Ohjee...

Discussion in 'De lounge' started by Haushinka, Oct 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Als meiden nog zo jong zijn dat hun mening daardoor al beinvloed wordt, hoop ik niet dat ze uberhaupt al aan kindjes denken ;)

Maar goed... het is zo jammer omdat het topic helemaal niet als een discussietopic begon.
    Ik zou wel eens willen zien dat er een topic over roken komt zonder discussies erin, volgens mij is daar heeeeeeeeeeel bijzonder :)

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Heel veel sterkte met het stoppen joh! Ik ben ook gestopt en het is verrotte moeilijk soms, maar weet je... op de momenten dat ik de beeb voel bewegen en ik denk aan een sigaret wordt ik al beroerd bij het idee, arm kindje.
    Naast alle nadelen (understatement) die al genoemd zijn...was voor mij een grote drijfveer, de wetenschap dat elke keer dat ik een haaltje nam, de baby geen zuurstof krijgt, hij stikt dan effies. jech, moetr je toch niet aan denken dat je dat je eigen kindje aan doet!

Veel succes en vooral sterkte tijdens die 'baal' momenten. ( trouwens, mocht je vriend ook roken...die is ook verminderd vruchtbaar he!)

x Debby

3. pammy

pammy Actief lid

ik weet het niet hoor maar voel me nu nog meer aangevallen
    door de woorden
    je zou je ogen uit je kop moeten schamen
    komt erg persoonlijk gericht over

Maar mensen die met argumenten komen als "mijn ma rookte ook en wij mankeren toch ook niets?" hebben een realitycheck nodig.

4. Niet meer actief

He daar mensen sorry wilde toch even reageren ik heb zelf jaren gerookt en zeer veel moeite gehad om te stoppen, maar ik ben gestopt en het heetf me kracht gekost dat wel maar het was het waard! ik ben zwanger en zou het nooit in mijn hoofd halen om te roken tijdens mijn zwangerschap maar dat is mijn mening. Eeen kennis van ons heeft de hele zwangerschap door gerookt zwanger van een tweeling een je ziet duidelijk het verschil in grootte en gewicht van de jongens. Maar goed dat moet ze zelf weten bemoei ik me niet mee. Ik wil alleen zeggen dat ik er heel blij mee ben dat ik gestopt ben en nu vergoed! dus topicstarter het gaat je lukken dat weet ik zeker. En nee val niemand aan. wat iedereen doet moet hij of zij zelf weten. Daar ga ik niet over. Ik heb wel een mening ja. groeten jennie72

5. honey1504

honey1504 Lid

Oct 28, 2006
    5
    0
    0
    groepsleidster kdv
    Hallo allemaal,
    Ten eerste wil ik zeggen dat ik ieders mening respecteer.
    Ik ben zelf moeder van 2 kinderen.
    Van de oudste ben ik stiefmoeder en de jongste is van mijzelf en mijn partner.
    De moeder van mijn stiefzoon heeft flink gerookt tijdens de zwangerschap en ik helemaal niks maa die van mij was haast anderhalve kilo lichter.
    Ik heb een hoop stress gehad in de zwangerschap en dit kan net zo schadelijk zijn als wanneer je rookt.
    En zo is er nog veel meer.
    Maar dat weten we allemaal toch!

Ten tweede vraag ik me af hoe jong de kinderen nu zijn die asmatisch zijn.....?
    Ik weet niet of jullie van kritisch prikken ooit hebben gehoord?!
    Hieruit blijkt dat je door het inenten van je kind je je kind niet alleen beschermt maar soms ook een zieke kan geven zoals bijvoorbeeld Astma.....
    Hiermee wil ik niet jouw reactie teniet doen maar wel laten merken dat niet alles door enkel een sigaret komt.!

