Nu heb ik van mijzelf een erg onregelmatige cyclus. nadat ik (inmiddels al meer als 2 jaar terug) gestopt was met de pil begon het met een dag of 44 wat steeds minder werd. ene maand altijd paar dagen langer als de andere. nu zit ik op een gemiddeld van 29-34 (om en om) ik heb geen idee meer hoe mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging.. vandaag cd 16 en buikpijn.. soort van krampen als of ik ongesteld moet worden maar niet zo heftig Iemand hier bekend mee? Nu zitten wij in de laatste ronde voor dat het gesprek bij het MCL plaats vind. stiekem hoop ik dat het deze keer raak is. zijn hier ook veel met een onregelmatige cyclus? kan ik dan toch pcos hebben vanwege mijn onregelmatige cyclus? verder ben ik totaal niet te dik, geen acne (soms een pukkeltje) en ook geen overbeharing.
Hoi! Voor mijn eerste zwangerschap schommelde mijn cyclussen tussen de 28 en 43 dagen. Dit zag de gyn niet als onregelmatig Bij de echo bleek alles er ook netjes uit te zien Vind je cyclussen er niet afwijkend uit zien hoor! 29/34 dagen is heel normaal Die buikpijn kan ovulatiepijn zijn, dat id de groei van de follikels en gezien je op dag 16 zit , zou dit zo maar kunnen
Een cyclus van 29-34 dagen is heel erg netjes, daarbij denk je niet aan PCOS. Bij PCOS krijg je over het algemeen helemaal geen eisprong. Ik werd gewoon nooit ongesteld uit mezelf, ik had helemaal geen eisprong. De buikpijn op dag 16 wijst waarschijnlijk op je eisprong. Je zou eens ovulatietesten kunnen gaan doen om te kijken wanneer 'ie positief is.
Dames met PCOS hebben vaak een cyclus tussen de 3 en 160 dagen ofzo, valt nooit een pijl op te trekken. Jouw cyclus is gemiddeld 30 dagen en dat is keurig. Met ovulatietestjes kun je je eisprong achterhalen, ook interessant. Zo'n steek in je buik of kies duidt niet altijd op eisprong, vaker op een groeispurt van het follikel waar het eitje in zit voor ovulatie. Eisprong is als het follikel zo'n 22/24cm groot is. Het eitje is veel kleiner. Bij PCOS zijn er allemaal evengrote follikels en werken de hormonen niet goed die ervoor zorgen dat er 1 dominant wordt/doorgroeit en gaat springen. Daarom is de cyclus dan zo onvoorspelbaar. De periode tussen eisprong en ongesteld is gemiddeld 14 dagen. Na een maand of 3, 4, weet je de lengte van je luteale fase (lf) wel zo'n beetje. Mijn lf in natuurlijke cyclus is 11/12 dagen. Goed om te weten. Kun je heel nauwkeurig je NOD bepalen, altijd fijn 😉
heb wel eens van die ovulatie testen gebruikt maar kreeg nooit echt duidelijk een roze streep. soms paar dagen heel licht maar dag erna was het weer weg, nooit echt een donkere. natuurlijk hebben we er toen wel rekening mee gehouden met klussen maar dit heeft niks geholpen. ook heb ik eerder deze buikpijn ervaren, maar daar is verder ook niks uitgekomen. als ik uitga van cd 16 mijn eisprong zou ik 14 dagen erna mijn NOD hebben dit valt op 5 december. ben benieuwd.. zal wel later worden wel fijn om te horen dat jullie mijn cyclus niet onregelmatig vinden. het is natuurlijk ook maar een paar dagen maar toch. als ik elke keer van 30 dagen uit zou gaan dan zou ik op dag 34 eigenlijk al 4 dagen over mijn NOD zijn. vandaar dat ik altijd wacht tot dag 40 met testen. maar nu wordt ik altijd wel altijd voor die dag ongesteld.
Als je nooit duidelijkheid krijgt van de ovulatietestjes dan heb je daar niet veel aan inderdaad! Was je deze ronde bezig met die testjes? Heb je al eens stug doorgetest net zolang tot je ongesteld werd? Want... Stel jouw luteale fase duurt 12 dagen (weten we niet, maar stél). En stel dat deze ronde straks uiteindelijk 34 dagen duurt. Dan zou je pas op dag 22 je eisprong hebben! Dus dan is het logisch dat een ovulatietest op dag 16 nog niks aangeeft!
ja ik heb ze toen ook wel lang gebruikt maar niet tot mijn ongesteldheid. dit is al wel ruim 1,5 jaar terug. ben er toen mee gestopt omdat ik er naar mijn idee niet zoveel aan had. ik weet ook niet hoe lang mijn luteale fase is maar proberen om de dag/twee dagen te klussen . weet ook zo niet meer op welke cd mijn ei sprong toen ik nog voor onderzoeken was..
O die heb je eerder wel gehad dan? Toen vonden ze zeker niks en moest je nog een jaar zelf proberen omdat je jong was...?
MLady:ja klopt ze hebben toen mijn cyclus een aantal keer gevolgd en heb hsg gehad maar niks gevonden en inderdaad omdat ik nog ' jong' ben moesten wij het nog maar een (half) jaar proberen. had ook niet bepaald een vriendelijke arts.. ga nu naar een ander ziekenhuis binnenkort temperaturen moet geloof ik ook elke dag om het zelfde tijdstip en ik sta niet elke dag om de zelfde op soms moet ik al om half 7 werken dus dan sta ik 6 uur op maar als ik later begin ga ik niet daarvoor mijn wekker zetten want dan val ik daarna nooit meer in slaap en aangezien ik soms lange dagen maak van wel 12 uur zonder pauze's dan kan ik mijn slaap wel gebruiken hihi ( sorry ben nogal lui daarin haha)
Maar dat maakt niet per sé heel erg uit hoor! Het gaat erom dat je tempt, direct als je ontwaakt. Als dat niet elke dag op dezelfde tijd is, kun je nog steeds de ovulatie wel uit je grafiekje halen. Ik heb het ook een paar maanden gedaan, oa om te bepalen of ik mijn eisprong kon voelen en vinden aan de hand van mijn vaginale afscheiding en hoe lang mijn lf is. Toen ik dat over mezelf had geleerd ben ik weer gestopt met tempen. Ze raden anaal of vaginaal tempen aan, maar ik deed het oraal(dus mond)en zelfs dat werkte goed genoeg. Heb je zo'n thermometer met dubbele cijfers achter de komma? Je moet ermee beginnen op cd 1. Het kan erg veel mmm-tijd schelen als je dmv tempkaartjes al kunt laten zien aan je arts dat blijkt dat je geen eisprong hebt...