Het is ind een heel moeilijk iets! Heb zelf ook voor de keuze gestaan. Hierbij moet ik wel zeggen dat 80% van de genodigde zwanger was of net bevallen! Dus ik ben niet gegaan! Is me niet in dank afgenomen en dat doet me nu nog pijn. Zelfs toen ik het uitlegde was het begrip er niet en toen realiseerde ik me dat iedereen alleen in zijn eigen belang denkt! Wat ook goed is! Denk gewoon er even over na en volg je hart!
Ik had een tijdje geleden precies hetzelfde. De babywshower werd georganiseerd door de zus van mijn vriendin. Mijn vriendin weet heel veel van mij en mijn mk's, maar die zus niet. Ik ben dus niet gegaan. Ik heb gewoon gezegd dat ik niet kon. Niemand heeft me daar op aan gekeken. Ik voelde me daar heel goed bij. Ik ga naar alle kraamvisite's en verjaardagen. Ik ben heel blij voor iedereen, maar zo'n babyshower vond ik voor mezelf even een stap te ver.
Ik zou niet gaan. Gewoon uitleggen hoe je je voelt en waar je in zit. Op zo'n pre-party zul je je echt alleen en eenzaam voelen. (ik spreek uit ervaring). Het zal alleen maar over kinderen, baby's etc. gaan. Dus je moet (je moet niks) echt jezelf beschermen. Echte vriendinnen zullen jou begrijpen.
Ik denk dat het idd zelfmarteling kan zijn om er wel heen te gaan. Alles staat in het teken van baby's....... Ook zou ik als ik jou was het aan goede vrienden vertellen. Wij maakten er geen geheim van en vertelden het wel. Niemand heeft hier vervelend op gereageerd. Soms snapte ze het traject niet en dan kon ik het uitleggen. Maar ik deed er verder niet te spannend over. Vond ik erg fijn. Het is nou eenmaal zo. Ik had geen zin in gedraai en ontwijkende antwoorden moeten geven als mensen gingen zeggen dat t voor ons ook wel tijd werd. ik zei dan dat wij dat idd ook vonden en dat t helaas niet spontaan lukt. Vage bekende of kennissen hielden dan snel op en vrienden konden we uitleg geven. Succes!
Ik zou zelf denk ik ook niet gaan. En als het een goeie vriendin is, en ze zou ervan weten, dan zou ze het toch ook kunnen begrijpen? Ik vind dus niet dat anderen zomaar kunnen zeggen 'dat jij je er maar even overheen moet zetten'. Dat mag je namelijk helemaal zelf weten, volg je eigen gevoel. Ik ben er zelf ook erg open over naar een vriendin (ook naar anderen). Maar toch snapt ze me soms totaal niet (bijv. dat ik het wel eens moeilijk en verdriet heb), dat is wel eens lastig. Dus ik voel me er achteraf wel een beetje dubbel over dat ik er zo open in ben geweest. succes met je beslissing
ik zou niet gaan. Ik vind een kraamfeest anders dan een pre-baby feest. Het wordt steeds gekker met al die feestjes (Amerikaanse toestanden vind ik het) maar goed, dat is mijn mening. Straks krijg je ook nog een ''ik-zet-mijn-eerste-stapje-feestje'' of ''ik-laat-mijn-eerste-boertje-feestje'' . Ik zou mezelf een beetje beschermen tegen confrontatie en, als het kan, uitleggen aan vriendin dat je niet komt omdat het te pijnlijk voor je is......ik vind dat je echt wel rekening mag houden met je eigen gevoelens en je grenzen. Misschien is het wel leuk om een lief kaartje te sturen naar je vriendin; dat je wel aan haar denkt....