Deze maand wil ik toch een keer ovulatietesten gaan bestellen. Nu vraag ik mij af welke de beste zijn, dus waar moet ik ze bestellen en hoeveel? Hoeveel heb ik er nodig in een maand, in een week, op een dag??? Wanneer moet ik ze gaan gebruiken? Wie oh wie kan mij uitleg en tips geven???
Ik bestel mijn ovulatietesten bij sensitest. Goedkoop, goed en snel in huis. Ook discreet als je dat wil en dat kost niets extra. Ik heb net even geteld hoeveel ik er deze periode heb gebruikt. Ik moet er wel bij vermelden dat ik vrij vroeg begonnen ben met testen en dat ik er, rond mijn eisprong, 2 per dag doe. Ik kom op een totaal aantal van 15 en heb er nog een paar liggen. Dus in mijn geval is 20 stuks per periode (van 1e dag ongi tot dag voor volgende ongi) voldoende. De eerste maand dat ik ze besteld heb op de website van sensitest heb ik gekozen voor een zogenaamd starterspakket. Dat bestaat uit een aantal ovulatietesten, 3 zwangerschapstesten en een "ovulatieschijf" Hierop kun je nakijken door middel van het draaien van de pijl op de eerste dag van je laatste menstruatie en het opzoeken van de lengte van je cyclus wanneer je moet gaan testen. In mijn geval ben ik 11 dagen voor mijn positieve ovulatietest gaan testen (11/4 en schijf gaf 15/4 aan) Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen en als je nog vragen heb dan lees ik ze hier wel...
Ik heb eerst Sensitest gebruikt, maar ben overgestapt op de testen van Zwanger&Kids. De enige reden is dat ze goedkoper waren eigenlijk.. maar ze doen hun werk mijn inziens net zo goed! In mijn fotoalbum kan je eventueel ook foto's zien van mijn ovulatietestjes..! Ik denk dat je voor de eerste keer testen toch wel een stuk of 20 testjes nodig hebt.. omdat het ook nog even uitproberen is hoe ze werken voor je. Je kan het beste als het streepje wat donkerder wordt, 2 keer per dag gaan testen, zo is de kans dat je je piek mist nihil! Wanneer je begint met gebruiken hangt af van je gemiddelde cyclus. Ik heb een gemiddelde cyclus van 28 dagen, en ik begin altijd rond dag 11. Ik bestel er overigens meestal rond de 30-50, dan heb ik ze maar vast in huis Succes!