Hoi.. Ik ben bij allebei m'n kinderen ingeleid.. Ik heb bij beide 3 giften gel gehad.. De eerste smorgens rond 8 uur meen ik en de laatste rond 18.30.. Bij de oudste ben ik snachts bevallen en bij de jongste savonds.. Als je vragen hebt, laat maar horen..
De pijn vond ik heel erg meevallen.. Moet ik zeggen dat het bij mij lang vrij rustig bleef en dan ineens in een korte tijd van 2cm ontsluiting naar 10 ging.. Maar korte tijd pijn dus..
Ik ben niet ingeleid, maar weet wel dat een weeenopwekker via een infuus heel erg veel pijn doet!Ik heb me weeen eerst acht uur op natuurlijke manier gehad en die kon ik heel goed hebben, maar de ontsluiting schoot niet op en toen dus dat infuus gehad, nou een kwartier later begon er een grote wee en die heeft voor me gevoel geen piek en dal gehad maar bleef aanhouden!Ik heb vier uren een weeenstorm gehad en vond het heel onnatuurlijk pijn doen! Je weet het niet van te voren, sommige mensen belanden zonder infuus, tabletten of gel in een weeenstorm en anderen niet...Pijn doet het zowiezo wel
Vier dagen lang hormoonveters gehad, maar ik kwam niet verder dan 1,5 cm. ontsluiting. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden.
3 dagen lang cytotec tabletten gehad en verder als een vingertop ontsluiting kwam ik niet. Toen 2 giften gel en had toen 2cm. Geen weeen dus vliezen breken en wachten op weeen. Ook toen geen weeen dus aan de opwekkers. Direct een weeenstorm met been buik en rug weeen. na 2 uur trok ik het niet meer ruggenprik gehad en had nog steeds 2 cm. En een uur later is mn zoontje geboren..
's ochtends een hormoonveter. Rond 2 uur 's nacht wakker en slijmprop verloren. Tegen 3 uur weeen en 11:56 was meneer geboren. Ik had wel veel pijn en heb een ruggenprik gekregen.
Bevallen doet sowieso pijn Ik vond min natuurlijke bevalling véél minder heftig als mijn 2 inleidingen (1 met gel en infuus ander enkel infuus). Eerste heeft 5 dagen geduurd incl. gel. Van echte goede weeen tot geboorte 9 uur lang een vreselijke weeenstorm met rugweeen waar een epidurale niet tegen op kon! De tweede was ook een vreselijke weeenstorm en ook hier kon de epidurale geen verlichting brengen, deze keer overigens in 3.45 uur bevallen. Mijn natuurlijk bevalling is overigens ingeleid door het breken van de vliezen, de weeen kwamen spontaan opgang. In 2 uur tijd bevallen zonder weeenstorm. Geef mij maar natuurlijke weeen!
Bevallen doet pijn. Maar iedereen ervaart het anders en reageert er anders op. De een kan meer pijn verdragen dan de ander. Ik ben ingeleid en ja het doet pijn maar ik doe het zo weer! Dat terwijl mijn moeder bij de eerste een natuurlijke bevalling heeft gehad en na de bevalling zei: één keer en nooit weer! Éen ingeleide bevalling hoeft echt niet per defintie heftiger te zijn dan een natuurlijke bevalling. Ik ben ingeleid met 41+2. Ik had op dat moment 2cm ontsluiting + een verweekte bmm. Mijn vliezen werden geprikt en kwam daarna gelijk aan het infuus met weeenopwekkers. Om 11u30 had ik 3 a 4 cm. Toen een ''pijnpompje'' gehad. Haalde de scherpe randjes van de weeen maar die waren nog wel zo aanwezig dat ik ze moest wegpuffen. Om 14u25 had ik 6cm en toen de verloskundige net de kamer verliet belandde ik in één weenstorm(pje). Dat was wel even pittig moet ik zeggen. Het pijnpompje werkte niet meer en ik ging binnen 5 minuten van 6 naar 10 cm. Om 14u30 begon ik met persen maar dat duurde nog al lang doordat mijn dochter steeds weer een stuk terug gleed + dat ik het persen een ramp vond. Uiteindelijk is ze geboren na een flinke knip om 15u16. Heb er totaal 7 uur & 21 minuten overgedaan. Wat redelijk snel is voor een eerste kindje als je er vanuit gaat dat het gemiddeld 11 uur duurt. Het doet pijn maar nee ik kan niet zeggen dat ik mijn bevalling als extreem heftig heb ervaren. Laat je niet bang maken hoor!
K#t en vond het erg zwaar. Heb geen eerdere ervaring maar dit liever niet weer hormoonveter en na 1 dag 1 cm ontsluiting, vliezenprikken, weeenopwekkers en vreselijke weeenstormen. Zetten ze t wat lager hele lange weeën met lange pauzes en weer hoger en weer weeën van 30 minuten met 28 sec rust. En dat 13 uur, hels....
Hier ook ingeleid bij de 1e. eerste dag 2 keer gel, deed niet veel. 's nachts weeen begonnen maar zette niet door.Volgende ochtend 2 cm ontsluiting, aan het infuus, nega weeenstorm, verschrikkelijk, met rugween en al, drama. Eind van de middag is ons meisje pas geboren. Ik vond het zeer pijnlijk. Maar ja, bevallen doet gewoon pijn. Maar, de weeenstorm vond ik wel echt verschrikkelijk en zoals iemand hiervoor al zei, onnatuurlijk pijn. Sorry, geen positieve ervaring. Bij anderen gaat het wel beter, zegt dus niet heel veel hoor. Hoop in ieder geval dat het deze keer wat meer spontaan op gang komt....