Extreem korte menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bananenvla, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bananenvla

29 jan 2013
    10
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben sinds vandaag nieuw op deze website, omdat ik met iets zit, waar ik graag jullie mening over zou willen weten.

Ik heb ruim 10 jaar de pil geslikt. Voordat ik hier aan begon was mijn menstruatie erg heftig. 8 a 9 dagen flink bloedverlies en dikke klonten. Na 10 jaar de pil ben ik overgestapt op de Mirena spiraal. Deze heb ik na een jaar laten verwijderen, omdat bij ons toch wel echt een kinderwens ontstond!

Nu is het een half jaar geleden dat mijn spiraal is verwijderd, en ik heb erg regelmatige cyclussen. Ik hou het allemaal bij in een app, en gebruik ovulatietests. Het is elke keer rond de 28 dagen.

Mijn probleem is dat mijn menstruatie maar 1 a 2 dagen duurt. Het komt precies op de dag dat ik het verwacht, en de dag erna is het 's avonds alweer over. De eerste dag is het best flink wat donkerrood bloed, en de 2e dag neemt het al zoveel af, dat ik de 2e avond al zonder maandverband kan gaan slapen. Dag 3 nergens meer last van.

Is dit normaal? Klinkt dit voor sommigen van jullie herkenbaar? Ik ben heel bang dat ik misschien verminderd vruchtbaar ben. Ik voel wel erg duidelijk mijn eisprong, en heb dan flinke krampen.

Alvast bedankt meiden!

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Misschien rare vraag, maar ben je niet al zwanger?

3. Bananenvla

29 jan 2013
    10
    0
    0
    Nee dat niet. Toen ik mijn spiraal liet verwijderen zei de gynaecoloog dat ik m'n eerste menstruatie even moest afwachten. Dat deden we, en hij kwam precies na 4 weken. Sindsdien elke maand ovulatietests gedaan, en regelmatig seks gehad, maar toch word ik elke keer weer op de 'afgesproken tijd' ongesteld. Soms doe ik voor de zekerheid toch even een test, maar elke keer negatief.

4. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb ook altijd op dag 1 veel en donkerrood bloed maar in de avond wordt dit al veel minder en de volgende dag is er nog wel bloed maar niet veel daarna heb ik nog zo'n 2/3 dagen heel bruinig/lichtrose....ook ik voel mn eisprong wel erg duidelijk en krijg dan lichte krampjes/steekjes...ik ben ook wel es bang dat ik minder vruchtbaar ben maar ik denk ook dat niet iedereen dezelfde menstruatie meemaakt en dat sommigen gewoon alleen de eerste dag hevig bloeden en de ander mss meer verdeeld....verder weet ik ook niet of dit iets betekend maar wel dat ik t zo'n beetje t zelfde ervaar!!!! ;) dus je bent niet de enige.... :)

5. Bananenvla

29 jan 2013
    10
    0
    0

Dus ik ben niet de enige, dat scheelt. We zijn nog geen half jaar bezig, dus ik ben nog niet bezorgd, maar om me heen hoor ik wel eens vriendinnen die rond de 7 dagen ongesteld zijn, en omdat ik vroeger wel heel heftig ongesteld was, voordat ik aan de pil begon. Misschien kan het ook zijn dat m'n lichaam nog een beetje op gang moet komen na al die anticonceptie...

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    hey!
    mijn mensturatie is ook erg veranderd nadat ik met de nuvaring ben gestopt. mijn mensturatie is 5 dagen spotting, 5 dagen mensturatie en dan weer 2 dagen lichte spotting, echt heel onduidelijk! vroeger lag ik ook krom van de pijn en verloor ik ook best veel bloed, nu ook niet echt krapen, vandaar dat ik aan de pil ging zo jong. maar ik voel mij er net als jou erg onzeker over! volgens mijn gyn kon het geen kwaad, als je maar 1 dag bloed verloor was het geen probleem, maar het voelt gewoon raar, onnatuurlijk, dat zal jij ook wel voelen. Het kan ook nog door stres komen zei ze. maarja het blijft heel erg vervelend, dan heb je nog liever 6 dagen flink bloed, dan is het tenminste duidelijk he!

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    denk dat de lengte van menstruatie niet veel uitmaakt. het us wel echt rood bloedverlies geef je aan en je cyclus is wel netjes regelmatig en ook keurige lengte.
    snap dat je dat gaat denken als het dan toch al best wat maandjes duurt. hier ook wel van alles wat door me heen gaat.

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Toen ik mijn spiraal in september heb laten verwijderen was ik ook maar 2 dagen ongi. Het schijnt te verschillen per vrouw maar tussen 2 en 10 dagen is heel normaal...

9. Bananenvla

29 jan 2013
    10
    0
    0

Ja precies! Misschien moet ik me maar gewoon niet zo druk maken... Ik ben misschien een beetje verpest door de verhalen die de ronde doen dat je na een spiraal vaak heel snel zwanger word.... De gynaecoloog zei tegen mij: "als je over 12 maanden nog niet zwanger bent, bel je me gewoon".
    Dus dat kijken we dan maar gewoon aan hè haha!

10. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Ja ik denk dat dat best wel zou kunnen dat je lichaam eerst nog moet "ontpillen" ofzo...dat wachten ook elke x alles maakt je zo onzeker en bang dat je nooit kinderen zult krijgen, straks ben ik niet vruchtbaar of mijn man, dan denk je te voelen dat je zwanger bent en is t niet zo of ligt t ergens anders aan...gewoon om gek van te worden!!! mja ik denk dat meerdere vrouwen wel veel twijfelen en zich hier onzeker in voelen...
    ik heb ook PMS en had vroeger voor en tijdens de pil nooit geen klachten tijdens mijn ongi maar de laatste maanden heb ik steeds meer klachten, zere borsten, buikkrampen, moe, misselijk etc. en elke x denk je ook van mss ben ik wel zwanger mja is toch die PMS!! Heel irri dus.... :(

11. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ik denk niet echt iets om je zorgen over te maken..
    er zijn maanden dat ik ze 7dagen krijg
    & dan plots weer 2dagen'
    dit heb ik ook doorgegeven aan de arts
    maar die zei dat ik me geen zorgen moest maken'

12. Bananenvla

29 jan 2013
    10
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties meiden! We gaan er maar gewoon 100% voor, en we zien het allemaal wel.

13. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Succ6!!! DIkke DUim Hier:D

Deel Deze Pagina