In umc Utrecht doen ze dit niet ook nooit bewezen dat het wat doet is alleen functioneel bij verse embryo terugplaatsing zeggen ze.
ik krijg binnenkort scratching. dat is hetzelfde als pipelle. ik zie er best wel tegenop omdat het soms pijn schijnt te doen maar hopelijk een mooi eindresultaat daar doen we het voor
Ik dacht dat ze het wel doen bij umc. Ik zit bij Antonius ZH Utrecht. Na ;5 mislukte tp hebben ze het zelf voorgesteld. Toen probeerde ik nog een cryo, want ik wilde niet een maand overslaan, maar toch niet gelukt. Een maand later besloot ik de pipelle te laten doen. Nu wachten.......
Lucrin zorgt ervoor dat je lichaam in een kunstmatige overgang komt. Echt rot spul!! Heel veel bijwerkingen. Ik heb verklevingen in mijn buik en die worden dmv lucrin "droog gelegd" Dit is het beste voor mijn ivf kansen.
Ik zie dat jij ook al 7 terug plaatsingen hebt gehad zonder resultaat. Ik nu 5.... Wat een zwaar traject is het toch.... Frustrerend hè!!!
Ja, klopt. De eerste dagen na tp gaan nog best goed, je kunt er nog niks verwachten. Pas als een bijna week voorbij is, begint het erg te worden. Nu begint het bij me. Vandaag de 5e dag na de tp. Elke keer werd ik ongesteld op de 10, 11 of de 12 dag, maar de vorige keer al op de 8e. Dus... Was snel gegaan. Ik kan echt niet still zitten. Ben heel zeneeuwavchtig. Moet dingen doen, niet te veel googlen daarover etc. bovendien wacht ik stieken op sympthorem. Vanaf het begin heb ik al allerlei soorten kwaaltjes gehad. Steken, opgeblazen gevoel, soms niks, menst.krampen 100 soorten, gevoellige borsten, meer of minder trek. Echt niet leik is het. Want van al die kraampjes kan je of zwanger zijn of gaan menstrueren. Wees slim in dit geval....:x
Veel succes meid! Hopelijk is het geluk nu met je! Ik wordt nooit ongesteld voor de testdatum. Altijd pas na stoppen met medicijnen. Dat is ook niet fijn want moet altijd een test doen die dan elke keer weer negatief is. Erg confronterend. Ik ga duimen voor je xxx
Ik heb het twee keer laten doen. 1x via een hystroscopie die vond ik erg pijnlijk de tweede keer gewoon met een dun slangetje. Bij de eerste keer heb ik daarna even een innesteling gehad maar helaas maar van korte duur. Op het moment dat ik mocht bloedprikken was mijn HCG waarde alweer 8. Bij de tweede keer is er niks gebeurd. We gaan het nu nog 1x proberen omdat het niet heel belastend is en baat het niet dan schaad het niet maar erg veel vertrouwen erin heb ik niet meer. Overigens wordt het bij mij allemaal gedaan voor een cryo niet bij een verse TP want die hebben we allemaal al gehad.
Nee, maar dat geldt voor wel meer onderzoeken, behandelingen en combinaties van medicatie waarvan 'nooit bewezen is dat het iets doet' en die in Nederland soms zelfs verboden zijn, terwijl ze in het buitenland al jaren de normaalste zaak van de wereld zijn Een pipelle heeft overigens niet alleen zijn bij een verse TP. Het gaat om de innesteling, niet om van wanneer een embryo is. Ik heb mijn pipelle zelfs tijdens IUI-behandelingen gehad. Het enige verschil is dat je dan niet weet óf er iets is wat zich in kan nestelen, in tegenstelling tot bij IVF of ICSI. Je zou bijna denken dat ik aandelen heb, maar ik ben echt heel positief over de pipelle. Het stelt echt niks voor (okay, het is niet lekker, maar vergeleken met bijvoorbeeld een punctie is het écht helemaal niks) en er zijn zoveel vrouwen die er positieve resultaten mee boeken.. En TS, volgens mij heb ik het al eens eerder verteld in een ander topic, maar ik bleek zwanger na de eerste behandeling na de pipelle.. Onder andere in het Düsseldorf-topic zitten nog meer meiden die zwanger raakten na een pipelle.
Shadixxx, Had jij zw.kwaaltjes de keer toen je wel zwanger raakte? Mens. Krampjes of zoiets? Of was het ney zoals alle andere keren?
Het was 'anders', maar ik denk dat ik bij elke poging wel iets had kunnen bedenken dat 'anders' was.. Bij de laatste viel het heel erg op dat m'n huid ineens ontzéttend zacht was. Ik heb de bekende 'steekjes' gevoeld die op een innesteling zouden kunnen wijzen. Oh en, we gingen naar de Efteling en daar was een show in het sprookjesbos. Assepoester gaf een bal en heks was niet uitgenodigd. Ik heb daar echt zitten janken omdat ik het zo zielig vond Dat was de eerste keer dat ik me afvroeg 'Zal het..?'. Maar goed, er is geen poging voorbij gegaan waarbij ik me het níét afvroeg en elke keer had ik daar een reden voor.. Dus of dit echt symptomen geweest zijn..?