Groetjes van honey

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    "Hiermee wil ik niet jouw reactie teniet doen maar wel laten merken dat niet alles door enkel een sigaret komt.! "

DAT ZEG IK OOK NIET! :evil:

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik deze zwangerschap NIET rook! Ben zelf af en toe apentrots ook nog dat ik het volhoud ;)
    Ja, idd, bij de vorige zwangerschappen wel en ik voelde me toch echt schuldig, maar dacht dat ik echt niet zonder kon.. Mijn dochters zijn ook kerngezond hoor, maar wat als het niet zo zou zijn..? Dan had ik dat misschien wel veroorzaakt met MIJN gerook! :(

Veel succes met stoppen met roken hoor! Heel goed van je!

8. saartje7

saartje7 Bekend lid

Oct 29, 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    nou ik zal wel van alle kanten aangevallen worden nu, maar stress kan net zo slecht/slechter zijn als af en toe een sigaret.. dus als je tijdens je zs niet rookt, maar wel de hele dag loopt te stressen omdat je zo snakt naar een sigaret, is dat ook niet goed.. veel dokters adviseren dan eerder om 1 of 2 sigaretten te roken (in plaats van een pakje bijv), omdat de stress net zo slecht is..

verder zegt een vk of gyn in Tokio toch ook niet tegen alle vrouwen daar dat ze moeten verhuizen? en geloof me, daar "rookt" iedereen mee door alle uitlaatgassen..

voor alle aanvallers: val me niet aan!

voor rokers: probeer te stoppen, als het niet lukt, probeer heel erg te verminderen.. suc6 ;)

9. Pearly

Pearly Fanatiek lid

Sep 11, 2006
    1,318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    ik ben sinds ik mijn vorige berichtje geplaatst heb ook gestopt! \:D/
    En het gaat tot nu toe super!

Liefs Pearly

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,795
    113
    Hier ben ik het heel erg mee eens.

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dame's dame's gaan we weer ? hopelijk niet

het is en blijft een keuze die iemand zelf maakt en ook mag maken

en die hebben anderen dan maar te respecteren
    niemand gaat hier iemand aanvallen hierop

want dan knal ik er meteen een slotje op
    jeetje waarom kan hier nu niet eens normaal over gesproken worden zonder dat er een wijzend vingertje uitgestoken wordt

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Sorry Deb!
    Het is echt niet mijn bedoeling om iemands topic te verzieken, ook al gebeurt dat nu wel.
    Maar ik heb erg veel moeite met mensen die hun argumenten onderbouwen door voorbeelden uit hun omgeving te halen, terwijl allang door veel en uitgebreid onderzoek is aangetoond wat de werkelijke feiten zijn!

Natuurlijk mag iedereen zijn eigen keuzes maken.
    Maar het zou zo fijn zijn als er dan gewoon werd toegegeven dat het idd stom en gevaarlijk is ipv slappe excuses voor jezelf te gebruiken als "de buurvrouw rookte ook, en haar kind mankeert niets."
    Dat hebben we nu al zo vaak gelezen...

Je weet niet wie er hier allemaal meelezen en daar hun mening door laten beïnvloeden, het is toch belangrijk om te blijven herhalen dat roken gewoon door-en door slecht is?
    En dat er geen enkel excuus is om te roken tijdens je zwangerschap.

Nogmaals sorry voor de moderator.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Haha je bent stiekem wel een beetje erg Anabella, je zegt sorry en komt daarna nogmaals met het wijzende vingertje.. ;)

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Je hebt gelijk Caithlin, ik ben te lang van stof.
    Het onderwerp gaat me gewoon erg aan het hart.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ben het wel met je eens dat er geen 'reklame' hoeft worden gemaakt voor het wel roken ;)

16. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat werdt ook niet gedaan dacht ik :)

maar laat gewoon iedereen in hun waarde en excuus tot roken is er nooit

maar zoals ik al zei voor meer dingen zijn die er niet en ook worden die dingen gedaan

maar wie zijn wij om daarover te oordelen :)

dussssssss lekker negeren en niet reageren dan
    mits zonder een wijzend vingertje ;)

Share This Page