Toch nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kat, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven.
    Nu vroeg ik mij af of het niet handig is om kv in huis te halen (stel het wil niet lukken met de borstvoeding).
    En zoja welke voeding raden jullie aan.

En zou ik ook al van die tepelbeschermers in huis moeten halen? Ik heb echt geen idee!

alvast bedankt!
    gr. Kat

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    zou geen voeding halen is zo gehaald en de kraamverzorgster heeft vaak ook voor nood in haar tas...........en tepelbeschermers zou ik ook niet doen....2 kinderen gehad en nooit gebruikt,terwijl andren er bij zweren dus is kwestie v an afwachten denk ik!

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Heb ook geen kv in huis gehaald.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had een paar pakjes kant en klare nutrilon in huis gehaald.
    En daar ben ik later ook op over gegaan, ik moest bijvoeden en de bv liep terug.Toen de pakjes op waren, heb ik een groot pak gekocht, van hetzelfde merk.

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zou het allebei niet halen. Ik moest Milou met kunstvoeding bijvoeden, omdat mijn bv niet op gang kwam. Die heb ik voor de eerste dag vanuit het ziekenhuis gekregen. Ik heb de tepelhoedjes zelfs in het ziekenhuis gekregen. Je hebt het snel genoeg gehaald als je het nodig hebt.

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    ok bedankt voor jullie reactie alvast.

Ik zou graag thuis willen bevallen, is het normaal dat elke kraamhulp kv bij zich heeft?
    Als dat zo is dan wacht ik iid., zou het nodig moeten zijn, heb ik het nog snel gehaald!

gr. Kat

7. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik zou het niet halen. Je kindje heeft nog voor 48 uur reserve en je kan altijd nog kolven.
    Een kolf is trouwens wel handig om te lenen bij de thuiszorgwinkel.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn kraamhulp had het in ieder geval wel bij zich. Moest haar een dagje bijvoeden.

9. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    hier wordt wel geadviseerd om een pakje (kant en klaar) voeding in huis te hebben. Ik heb zo'n klein pakje Nutrilon gehaald. Gelukkig niet nodig gehad!

en die tepelbeschermers heb ik niet. Niet nodig ook. zou daar ff mee wachten, is nog altijd zo gehaald!

10. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik had wel een een pak kv gehaald eN dat was een pak friso comfort liefs diana

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Je kan hele kleine pakjes kant en klare voeding halen. Heb je het niet nodig, dan is het ook niet een te grote uitgave geweest. Ik vond het gewoon een prettig idee om iets in huis te hebben. Mocht er nu ook iets zijn waardoor ik plotseling niet kan voeden, dan is er toch iets in huis.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm volgens mij hebben wij probeerverpakkingen nutrilon liggen.

en de winkels zitten hier gelukkig om de hoek dus mocht het nodig zijn.. dan komen we er wel denk ik

volgens mij zaten die probeerverpakkingen trouwens in de blije doos van de prenatal
    weet heel zeker dat ik ze in ieder geval niet gekocht heb

13. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Die probeerverpakkingen Nutrilon in de prenataldoos is toch opvolgmelk? Of zit daar ook weer verschil in.

Maar het is niet nodig om alvast melk in huis te halen. Normaal gesproken kan je gewoon borstvoeding geven, dus probeer daarop te vertrouwen. Als je voeding in huis hebt, ga je het ook sneller gebruiken. Mijn kinderen moesten iets bijvoeding ivm te laag bloedsuiker, en dat heb ik volgens mij gewoon van de verloskundige gekregen. Tepelhoedjes zou ik zeker niet aan beginnen, geeft meer ellende dan dat het wat oplevert (tenzij er een duidelijke reden is waarom je ze zou moeten gebruiken). Een pak borstcompressen is wel erg handig.

Marsja

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ikhad ook geen KV in huis. Die kun je echt wel ergens halen als dat nodig is hoor (zelfs bij een nachtapotheek). En tepelhoedjes heb ik ook niet gebruikt ;)
    Een kolf heb ik 2 weken geleend van een vriendin en daarna er zelf een gekocht (via MP) maar je kunt er ook een lenen via de thuiszorgwinkel maar dat verteld de kraamhulp je allemaal wel.
    Oja zoogcompressen zijn wel handig, ik heb ze een paar dagen gebruikt, daarna was het niet meer nodig. Succes met de bevalling.

15. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik haal het wel in huis.
    Ik ben zo iemand die het zekere voor het onzekere wil nemen. Dus ik had pas een flesje gekocht bij Kruidvat, want stel dat het zaterdag laat geboren wordt.

En ik hoorde dat je ook van die kant en klare melk kan kopen (voor als je een dagje weg gaat ofzo), die haal ik ook in huis tegen die tijd.

Ik denk dan zo: Beter mee verlegen als om verlegen!

Linda

16. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    hallo,

Ik heb vandaag toch een verpakking kv gehaald, vondt het toch een fijner idee :oops:
    Wat betreft die tepelhoedjes heb ik vanaf gezien, mocht het echt nodig zijn dan worden ze nog maar gehaald.

Een kolf krijg ik van me schoonzus, dus die kan ik dan ook evt. gebruiken.

Ik had trouwens opvolgmelk (2) in de prenatal doos, dacht eerst ook oh dan heb je dat in huis maar zag dat het pas vanaf 6 maanden is, zo ben ik ook gaan denken om die kv in huis te "moeten" halen.

gr. kat

17. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Heb het wel gedaan maar dan van die kant een klaar pakjes waar iets van 200 cc in zit.

Heb er toen 5 gehaald en 2 flessen vond het zelf een pretig gevoel dat ik het toch voor de zekerheid in huis had

18. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik heb ook niks in huis gehaald bij de 1e. Heb het gevraagd tijdens de intake met de kraam hulp. En die zei toen dat als het niet aan sloeg de bv, dan was er snel genoeg nog kv gehaald. Maar het was bij ons niet nodig. Onze dochter heeft meteen na de bevalling gedronken aan de borst en dat verliep zonder problemen

19. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0

mijn kraamverzorgster had het niet bij zich, mocht namelijk niet meer zei ze. omdat ze willen dat er meer borstvoeding wordt gegeven. ik had kraam zorg van de Waarden.

20. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    oops .. quote ging een beetje verkeerd :p

Deel Deze Pagina