Ojee, ben 14 weken zwanger als mijn jaarcontract afloopt....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Migga, 29 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Migga, heb je het inmiddels verteld of nog niet? Ben wel benieuwd eigenlijk...

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu is afgelopen en hoe het gesprek was...

3. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik zal inderdaad even melden hoe het verlopen is!

Ik had al aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik met haar wat wilde bespreken. Dus toen mijn contract al door de directie getekent was en alleen ikzelf nog moest tekeken, heb ik tegen mijn leidinggevende verteld dat er eerst iets van mijn hart moest voordat ik mijn krabbel zou zetten. Toen vertelde ik dus dat ik zwanger ben en haar reactie verbaasde me echt! Ze vond het hartstikke leuk! Natuurlijk schrok ze ook wel even (want de timing is natuurlijk vreselijk slecht vanwege de naderende vakantieperiode en de re-organisatie van onze afdeling), maar ze was wel heel erg blij voor me. Ook de rest van het bedrijf reageerde gelukkig positief.
    Mijn contract is dus binnen! Maar helaas zijn ze wel erg moeilijk wat betreft part-time werken. Mijn leidinggevende heeft al aangegeven dat als ze een extra kracht aan zouden moeten nemen omdat ik minder zou willen werken, ik na mijn verlof niet meer terug zou komen. Oeps....... waarschijnlijk kan ik 1 dag vrij krijgen in de week, maar meer ook zeker niet. En dat vind ik wel erg jammer, want ik wil wel genoeg van mijn kindje kunnen genieten. Zijn er hier vrouwen die ook 4 dagen werken en die dat prima vinden? Hebben jullie niet het gevoel teveel te missen?

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik werk 5 dagen ( heb een dochter van 11) en blijf dat straks ook doen ( maar wel 1 dag thuis).

Er zitten zoveel uren in een dag, genoeg om van je kind te genieten hoor.
    En als je virend nu ook een dagje minder gaat werken kunnen jullie allebei veel genieten.

5. Migga

Ze kunnen niet zomaar zeggen dat je niet part-time mag werken. Al helemaal niet dat je omdat je bijv maar 3 dagen wil werken dan ze zeggen dat ze je ontslaan na je verlof. Of je je gelijk wil gaan halen is natuurlijk een heel ander verhaal. Het zal de verhoudingen flink verstoren. Dus wat wijsheid is in dit geval weet ik ook niet.

Wat betreft het 4 dagen werken. Ligt denk ik helemaal aan jezelf of je dat genoeg vindt. Ik blijf naar alle waarschijnlijkheid 4 dagen werken en mijn man gaat er 3 werken. Vind het nog wel een raar idee. Maar 1 mama dag, weet wel dat mijn man ook prima voor onze kleine kan zorgen. Denk dat het belangrijkste is dat je doet waar jij je zelf goed bij voelt.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.236
    437
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja ik persoonlijk vind het een moeilijke situatie werk is inprincipe belangrijk, maar onthoudt 1 ding je kind zie je maar 1 keer opgroeien.

Ze mogen je om die reden inderdaad niet weg doen/ontslaan. Kom gewoon lekker voor jezelf op en als je je werk goed doet en ze je graag willen houden moeten ze niet moeilijk doen over 1 extra dagje vrij zijn.

Suc6 met de keuze.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina