ik de dag door moet komen.....
    en weet je wat het ergste is? ze gaan vandaag ook alleen nog maar kijken en een behandelplan opstellen!
    moet bijna overgeven van de zenuwen.... hoe kom ik hier nou weer van af?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    Vraag je eens af waarom je nu eigenlijk bang bent.

Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

succes

3. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    nou idd, daar ben ik al de hele dag mee bezig.... een grote tattoe op me rug zetten durf ik wel, ik heb al twee bevallingen gehad en durf dat nog een derde keer aan , maar zodra ik eraan denk dat ik naar de tandarts moet..... :oops: :oops: kan ik wel janken... dat slaat echt nergens op en ik weet dat ik wel een verdoving zal krijgen als het nodig is, maar toch.....
    wist ik maar hoe ik van die angst af kon komen....
    misschien is het morgen beter als ik eenmaal weer es geweest ben :eek:
    daar hoop ik zelf op :)

4. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    hoe je er van af komt door gewoon te gaan dan zal je zien dat het allemaal wel meeval.
    toevallig heb ik van de week ook gehoord dat er in rotterdam een kliniek is voor mensen die bang zijn voor de tandarts. daar hebben ze speciale behandelingen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    Je zou eens naar mijn tandarts moeten gaan.

Een super vrolijke meid van eind 20, die ook nog eens erg kundig is.

Ik ben echt heel blij met haar. Ze loopt alle stappen met je door en doet niks onverwacht, maar verteld precies wat komen gaat. Verder is er een leuk muziekje op de achtergrond.

En die vrolijkheid werkt aanstekelijk.

Maar idd, als je eenmaal bent geweest valt het mee. Maar goed, daar heb je nu nog even niks aan,

6. Niet meer actief

ik ben ook zo'n angsthaas voor de tandarts en waarom? geen idee.. :oops: 13 november moet ik naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling en kan dr nu al niet van slapen 's nachts en denk er elke dag wel paar keer aan..niet gezond eigenlijk..want ze verdoven de boel..maar toch..het idee..

Maar in ieder geval sterkte vanmiddag..komt vast allemaal goed ;)

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik moest vandaag om kwart over 12 weer bij de tandarts zijn. Ik moest terugkomen omdat er (waarschijnlijk tijdens de bevalling) een stukje van me kies afgebroken was. Ik er natuurlijk ook met de zenuwen naar toe... Maar gelukkig viel het mee het werd alleen oppervlakkig geboord dus nergens last van :rolleyes:

Meid heel veel succes vanmiddag en maak je vooral niet te druk!

8. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ojee..... nog ee uur, dan moet ik heen :(
    krijg steeds meer buikpijn :cry:

9. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ben ook zo'n angsthaas! Ik heb vorig jaar mijn volledige gebit laten renoveren in limburg in een "angstclinic"Ik heb het onder voledige narcose laten doen.Ideaal! Niets gemerkt. Viel nog wel redelijk mee wat er moest gebeuren, na 7 jaar niet naar de tandarts geweest te zijn. Verstandskies laten trekken, zenuwbehandeling en paar gaatjes boren.

10. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Straks ben je blij dat je bent geweest. Gewoon even door de zure appel heen bijten. Ik snap het wel maar een mooi gebit is je toch ook wat waard anders zou je geen afspraak maken.
    Dus knap van je dat je toch gaat. Laat maar weten of het mee- of tegen viel.

11. triez

triez Actief lid

hoi lieve mensen,

ik zelf ben mondhygieniste en ik krijg regelmatig mensen in mijn stoel die superbang zijn.......
    het beste wat je kunt is afspreken dat je alles mag vragen, een 'stopteken'afspreken ( ikzelf laat altijd een hand opsteken als er ook maar een scheet dwarszit) en vooral eerlijk zij tegenover jezelf en je tandarts, als hij/zij weet dat je angstig bent zal daar zeker rekening mee worden gehouden.

dus succes en als je vragen hebt hoor ik het wel.
    ik heb bijna alle angstige mensen lachend de deur zien uitgaan

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Toch gek eigenlijk dat zoveel mensen bang zijn voor de tandarts. Ikke gelukkig niet, maar ja...mijn moeder is tandartsassistente dus ik ga altijd bij haar langs, is erg gezellig :D

Stopteken is idd goed, dan heb je toch nog een beetje het gevoel dat je het onder controle hebt.

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hoe is het gegaan Moniek?

14. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    nou ik leef nog! :D :D :D
    de controle viel me erg mee! hij hoefde niet echt tussen mijn tanden te pulken enzo! maar nou komt het! ik heb 2 gaatjes. nou ja 2 gaten. volgende week moet ik terug komen en word ik verder behandeld. heel misschien krijg ik dan een wortelkanaalbehandeling :cry: :oops:
    maar hij kon niet met zekerheid zeggen of dat nodig was! en er is mij beloofd dat ik genoeg verdooft zal worden zodat ik niets meer voel!
    ik ben toch trots op mezelf.. de eerste stap heb ik gezet en nou maar afwachten of ik het volgende week overleef ;) :cry: :oops:

15. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik zoek nog een angsthazentandarts en woon in Arnhem. Iemand toevallig een idee? Ik ben zooooo bang dat ik een algehele narcose nodig heb voor een behandeling. Dus een goede tandarts is hier echt wel vereist.

Deel Deze Pagina