Hoi meiden, Vandaag naar Gent geweest om te kijken of we mogen starten met ICSI 2. En ja, 10 maart mag ik weer beginnen met spuiten. Bij poging 1 hadden we 5 goede embryo's, waarvan er op dag 3 een excellent is teruggeplaatst. Op dag 6 kregen we te horen dat alle andere embryo's het niet gehaald hadden, ze waren gestopt met delen. Een tegenvaller, want ook deze zagen er goed uit. Ons excellentje heeft het dus ook niet gered. Nu hebben we ervoor gekozen om sowieso een tp op dag 5 te laten plaatsvinden, ongeacht het aantal embryo's. Dit om langer te kunnen zien hoe ze zich ontwikkelen en om zo dus de beste terug te laten plaatsen. En om,misschien wel, 2 weken hoop en stress te voorkomen. Nu kregen we te horen dat wanneer ook deze embryo's dag 5 niet halen, we eigenlijk geen kans hebben op een kindje van ons samen. Mijn hubbie heeft een TESE gehad en het zaad zou dan gewoon niet goed genoeg zijn. De keuze zaaddonor of geen kindje komt nu om de hoek gluren. Pfoe...best een flinke klap zeg maar. Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Hoe is het bij jullie gegaan! Er spoken allerlei vragen door mijn hoofd: donor, geen donor?Bekend of onbekend? Kan ik leven zonder kindje? Kan ik leven zonder kindje, terwijl mijn man er 2 heeft? Enz...pfoee...pieker....
Hoi Kiekske, Hier niet dezelfde situatie want ik heb al wel een dochtertje uit een icsi. Maar nu bezig voor 2e icsi en afgelopen icsi poging ook geen emmy die mooi doordeelde. Sowieso altijd slechte/matige kwaliteit emmy's gehad hier (wat dus niet altijd wat zegt). Afgelopen icsi hadden we echter maar 1 emmy die doordeelde en op dag 4 hoorden we dat ie stilstond in deling. Dag 5 toch wel teruggeplaatst gekregen zo van 'niet geschoten is altijd mis'. Nou natuurlijk niet gelukt zoals ook wel verwacht. Maar nu denken ze dat het niet aan het slechte zaad van manlief ligt. (heeft na 2x produceren maar een aantal zaadcellen die je letterlijk op 2 handen kunt tellen....bij onze dochter destijds had ie er maar 8). Maar ze denken dat mijn eicelkwaliteit slecht is. Het schijnt dat de eicelkwaliteit juist in de eerste 3? 4? dgn v/d bevruchting de belangrijkste 'rol' heeft?! Ze denken nu bij mij na al die jaren dat ik PCO heb (alleen omdat mijn cyclus onregelmatig is, heb verder geen 'kenmerken' ervan). Ze proberen daarom deze icsi waar we nu middenin zitten met metformine erbij, in de hoop dat dit de eicelkwaliteit verbeterd en we daardoor dus betere embryo's krijgen.... Geen idee of je hier wat aan hebt, maar het hoeft dus niet altijd aan het zaad te liggen...kan ook dus door eicelkwaliteit... Wie weet is het deze poging wel beter meid! Dat hoop ik tenminste voor je...dan kun je die moeilijke dingen waar je al wat over nadenkt nog even van je afzetten. Heel veel succes!! Groetjes Majo