Oje kraamzorg komt.. en wat nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hier had ze ook een lijstje met (poets)spullen die we in huis moesten hebben. Ze doen ook huishoudelijk werk ja (mits de omstandigheden het toelaten)

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Poetsspullen?
    Ben benieuwd of ze hier er ook naar gaan vragen.. en ik las bij iemand iets over een ziekenhuisbed.. Nou.. mn eigen bed ligt prima.. en anders hebben we zo nog wel een 1 persoons voor t geval ik dat in de kamer beneden wil hebben.. ( denk het niet..)

Aan de ene kant lijkt t me wel prettig de KV in de buurt.. aan andere kant.. een vreemd in ons huis... Maar ja.. om t alleen te doen gaat ook niet lukken...

3. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Toen ze bij mij kwamen had ik nog niet eens de meubeltjes voor de babykamer, en ze vroegen er ook niet om, dus niet druk maken!

4. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Ik ben heel schoon van me zelf en vind het erg als er rot zooi op de grond ligt kruimels enz.
    En dat heb ik ook vermeld tegen de kraamzorg die kwam.Ze zei geen probleem hoor ik doe je huis zo goed mogelijk,ze strijkte me was weg.Maar ik moet wel zeggen ze was wel netjes en legde het niet in onse kasten.Daar mocht zei van haar werkgever niet inkomen.

Tja het ziekenhuis bed thuis was een oud rot ding.en het ligt verschrikkelijk.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mijn eerste nu drie jaar trug. kwam ze dus wel helemaal boven kijken en dat me bed op klossen moest nou dat kon niet met die van ons. dus dan niet. en het babybedje had ze comentaar op. ik heb namelijk een speciaal hangmatwiegje echt een super ding waardoor de kindjes helemaal relax liggen net als in baarmoeder maar voglens haar moest er een plank in zodat rugje recht was nou echt niet dus he whahaha.

en ze had commentaar op de trapleunig die moest ook aan de andere kant zei ze nou de grootste onzin ben dr aan gewnet en heb dr geen last van hoor.

dus ben benwieuwd nu. heb net formulierne aangevraagd. en krijg nu heel ander kraamzorg miss zelfs een duitse hihi is project hier in grensgebied. maar we zinn tegen de tijd dat ze komen nog de badkamer aan het verbouwen dus we zullen zien hihi.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Het lijkt mij eigenlijk wel fijn als ze even door mijn uitzet heen kijken en eventueel tips geven... Ik hoop dus eigenlijk wel dat ze een rondje maken tegen die tijd...

Fles of borstvoeding heb ik op de inschrijvingspapieren al op moeten geven, dus daar zijn we zo over uitgepraat.

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Mijn bed kan ook niet op klossen, aangezien we een waterbed hebben. Ik ben benieuwd of ze daar nog iets van zeggen......!! Zo'n ziekenhuisbed zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten.

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Op een waterbed mag je niet thuis bevallen he..
    Hoe het zit met verzorging van jou of hulp bij de borstvoeding moet je even goed navragen. Ze kunnen dat ook weigeren.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik wilde zowieso al niet thuis bevallen, maar zal inderdaad even navragen hoe dat nou precies zit in de kraamperiode. Het bed is wel gewoon 100% gestabiliseerd. Misschien scheelt dat nog.....

10. Janjansje

Janjansje Lid

14 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    haha! :D Ja, de mijne deed dat inderdaad, en ook het beddengoed hé :confused: , wat trouwens elke dag verschoond werd.

11. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik heb binnenkort ook een intake gesprek, maar er komen toch wat andere vragen bij mij boven:

Hebben jullie nog tips over hoe je de uren kraamzorg het beste kunt verdelen?
    Of heb je hierin geen keuze? Eventuele wensen moet je toch in het intakegesprek kenbaar maken? Klopt het dat het in de zomerperiode drukker is en dat je dan blij moet zijn als er uberhaupt iemand komt en dat het ook elke dag een andere persoon kan zijn?
    Maakt het nog uit of je in het ziekenhuis bevalt of thuis?
    Tellen de uren van de bevalling ook mee?? ;)

Groetjes,
    Jem

12. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Hahahah, ze eten je niet op hoor!! Nee ze komen gewoon een kijkje nemen en tegenwoordig hebben we meestal zat van alles in huis, zo te horen jij ook, komt wel goed, bij mij waren ze heel lief hoor!

13. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen de eerste keer en toen ik thuis kwam kwam de kraamzorg ook meteen, mijn moeder kraamde bij mij de eerste keer, dus had ik alleen paar uurtjes in de ochtend, deze keer heb ik meer kraamuren genomen, maar als het goed is hebben ze je dat ook utgelegd rond de 13 weken toen je aanmelde voor de kraamzorg, dan moet je dat al min of meer doorgeven, volgens mij bespreek je met hunzelf na je bevalling hoe of wat en ook wat ze doen, van sommige vrouwen hoor ik zelfs dat ze de strijk doen, ja dat ken i niet van de eerste keer, omdat mijn ma dat allemaal deed..

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Mijn moeder komt ook kramen maar ik wil er toch een kraamhulp bij hebben, tijdens het telefonische intake gesprek al aangegeven dat ik de kraamhulp graag in de ochtend een paar uurtjes wil zodat mijn moeder lekker in de middag kan komen en kan blijven eten enzo ;)

Ik hoop trouwens dat ons huis al klaar is als de kraamhulp komt, ben nu 27 weken en over een week of vier krijgen we de sleutel anders valt er helemaal niks te controleren hahaha)

groetjes Ilse

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kraamzorg heeft hier helemaal niet rond gekeken met de intake. deze zwangerschap heb ik niet eens iets gehoort over een eventueele intake. bij me dochter vroeg ze wel wat dingentjes zoals of het kamertje klaar was enzo maar heeft er niet naar gekeken. ze had er vast vertrouwen in dat het wel goed zou zitten haha. ik had ook wel alles over de top in huis gehaald n zelfs de box stond met de intake al klaar voor gebruik :)

kraamzorg:bij me dochter ben ik een heel week verbleven in het kraamhotel en kreeg dus thuis geen kraamhulp meer.

deze zwangerschap heb ik recht op 44 uur omdat ik borsvoeding wil gaan geven. hier gaan 8 uur af omdat ik wel gewoon in het kraamhotel beval en als ik toch besluit thuis te blijven dan krijg ik wel gewoon met complete 44 uur. mijn partner krijgt 4 weken vrij na de bevalling dus kwa hulp zit ik niet slecht. volgens mijn worden deze uren verdeeld over 7 dagen maar dat weet ik niet zeker. als je kraamhulp aanvraagt kun je kiezen dat ze op het moment zelf inschatten hoeveel uren je nodig hebt (dus meer of minder) of gewoon de standaard norm. het is aan het kraamzorgbureau om iemand te leveren en ze zijn min of meer personeel te regelen. hebben ze dit niet moeten ze je eventueel doorverwijzen naar een ander bureau. heb in me omgeving trouwens nooit gezien of gehoort dat iemand geen kraamzorg kreeg dus zou me daar niet zo druk om maken.
    ik heb trouwens liever niet heel de dag een vreemde in huis. ik ga na de bevalling een gesprek aan om te kijken hoe of wat ik wil kwa hulp. zou blij zijn als ze wat kleine huishoudelijke taken zou overnemen (stijken doe ik zelf niet eens) zoals de wc, douche erg goed en de rest gewoon bijhouden.

Deel Deze Pagina