hechtingen na ruptuur

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sannuh1988, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannuh1988

11 jun 2014
    47
    0
    0
    Na de bevalling hebben ze me moeten hechten. Voor knip en ruptuur. Heb meer dan 50 hechtingen. Ook al gaat het elke dag een stukje beter verga ik nog elke dag van de pijn. Nu hebben ze vandaag 3 hechtingen eruit gehaald en heb ik het idee dat het steeds meer pijn gaat doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hoelang heeft het bij jullie geduurd eer jullie op de been waren. ?

2. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Als het weer meer pijn gaat doen zou ik toch even contact opnemen met je gynaecoloog/verloskundige.

Hier verder geen ervaring mee maar ik wil je wel sterkte wensen!

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wanneer ben je bevallen?

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hier ook veel hechtingen gehad. Vaginaal dan wel = inwendig. Heb 4weken lang pijnstilling nodig gehad eer het beter ging. Na zes weken pas helemaal pijnloos. maar hopelijk gaat het herstel bij jou toch vlotter. De minipil heeft bij mij het herstel trouwens bevorderd.

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik (pas) 2 weken geleden bevallen maar ook veel hechtingen, ook inwendig. Een gedeelte is verwijderd en doet geen pijn meer. Andere hechtingen zijn nog wel heel pijnlijk. Ik loop moeilijk, kan moeilijk zitten en naar wc gaan doet pijn. Als het aanhoudt moet ik de VK weer contacten. Zou ik ook doen in jouw geval... Sterkte!

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik had ook veel hechtingen. In het begin ging het wel redelijk. Maar op een gegeven moment ging het echt ontzettend pijn doen. Ik heb contact opgenomen met de vk en zij zei dat het kwam door het genezen. Na een paar dagen werd het weer minder. Ik vond het fijn om iets kouds tegen de hechtingen aan te houden.
    (Wees alert op koorts ivm ontsteking).

7. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hier ook veel hechtingen gehad en flink wat pijn. Ondanks dat de vk geen ontstekingen zag wel advies gehad om sodabadjes te nemen. Dat hield de boel schoon en soepel en luchtte op. Verder arnicadruppels genomen vanaf t moment na de bevalling. Homeopatisch middel tegen kneuzing,zwelling, etc. Hielp ook goed en genas wonderbaarlijk snel.

8. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    #8 Leni88, 26 feb 2015
    Laatst bewerkt: 26 feb 2015
    Maandverband in de diepvries leggen...heerlijk!
    Dit heeft mij zeer goed geholpen na een operatie in dat gebied.
    Toen duurde het goed een week voordat ik weer een beetje rechtop kon zitten.
    Daarbij had ik Naproxen tegen de pijn, mss is een pijnstiller op recept en optie vooor jou? Iets dat je tijdens bv mag gebruiken.

9. sanna1986

Je bent pas 6 dagen geleden bevallen!! Geef het tijd en verzorg het goed. Dus na toiletbezoek afspoelen met water ipv vegen.

Jee na 6 dagen kon ik nog niet eens lopen :p

10. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik kon direct na de bevalling weer lopen;)

Sannuh als jij het idee hebt dat de pijn abnormaal is of erger wordt is het altijd verstandig om een professional er naar te laten kijken. Het is niet mogelijk om zoiets via een forum te beoordelen.

11. sanna1986

maar had jij zoveel hechtingen? Ik had er nog meer dam sannuh maar 50 hechtingen is niet in een keer over.

12. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ik heb zelf een flinke knip gehad. Hechtingen hadden niet veel zin aangezien die met 2 dagen al waren opgelost. Ik had dus een open wond, au! Ik heb elke x nadat ik naar de wc ging gespoelt met zo'n spuitflesje van Spa, elke dag 2x onder de douche gespoelt en daarna met blote billen op een zeiltje in bed gelegen. Arnica druppels en paracetamol. Kan sinds deze week weer aardig zitten en normaal plassen haha :)

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Je bent 6 dagen geleden bevallen als ik je banner lees? Rond deze dagen gaat alles genezen wat zich kan uiten in een trekkend, jeukend en pijnlijk gevoel. Dat zou op zich snel over moeten gaan (denk aan een schaafwond op je knie, hoe erger die jeukt, hoe sneller alles genezen is)

Evt een potje appelstroop leeg scheppen en in je vriezer leggen. Appelstroop bevriest niet maar wordt wel ijs en ijs koud. Doordat het niet bevriest is het gewoon vormbaar en daardoor fijner om tegen je hechtingen aan te leggen als een bevroren maand/kraamverband. Van zo'n koude harde plank in je onderbroek wordt niemand vrolijk ;)
    Wel even het zakje met appelstroop in een washandje doen voor je het tegen je bips aan legt. Na 15 min zakje uit het washandje en weer de vriezer in!

14. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Als ik dat geweten had van die appelstroop! Wat een top idee. Zo'n maandverbandje zit inderdaad niet echt comfortabel.

(Alleen wel op goed geluk dat t zakje niet knapt:D)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS: Ik zou arnica druppels in gaan nemen. dit bevorderd de genezing en verminderd zwelling.

ik had bij de 1e een totaal ruptuur. kon echt een week amper lopen en zitten van de pijn. toen arnica-druppels gaan innemen en het werd met de dag beter.

bij de 2e ben ik meteen na de bevalling met de druppels begonnen. ik was weer totaal uit gescheurd en had heel veel hechtingen maar ik had echt nergens last van. zat de volgende dag al in kleermakerszit op bed, liep trappen op en af enz.

de boel goed schoonhouden en spoelen met water.
    desnoods dagelijks een badje met groene badedas of groene biotex. (beter dan soda, dat is vrij agressief).

en als je het niet vertrouwd dan zou ik de vlos of gyn bellen en even laten kijken. misschien ergens een ontsteking?

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wat met plassen help is tegelijk water over je onderkantje gooien. ik deed dat met een maatbeker van een liter. door het water prikt je urine minder.

verder heeft het bij mij echt weken geduurd voordat ik een beetje op de been was. maar dat kwam ook door het bloedverlies. de hechtingen zijn denk ik kleine anderhalve week echt pijnlijk geweest. mijn ex moest me elke dag met arnica insmeren daaronder dat hielp wel

17. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Bij mijn tweede had ik een tweede-graads ruptuur. Toch heb ik hier helemaal geen last van gehad. Misschien ligt het er ook aan of de arts goed hecht? zou dit verschil maken?
    we waren allemaal verbaasd dat ik zo weinig last van de hechtingen had.
    Bij de eerste had ik maar 3 hechtingen en die hebben zoveel pijn gedaan!

Met plassen deed ik inderdaad ook tegelijk wat lauw-warm water er over heen, zodat het niet zo prikte.

18. Sannuh1988

11 jun 2014
    47
    0
    0
    Ik ben nu 8 dagen verder en de pijn is vrijwel helemaal weg :)
    wel heb ik nog " last " van de knip. Ga zelfs al beetje de deur uit, let er wel op dat ik niet te veel ga doen.

Die druppels heb ik ook, maar dan Traumeel, deze helpen ook goed :). Toen ik dit topic opende dacht ik dat het nooit meer goed zou komen haha, niet wetende dat ik alweer zo snel op de been zou zijn :)

19. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind je laatste post echt heeeeel fijn om te lezen ! Van alles rond de bevalling zie ik nl het allermeest op tegen de hectingen / " schade daaronder". Nuttige tips hier dus. Fijn dst het zoveel beter met je gaat! Doe lekker rustig aan hè!!

20. sanna1986

Deel Deze Pagina