ja dat is ook zo Hier gaat wel, de knop gaat vaak wel weer goed om als ik eenmaal begin met spuiten (dat was gisteren). Maar vind wel spannender worden met elke ronde.. ergens denk ik ach joh dit is pas 4e keer spuiten, mijn eigen eisprongen tellen wel mee qua hoelang we bezig zijn maar tellen voor mijn gevoel nooit echt mee als een goede kans.. dus wat dat betreft heb ik voor mijn gevoel pas 3 goede kansen gehad en dat is natuurlijk niet veel.. maar toch voelt het niet goed Ben alweer veel te ver vooruit denken en vind het leeftijdsverschil met mijn zoontje steeds groter worden en dat vind ik zo jammer.. ben zo bang dat ze dadelijk toch minder aan elkaar gaan hebben.. maargoed niks aan te doen. Ik hoop ook weer voor je mee!!
Als het je gedachtegang een beetje helpt: mijn pluskind heeft bij de mama ook pas een broertje en daar zit een verschil van 7-8 jaar tussen. Die heeft daar heel erg voor gezorgd toen die klein was en vond dat echt leuk om grote broer te spelen en ook het zorggedeelte op te nemen. Dus het kan perfect
Ja dat hoor ik vaker! Maar de zorg op zich nemen vind ik toch anders dan wanneer ze echt samen spelen omdat ze nog beetje in dezelfde levensfase zitten en vaak zie je dat die band later dan ook wel anders is. Maar heb er natuurlijk geen invloed op, het is wat het is!
Ja dat snap ik, is ideaal als ze rond dezelfde leeftijd zijn, maar uiteindelijk heeft elke leeftijd zijn charme. En 2 pubers in huis lijkt me dan ook niet te onderschatten
haha! Wij zijn beide niet echt moeilijke pubers geweest dus hopelijk erft I. dat Kom je de dagen een beetje door? jij hebt verder niet hele tijd echo's he?
Haha hopelijk is dat inderdaad een goed teken voor de toekomst. Ik heb de iui vandaag gehad. Dus verder rustig dagje ingepland. Wanneer mag jij weer gaan ?
Hoe ging het? Heb je daar veel last van? Ik mag vrijdag! Alleen vandaag weer prolactine moeten prikken, nu derde keer te hoog dus misschien verklaart dat toch waarom ik niet zwanger word. Ik verwacht dat ik daar nu toch wel medicatie voor ga krijgen, maar moet even telefonisch gesprek met gynaecoloog in gaan plannen.
Hoi, Dit is mijn allereerste post ooit, maar ik zou erg graag bij een clubje horen om wat te kunnen kletsen met gelijkgestemden. Mag ik bij jullie aansluiten? Korte samenvatting: Ik heb in oktober 2022 de eerste IUI gehad. Tussendoor nog 2 cyclussen met gonal-f, waarvan eentje met overstimulatie, en eentje met lege follikels en 2 cyclussen pauze gehad omdat de hele medische molen zwaarder valt dan verwacht. Afgelopen zondag officieel de 4de IUI gehad en nu dit op het wachtbankje, maar 6 cyclussen met echo's, gonal-f prikken etc. Snappen jullie t nog? Hoe was je follikelmeting gisteren @Kiwi3191 ? Goed dat je hulp krijgt van een therapeute, een IUI traject is een heftig iets. Zelf heb ik dat ook mega onderschat, maar al die echo's in het ziekenhuis, het injecteren (ik kan er niet aan wennen), de hormonen die je stemming ook wat overhoop halen, het soms onbegrip van je omgeving ('je moet het gewoon loslaten dan komt het vanzelf ..' ik kan het niet meer horen, als dat de oplossing was dan had ik jaren geleden al zwanger geweest ) @Orchid24 , ontzettend kak dat je ongesteld bent geworden. Heb je een uitgangsecho gehad ondertussen? Hopelijk mag ik bij jullie aansluiten. Liefs
@BlueMoon88 welkom! he bah dus dan 6 OI rondes met gonal-f en dan dus 4 IUI's? Hebben ze een reden gevonden of onverklaarbaar onvruchtbaar? Spannend weer op het wachtbankje, nu dan hopelijk eindelijk zover! Moeilijk dat het traject zo zwaar valt Misschien is zo'n therapeute voor jou ook een idee? Oh ja dat van ontspannen vind ik echt de grootste onzin, denk vaak eerder dat het gewone pure toeval is en makkelijk te zeggen achteraf van die ronde was ik meer ontspannen maar waarschijnlijk is dat niet daadwerkelijk zo geweest.. maar mensen zoeken vaak een reden waarom wel of niet iets is gelukt. Hier wel gewend aan het injecteren, maar op een of andere manier vind ik het pijnlijker dan toen voor mijn zoontje toen had ik er nooit last van. Ja ik heb een uitgangsecho gehad! Zat wel weer iets wat op een cyste leek, maar blijkbaar niet een cyste zoals 2 rondes terug toen ik moest stoppen. Mocht nu gewoon beginnen! Vrijdag weer een echo, alleen vandaag moest ik bloedprikken op prolactine en die is alweer te hoog. Voor het traject heb ik die ook 2x moeten prikken en toen een mri gehad omdat 2x te hoog was, daar is toen niks uitgekomen en mocht dus gewoon starten. Maar als ik na 3 succesvolle OI rondes nog niet zwanger was moest ik het opnieuw prikken. Nu wederom te hoog dus moet morgen even een telefonische gesprek aanvragen bij mijn gynaecoloog, denk dat ik medicatie ga krijgen ervoor maar vind even spannend wat dat gaat inhouden voor het traject.. ben wel al begonnen met spuiten maar hoop niet dat het voor oponthoud gaat zorgen..
