Hallo dames, Zijn er dames die OHSS hebben gekregen na IVF/ICSI? Ik heb 1 dec de punctie gehad en heb van 4 tm 11 dec in het ziekenhuis gelegen met vroege OHSS. Ik kwam op woensdag thuis en het weekend erna (zondag) kwam het terug. Aan de ene kant goed teken, ik ben zwanger! Dolgelukkig zijn we. De andere kant is dat ik nog steeds last van de OHSS heb, opgezette pijnlijke buik en doodmoe. Nu iedere week controle in het ziekenhuis. Er zit nog steeds op 2 plekken vocht in m'n buik. Kortom, al een ruime maand ziek. Begin de bedrust en opgezette buik zat te raken. Wie heeft er nog meer ervaring mee en hoe is dit bij jullie verlopen? Ik ben bijna 8 weken zwanger. De arts verwacht de HCG piek met 9 weken. Zou het daarna beter worden? Hoor graag van jullie! Liefs.....
Ik heb het ook gehad. Toen ik positief testen leek ik wel 20 weken zwanger. Bij mijn eerste echo met 7 weken zagen we eerst ook vergroten eierstokken en vocht. Ik had wel erg last van zwangerschap klachten zoals misselijk, moe zijn, buikkrampen en nog wat kleine dingen. Nu had ik dit ook de eerste keer en toen had ik geen ohss. Ik moest veel blijven drinken en niet teveel aankomen. Aangezien ik eigenlijk alleen afviel hebben wij het op gewone zwangerschap klachten gehouden. Bij de echo van 10 weken was er nog wel vocht te zien, maar al veel minder. Succes
Bedankt voor je reactie. Je had geen bedrust dus? Nu helemaal geen last meer? Kan je weer gewoon werken enzo? Mijn buik is ook zo groot, lijk wel 4 mnd zwanger. Toch ben ik er niet zo blij mee, geeft een naar gevoel. Dinsdag weer controle, ben benieuwd of het vocht wat afgenomen is. Geduld is een schone zaak!
Wat leuk dat je zwanger bent! Ik heb bij mijn eerste ivf ook ohss gehad, ik heb toen een weekje in het ziekenhuis gelegen. Bij de punctie was dit al te zien en ik heb toen de ochtend van de terugplaatsing een echo gehad, de echo terugplaatsing is toen niet doorgegaan omdat dit te gevaarlijk was mocht ik zwanger raken. Ik heb er uiteindelijk niet heel veel last van gehad gelukkig lichamelijk. Succes!
Thanks voor je reactie blondje. Verstandig dat er toen geen terug plaatsing is gedaan. Zou mij ook veel leed bespaard hebben maar dan was ik nu niet zwanger geweest! Ik had ook de vroege vorm. Hoop dat het snel ophoudt. Ik zie dat jou wondertje al 3 is? Super! We kijken erg naar het ouderschap uit!
Blondje, zie nu ook dat je weer met ICSI bezig bent! Wat spannend zeg. Hou je me even op de hoogte hoe het gaat? Heel veel succes. Afgelopen dinsdag eerste FM gehad? Wat was het resultaat?
Ons meisje is idd al 3 jaar, het is geweldig genieten. Zijn inderdaad mu bezig met onze 3e en laatste icsi voor een brusje, vandaag weer een echo gehad op cd11, er waren minimaal 5 eitjes te zien, maandag terug. Dank je voor het meeleven.
Spannend hoor! Sterkte met alles! Ben heel benieuwd naar maandag. En wat heerlijk om al een dochtertje te hebben. Zou super zijn dat ze een broertje of zusje krijgt. Ik duim....
Ik had vakantie na de tp, dus gewerkt heb ik niet. Nu hebben we op vakantie best wel wat gedaan of gelopen, maar niet teveel. Ook omdat we onze zoon van toen 8,5 mnd veel liever op ons terras was met zijn badje. Ik heb trouwens 2 dagen na de punctie bloed moeten prikken en kreeg een echo om te zien hoe erg ik het had en over dus een tp mocht plaats vinden. Bij de tp ook nog gekeken of het niet te erg was en of een tp mogelijk was. Gelukkig wel want ik geloof toch iets meer in een verse tp dan een cryo's, daarbij is maar de vraag of de andere embryo's sterk genoeg zijn. Mijn dikke buik was trouwens met een week of 8 weg. De kans op ohss is trouwens groter als je zwanger wordt. Succes het wordt echt minder die klachten.
