bleh binnekort ogtt, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMel88, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Gisteren bij de verloskundige geweest en kreeg weer het papiertje voor de ogtt mee. Nu is dit een voorwaarde om bij de verloskundige te mogen blijven van de gynaecoloog. Ben natuurlijk heel blij dat hij toestemming heeft gegeven en de voorwaardes zijn harstikke redelijk hoor (3 x ogtt, 20 weken echo ziekenhuis en met 28,32 weken groeiecho in ziekenhuis en dan vanaf 36 laatste controlles in het ziekenhuis, heel blij mee!). Moet nu dus 3 x zn test doen de 1e met 13 weken gehad straks rond 24 weken en dan in het 3e trimester ook 1. Alleen was ik de laatste keer er behoorlijk ziek van en zie er nu dus wel een beetje tegen op. Wat hebben jullie gedaan om je daarna wat minder ziek te voelen :D?

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb zelf geen ervaring met deze test, maar het is niet de enige test die er is om diabetes vast te stellen.
    Diabetes testen | Glucose, bloedsuiker en OGGT diabetes test | FreeStyle InsuLinx
    Kun je niet om een andere test vragen, zoals de willekeurige? Dan hoef je geen rare drankjes te drinken enzo, maar word gewoon gedurende de dag je suiker verschillende keren gecheckt. Dan loop je ook niet het risico dat je er heel beroerd van word.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb er nooit echt last van, lekker is anders ;)

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Klopt inderdaad, bij mijn zoontje maar 1 x zn dagcurve hoeven doen. En toen was ik ook nog zwaarder ;). Maar helaas willen ze persee de ogtt doen, iets in de trant van dat het nauwkeuriger zou zijn. Volgens mij willen ze het gewoon doen omdat het nieuw is hihi. Wel fijn dat je geen ervaring met de drankjes heb, ze zijn heel.smetig haha. Wel bedankt voor de link!

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wat bij mij hielp is vlak van te voren mijn tanden te poetsen, heel vaag maar het neutraliseerde de smaak :p
    Je mag ook een flesje water bij je hebben, even je mond spoelen of wat drinken.
    2 uur wachten vond ik geen drama, ben er ook niet heel ziek of beroerd van geweest.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb 1X nuchter moeten prikken en 1X een weekendcurve. Dus dat ik 2 dagen 4 keer per dag zelf glucose prikte. Ik kon dat zo regelen via mijn werk, suikerapparaatje een weekend mee naar huis. Anders had ik ook oggt gemoeten ivm zw-suiker bij mijn moeder.

7. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, bah!

Ik ging bijna over mijn nek van dat drankje (en dan nog smalend de opmerking dat dit zou betekenen dat ik nog een keer terug zou moeten komen, want dan was hij ongeldig) en tijdens het wachten bleef ik beroerd. Was ook warm in het ziekenhuis..

Ik mocht overigens nog geen slokje water nemen na de test en mocht me zo min mogelijk bewegen - eigenlijk mocht ik alleen maar naar de wc, ongeveer tien stappen verderop.

Helaas geen tip tegen de misselijkheid... had wel brood gesmeerd zodat ik direct na de test iets kon eten. En natuurlijk water bij me voor erna. Hoop het nooit weer te hoeven doen ;)

8. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Haha nou dat ga ik maar eens proberen hihi. Helaas mocht ik de vorige keer niet eens een slokje water. Wel even mond spoelen maar daar stond ze echt bovenop te kijken voelde me beetje klein kind hihi. Fijn dat je verder geen last hebt gehad. Ik kreeg echt hartkloppingen en mn maag was helemaal van streek, waardoor ik misselijk werd. Waardes waren perfect, nuchter 4,4 en 2 uur na glucose 6,3 geloof ik. De 2 uur wachten vond ik ook niet zo erg, maar had van te voren ookal een uur moeten wachten om nuchter geprikt te worden. Moest om 9 uur er zijn en werd pas om 10 uur geholpen. Ze hebben zn leuk systeem bij ons. Eerst nummertje trekken om bij de balie te mogen melden en daarna op je nummer wachten om geprikt te worden. Voelt beetje als fabriekswerk hihi

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant

Ik mocht inderdaad ook geen slokje water en vond het ook heel benauwd haha. Toevallig ook in Gorinchem geweest :p? Had toen fruitdrankje meegenomen omdat brood niet goed viel tot 16 weken hihi. Maar hoop ook voor je dat het niet meer hoeft!!!

10. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, Hardenberg.. maar blijkbaar houdt elk ziekenhuis zijn eigen regels aan.. Vind dat zo raar! Maak er dan een standaard voor waar iedereen zich aan moet houden - natuurlijk liefst MET de mogelijkheid wat water te drinken :D

Nee, ik hoef niet meer - vond het ook al enigszins overdreven dat ik uberhaupt moest. Was al 3 keer gecontroleerd de 3 weken ervoor (op verschillende tijden van de dag) en had geen klachten. Het enige is dat het kindje over het algemeen net iets boven P70 ligt en het buikje opgemeten werd op P91. Vond haar wat ruim meten (ten opzichte van de vorige metingen die haar collega had gedaan) maar blijkbaar is het standaard tegenwoordig, dat alles boven P90 zo'n test krijgt.

Als mijn echtgenoot en ik nou kleine, fijngebouwde mensen zouden zijn... kan ik me dat best voorstellen - maar we zijn beiden nogal groot en vooral ik was ook wel redelijk aan de maat toen ik geboren werd, dus het lijkt mij pas echt verbazingwekkend als we een gemiddeld kindje krijgen..;)

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Dat is inderdaad niet in de buurt haha. Hier nu dus ook ivm dat mijn zoontje zo groot was. Zowel ik als man zijn niet fijn gebouwd hihi. Voor ons zou het ook gek zijn een gemiddeld kindje, vooral na een zoon van 9 pond hihi

Deel Deze Pagina