Evy is 1,5 jaar en we zitten met een probleempje Ze slaapt nu in een ledikantje van ikea, maar dat ledikantje is wat kleiner als een gewoon ledikantje. En onze Evy is iets groter dan een gemiddeld meisje.. ze heeft nogal lange benen (van haar vader die bijna 2 mtr is) En ze klimt OVERAL op en in.. gisteren draaide ik mij even op, zat ze ineens op de salontafel klimt op de stoelen bank ons bed etc. Ook slaapt ze zonder slaapzak want dat ging niet meer, ze werd kwaad en vaak wakker omdat het om dr voetjes ging en ze niet goed kon bewegen. Ik wilde haar vanmorgen uit bed halen en ze stond al, maar ik zag ineens dat mijn kleine meid wel heel groot begon te worden ! Ze komt er best een eind boven de rand uit en ik ben heel bang dat ze er uit gaat klimmen (haar kennende) Nou hebben we dus 2 opties, / OF het meegroeibedje neerzetten Uiteraard met hekje dat ze er niet uitvalt, OF we moeten een ander ledikant aanschaffen maar dat geld hebben we momenteel niet.. Nou wil ik graag weten of er meerdere met 1,5 jaar in een peuterbed gingen en hoe dat gelopen is ? eventueel tips ? we slapen ook nog eens met zijn 3en op 1 kamer ! wel gescheiden, en hangt een groot gordijn tussenin.
Geen ervaring mee, maar ik denk dat als ze echt uit haar bed klimt, dat het best gevaarlijk is. Maar het peuterbedje zal ze dan ook toch uitklimmen? Of vind je dat een prettiger idee omdat het minder hoog is?