Peep; hoe is he nu met je? Ik heb zaterdag de terugplaatsing gehad, en raad eens, Ik ben vanmorgen opgenomen i.v.m. overstimulatie. Ik Bleef vermoeid en op zijn tijd buikpijn en steken, dus vanmorgen op controle geweest. Er zit veel vocht in mijn buik, ik houd vocht vast en kortademig, en de arts zag aan me dat het niet lekker ging en in overleg besloten me op te laten nemen. Ik krijg 2,5 liter vocht per dag via infuus omdat het bloed juist te weinig vocht bevat, zit op de verkeerde plek eigenlijk. Nu dus bedrust en iedere dag meten, wegen, bloedprikken etc.
Hi Blondje, Oh nee, dat meen je niet. Wat een ontzettende pech. Heb je veel pijn? Ik weet precies hoe je je voelt: ellendig! Hoe ziet je bloedbeeld eruit? Bij mij was dat flink verstoord. Laag eiwit gehalte (lekte weg uit mijn bloed door de wijd open staande vaten in de eierstokken), hoog hematocriet (zegt iets over uitdrogen) en ik had leverfunctiestoornissen. Hoop dat jij dit niet ook gaat ontwikkelen. Krijg je ook pijnstillers? Vaak duidt een OHSS op een zwangerschap! Hoop zo voor je dat dit voor jou ook gaat gelden. Jij hebt nu ook de vroege vorm denk ik? De late vorm komt als je embryo HCG aan gaat maken. Wanneer mag je testen? Ik duim ontzettend hard voor je dat je niet een te grote dip krijgt want ik zal je eerlijk zeggen dat het mij nog steeds niet mee valt. Ik heb sinds vorige week dinsdag pas geen bedrust meer. Heb 6 weken lang veel vocht in mijn buik gehad en daardoor veel pijn. Ik was/ben doodop. Nu mag ik weer langzaam aan gaan mobiliseren en de dagelijkse dingen weer oppakken. Wel hebben we iedere week een prachtige echo. We hebben gister onze kleine zelfs al zien bewegen! Wat een prachtig en emotioneel moment was dat. Hou dat maar voor ogen, hopelijk sterkt het je! Hou je me op de hoogte hoe het met je gaat? Heel veel sterkte! Liefs, Peep
Hoi Peep, Ik heb ook ohss gehad na de punctie van iVF. Ik heb dan ook 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Complete bedrust, aan het infuus, veel drinken, buikmetingen, vochtinname checken, gewicht checken, bloed prikken en heeeeeeel veel plassen. Ik voelde me ook aardig beroerd. Ik heb geen terugplaatsing gehad, de gyneacoloog vond het te riskant. Wel had ik een mooie 'score', ik had 16 eicellen en nu heb ik 9 cryo's. Ik krijg morgen eindelijk de eerste cryo terugplaatsing!!! Ik hoop dat het met jou beter gaat! Sterkte, Peep!
Ha, ik heb ook ohss gehad zowel de vroege als de late vorm. Ik heb uiteindelijk 16 dagen in het ziekenhuis gelegen. Was 12 kilo aangekomen in 6 dagen tijd. Ik had 'maar' 9 eicellen dacht dat je veel meer moest hebben om ohss te krijgen. Ze hebben bij mij met een punctie nog vocht uit me buik gehaald omdat ik het steeds benauwder kreeg. Pas rond de 8 weken ging ik me beter voelen, al waren me eierstokken nog wel wat gevoelig. Oh ja ik heb 5 weken bedrust moeten houden.