Leden Orchid24 - 4 eigen eisprongen X - ronde 04 Gonal-f+ovitrelle Afspraken 07 april - Orchid24- Follikelmeting NOD
@Orchid24 dank! Het is hier een onverklaarbare subfertiliteit. Ik ben 12 jaar geleden voor het eerst gestopt met de pil, maar toen door diverse omstandigheden wel weer met periodes wel de pil geslikt. Met momenten heb ik daar spijt van, inmiddels ben ik 35, maar voor toen was het de verstandigste keuze ivm tijdelijke werkcontracten (de banen lagen toen niet voor het oprapen) en depressieve episoden. Een therapeut via het ziekenhuis is inderdaad wel een idee, we gaan er natuurlijk vanuit dat het deze ronde is gelukt, maar anders ga ik daar wel naar informeren. Vervelend dat het injecteren nu pijnlijker is dan voor je zoontje, misschien ben je wat gevoeliger geworden. (en daar is niets mis mee) Fijn dat je gewoon mocht beginnen met spuiten. En ik snap heel goed dat je het spannend vind, je wilt natuurlijk ook gewoon door met je traject.. Ik kan mij voorstellen dat je wel medicatie gaat krijgen, maar dat deze gestopt gaat worden zodra je zwanger bent, je lichaam maakt dan immers lichaamseigen prolactine aan. Hopen dat het inderdaad zo werkt en je gewoon door kan gaan. Leden Orchid24 - 4 eigen eisprongen X - ronde 04 Gonal-f+ovitrelle BlueMoon88 - ronde 6 Gonal-f + Ovitrelle - 4 IUI Afspraken 07 april - Orchid24- Follikelmeting NOD 16 april - BlueMoon88
Dat is inderdaad iets wat ze kunnen aanpakken met medicatie , hopelijk krijg je het ook zodat je weet of het daar inderdaad aan ligt. Heb je al telefonisch gesprek gehad ?
Hey meid! Het is inderdaad een heftig parcours dus kan volledig indenken dat jullie ook een pauze hebben ingelast destijds. Die opmerkingen van de omgeving zijn de ergste. Het onbegrip waarop je soms botst is echt heftig. Ik heb het ook aan zo weinig mogelijk mensen vertelt en gooi op dit forum alles los misschien helpt het ook voor jou !
Leden/Nod-Lijst Leden Orchid24 - 4 eigen eisprongen X - ronde 04 Gonal-f+ovitrelle BlueMoon88 - ronde 6 Gonal-f + Ovitrelle - 4 IUI Kiwi3191 - ronde 9 femara + ovitrelle - IUI 4 Afspraken 07 april - Orchid24- Follikelmeting NOD 16 april - BlueMoon88 19 april - Kiwi3191
lastig soms he dat je denkt had ik maar, maar je had nooit geweten of het met of zonder pil tussendoor had uitgemaakt. Op dat moment was het blijkbaar de goede beslissing om de pil wel te nemen! Ja ik denk zelf misschien door de keizersnede, mijn buik is wat harder zegmaar misschien dat ik nog keer wil kijken naar een diepe buik massage ofzoiets haha is daar speciaal voor geloof ik.
Nee de assistente net gesproken, mijn gynaecoloog werkt vandaag niet ze gaat het morgen met hem bespreken. Morgen of vrijdag weet ik het dan waarschijnlijk
Ik ben juist mega open over het traject, voor I. hebben we het dan aan iedereen verteld toen we na een jaar proberen het traject in gingen. En dit keer eerst alleen mijn ouders verteld, maar uiteindelijk kwam het bij vriendinnen ook ter sprake en nu weet eigenlijk iedereen het weer. Ofja iedereen, onze ouders, broers en mijn goede vriendinnen. Maar ik ben overal wel heel erg open over, ik heb het ook echt nodig om daar met mijn omgeving over te hebben anders had ik denk ik ook wel het traject veel zwaarder gevonden..
Klinkt inderdaad wel plausibel. Ik heb een aantal weken geleden ook een massage genomen ter ontspanning, en als hier in de buurt iemand zou zitten die fertiliteits massages aanbiedt dat zou ik die zeker boeken. Nou pak ik sowieso alle kansen voor een massage met beide handen aan, haha
hahaha ja ligt er wel aan wat voor een massage Voor mijn fibromyalgie en andere klachten ga ik weleens, maar vind zo'n nadeel dat dat maar deels vergoed word.. maar een ontspanningsmassage ja heerlijk!