Als '85 je geboortejaar is, kan het NET voor jouw tijd zijn geweest, ik zat zelf nl. in groep 6 toen en ben van '80 Het was een rage in de bovenbouw van de basisschool, dat moet iets van '89 geweest zijn.
Oh, wat een heerlijk topic! Ik herken zoveel dingen van "vroeger" Ook dingen die ik al lang weer was vergeten hahahaha. Ook ik had mega hoge Spicegirls schoenen en was een groot fan van de Backstreetboys Flippo's (ik had hele boeken vol) BSB stickers (bij van die roze kauwgom) David de Kabouter stickers (ik dacht bij koekjes ofzo?) Ook ik had zo'n magic twisty (vond het altijd zo lekker kriebelen ) Zo'n spiraal die van de trap "loopt" Ik ga nog even verder denken
Jaaaaaaa die stickers inderdaad, ook glad vergeten. Je had ook stickers die je in een boek kon plakken, ik weet niet meer welk boek ik had. Ging op nummer een duurde een eeuwigheid voordat je dat boek volhad. Dat huisje had ik ook ja, rook ook zo lekker vond ik toen dan haha
Die stickers ken ik ook niet. Wel had ik een stickerboek van mijn little pony en volgens mij ook van barbie ofzo. Heel lang gespaard en netjes ingeplakt.. noooit een keer vol gekregen.
Bekijk bijlage 75207 En wat dachten jullie van deze? Nu zijn ze er nog wel hoor... Maar ik heb het idee dat je die dingen vroeger meer zag... En ik had er natuurlijk ook altijd één in huis en was altijd aan het klieren met dat ding. Heb een keer in een scheur gelegen toen ik de scheetzak onder een kussen van een willekeurige stoel had gelegd en toen ging de visite van mijn ouders er op zitten en die man kreeg zo'n kop. En m'n zus en ik helemaal in een deuk. Of op de stoel leggen van de juf op school. Dat gebeurde bij ons vroeger in de klas ook regelmatig...
ik heb heel wat jeugdsentiment voorbij zien komen, en weet er zelf ook nog wel wat, weet alleen niet of het genoemd is, want 40 pagina's teruglezen was me iets teveel van het goede vroeger deden wij altijd onze hak van de schoen in een leeg colablikje, zodat je ineens hakken had! Ook deden wij plasticjes aan ons fietswielframe vastmaken met een knijper zodat je een leuk geluid kreeg tijden het fietsen Later werd dit vervangen door die reflecterende spaakkralen die schuimrubber kubbussen herken ik ook wel, heb daar jaren mee gespeeld! oja en ik spaarde ook knijpbeertjes en wuppies PS die fanta sticker ken ik ook hoor en ik kom uit NH
dit zijn de tv progamma's die me nog zijn bijgebleven; Superted! (mijn jeugdheld) YouTube - Superted Kissyfur YouTube - Kissyfur Intro Ovide en zijn vriendjes YouTube - Ovide en zijn vriendjes - Intro [NL] Plons de kikker YouTube - Intro Plons De gummieberen (zou ik graag nog op dvd willen hebben) YouTube - Gummi Bears Intro (Dutch) Foofur (had ik zelfs een stickerboek van) YouTube - Foofur Theme Song Waterspin, wonderspin YouTube - Waterspin Wonderspin Yogi bear YouTube - yogi bear (theme song) Quick en Flupke YouTube - Quick en Flupke en ja zo kan ik nog wel even een uurtje doorgaan!
Het dufty huis en de molen heb ik vorig jaar op een braderie kunnen bemachtigen met een paar poppetjes voor 5,00 samen. Dewi (ikke) helemaal blij ze vindt het echt nog leuk ook... en die poppetjes ruiken nog steeds!
Mijn hele jeugd komt weer voorbij. Hier was het Dusty-huis ook favoriet evenals My Little Pony's. En niet te vergeten de Lolabal. Ik was er alleen niet zo goed in. En wat keken we graag naar Vrouwtje Theelepel en de Freggels en Nils Holgerson.
mijn vader noemt mij altijd freggel (nu nog) Maar of dat nou een compliment is Ik was echt nummer 1 David de Kabouter fan! Mocht gewoon eerder van tafel vroeger! Op mijn rode plastic stoeltje! helemaal vol met stickers Schaaltje vla erbij en david kijken! Geweldig vond ik dat!
Ik heb het Dufty huis, de molen, een reis-huis (soort koffertje) en bijna alle poppetjes compleet hier op zolder liggen... Jammergenoeg heb ik geen dochter
MN BOOMHUISSSIEEEE!!!!!! Ohh wat was ik boos toen ik er "te oud" voor was en mn ouders hem verkochten NET GOED dat t kind die t kwam kopen van de zenuwen in zn broek pieste op mn moeders witte kleed
Dit ding is eeeeeeeecht jeugdsentiment voor mij! Jeetje wat heb ik veel gespeeld met dat boomhuis. Ik zag ze laatst op marktplaats staan...de fabrikant heeft ze opnieuw gemaakt. Alleen kosten ze nu 80 euro (zal toen wel een stuk goedkoper zijn geweest). Lijkt me echt leuk om er weer eentje te hebben!
ohhhhhhhhh ja zo was het !!..thanx...kon er maar niet op komen..kon er zelfs moeilijk door in slaap komen hahaah *i.p. dat ik nou even dit topic door spit...muts die ik ben..* Heerlijk topic trouwens !!!
O jaaa! Vrouwtje Theelepel!!! Hihihi. Ik weet er nog een: 'klikarmbanden'... die raakten volgens mij ook steeds negatief in het nieuws omdat kinderen hun slagaders zouden kunnen raken. En op een gegeven moment waren er knuffels die niet zacht maar juist glad waren, alsof ze van zijde waren gemaakt. Ik ben de naam kwijt, ik ga mijn zusje maar es bellen, die heeft echt een supergeheugen voor dat soort dingen.