Chiarak; succes met je cryo, spannend. Precies hoe ik de eerste keer ohss had, geen verse tp maar wel lekker veel cryo's, waaruit mijn dochter is gekomen. Sierra; pff das een lange tijd bedrust. Nu genieten van je zwangerschap. Peep; mijn bloedbeeld zag er gister niet heel slecht uit, verder geen medicatie als het infuus met vocht. Ik denk dat ik de vroege vorm heb, maar weet eigenlijk niet wanneer het de vroege of late vorm is. Ik heb ook geen idee wanneer een embryo hcg afgeeft na de terugplaatsing. Pfff het klinkt wel erg heftig hoor meid wat jij hebt/had. Zo erg heb ik het niet geloof ik. Ik hoop dat je je snel beter voelt en echt kan gaan genieten van je zwangerschap. Wel fijn iedere week een mooie echo, bijzonder dat bewegen in je buik te zien.
Komt overstimulatie pas na de punctie? Hoeveel Gonal F spuiten jullie? Ik word ook nauwkeurig in de gaten gehouden ivm grotere kans op ohss. Gisteren de eerste meting (cd 8) gehad 6 grotere en aan iedere kant nog 10 of 12 kleintjes. Kunnen deze nog meegroeien? Hielden jullie tijdens het spuiten ook al jullie gewicht in de gaten?
Ohss komt pas na de punctie, maar ze kunnen vaak al tijdens de stimulatie zien of jij een vergrote kans heb om het te krijgen. Ik gebruikte 150eh gonal f, ik heb 13 dagen gestimuleerd en had 11 follikels en 9 eicellen. Ik heb me gewicht niet in de gaten gehouden, ook me omvang niet. Ik voelde me de dag na de punctie zo beroerd en flinke buikpijn die alleen maar erger werd. Al me bloed waardes zaten net onder de grens en moest rust houden. 3 dagen later was het mis en begon ik aan te komen ( me broek kon niet meer dicht) en vocht vast te houden. Wel goed dat ze het in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken, je kent je eigen lichaam het beste. Succes meis
Sierra, jemig dan had jij het ook heftig zeg! Ik ben nooit zoveel aangekomen gelukkig en ascites punctie is niet nodig geweest. Mijn arts vertelde het volgende. Sommige vrouwen schijnen bij het aanprikken van 30 follikels nergens last van te hebben en een ander bij 9 follikels al. Bij mij zijn er 14 aangeprikt, daaruit zijn 11 eicellen gevonden. Er zijn 6 embryo's ontstaan waar Maas 2 goed van waren. Ik ben zwanger van een verse terugplaatsing en de andere is ingevroren. Chiara, wat spannend! Ik duim! Veel embryo's zeg, fantastisch! Mijn arts zei dat ze achteraf ook beter geen terug plaatsing hadden kunnen doen bij mij maar dan was ik nu niet zwanger geweest..... Blondje, wat fijn dat je bloedbezinking er aardig goed uitziet. Hopelijk hoef je dan niet heel lang te blijven. Heb je ook vochtpockets in je buik? Of maken ze geen echo's? Sterkte!
Barnel, dan heb je inderdaad een grotere kans met zoveel eitjes. Maar iedere vrouw reageerde weer anders. Ik had in totaal maar 14 follikels. Dus niet enorm veel. Ik moest ook 150eh Gonal-F spuiten. Goed dat ze je extra in de gaten houden. Vanaf de punctie moet je je gewicht iedere ochtend in de gaten houden. Je voel het meteen een of 2 dagen na de punctie als je de vroege vorm van OHSS ontwikkelt. Krijgt buikpijn en een opgeblazen gevoel. Ook ben je ontzettend moe. De late vorm ontstaan pas als je embryo genesteld is. Dit was bij mij op 14 dec, ik had op 1 dec de punctie. Dus de vroege vorm begon op 3 dec en de late vorm op 14 dec..... Van 4-11 dec. In ziekenhuis gelegen. Hopelijk heb je hier wat aan! Niet te angstig worden hoor, niet iedereen is er gevoelig voor. Houdt maar voor ogen.
Ben weer heerlijk thuis! Moet rust houden en mag alleen het hoognodige doen en heel rustig op gaan bouwen. Vocht in mijn buik is ver weg en de bloedwaardes van gister liet ze zien, veel beter als dinsdag. Maandag even terug voor een controle.
Gelukkig maar! Goed nieuws! Rustig aan, hoor! @Blondje Terugplaatsing is goed gegaan! Nu op het wachtbankje!