ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Kibbeling, gefeliciteerd! Mooie naam ook
    Fijn dat alles goed is gegaan jammer van de placenta.
    Lekker genieten en we horen je verhaal wel.
    Fijn dat hij zich toch vandaag gemeld heeft!

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    @Mandybaby: GEFELICITEERD met jullie dochter!!!!

@Kibbeling: Joehoeoeoeoe!! Ook jij gefeliciteerd met Stijn! Ook al zo'n leuke stoere naam!
    Oooo en rugweeën zijn inderdaad ERG !! Ik had ze deze bevalling ook en het voelde echt alsof mijn rug brak! Gelukkig heeft de verpleegkundige iedere wee hard op mijn onderrug geduwd, wat heel goed hielp. Maargoed, van die bevalling zijn we nu lekker af! Genieten nu!!

@hier: Onze kleine meid heeft echt een bij-slaap dagje vandaag. Ze was de afgelopen dagen heel veel wakker en had moeite met inslapen, maar nu slaapt ze de hele dag al! Ik moet echt moeite doen om haar wakker te maken voor een voeding. Ze drink hooguit 6 keer per etmaal wat ik erg weinig vind, maar volgens de informatie zou het voldoende moeten zijn...

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Yeah Kibbeling, goed gedaan hoor!!!:D:D
    Heel erg gefeliciteerd met je zoontje Stijn!

Stoere naam! Wat een licht manneke voor de termijn.
    Ook ik ben natuurlijk benieuwd naar je bevallingsverhaal.
    Dat zal wel balen zijn geweest dat de placenta niet vanzelf kwam denk ik he!?
    Nou, lekker genieten en wij horen 't daarna wel!

4. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @migga, gaat alles goed met jullie verder?
    Dat kan echt verschillen per dag vind ik, soms zijn ze heel wakker en andere dagen moet je ze telkens wakker maken voor een voeding...
    Het zal er wel bij horen.

5. AHzondag

vandaag was wesley in de ochtend aan het huilen en wakker en nu slaapt hij al de hele middag. ook komt het eten elke keer weer bij hem omhoog. we hebben twee flessen van difrax de s-fles in het klein en de ultra s-fles en die is bpa vrij maar weet eigenlijk niet weat het verschil ervan is. maar merk dat hij met de gewone s-fles elke keer de melk omhoog komt en bij de ultra fles niet. wel raar toch terwijl ze bijna hetzelfde zijn.

zijn jullie kindjes ook zo gefocust op jullie? de mama's
    wesley wel, als ik naar boven ga douche dan begint hij toch te huilen bij mijn man en als ik beneden ben wordt hij stil. voel me zo schuldig tegenover manlief. dat hij heeft hij niet elke dag maar toch wel vaak.

mopperen jullie kindjes ook zoveel in hun slaap. Wesley heeft tegenwoordig hele verhalen en gaat dan ineens huilen of een gilletje maken of een soort van knorren en dan is hij weer stil heel vervelend nachts.

over twee weken gaan we hem echt op zijn eigen kamer leggen dan is hij 6 weken en dan leren ze ook het dag en nacht ritme te krijgen heb ik gelezen.

@hier, vandaag lekker even wezen shoppen.
    even naar doemere in almere.
    heb twee t-shirts gekocht voor wesley een knuffelpoppetje (manlief vind het afschuwlijk hahaha) en een waskom. deed het nu steeds met een beslagkom heel onhandig hahaha..
    verder even langs action geweest moest wat dingentjes hebben maar vond die winkel daar niks. kon niks vinden dan maar hier van de week kijken.

6. AHzondag

oja, zijn alle dames nou bevallen behalve adorable?

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @melk terug geven, Amy heeft dagen dat ze geen melk teruggeeft en soms een dag waarop ze een flinke golf teruggeeft. Vandaag dus helaas ook weer, we zaten allebei echt helemaal onder...:(
    Ik gebruik ook de difrax fles, zo'n grote, maar geen idee of dat nou scheelt.

@baby die gefocust zijn, het lijkt Amy weinig uit te maken of ze nu bij mij of bij mijn man ligt. Ik merk wel dat als ze bijv bij oma ligt en ik praat, dat ze mijn stem goed herkent en daarop reageert. Ook maakt ze echt veel oogcontact.

@mopperen in hun slaap, Amy lijkt soms heel lichtjes te slapen en de andere keer lijkt ze wat dieper in slaap. Soms begint ze ineens te mopperen, of zachtjes te kreunen of mopperen en daarna ontspant haar gezicht weer en slaapt ze weer door. Dus ja sammie, ik herken dat wel.

@op de kamer slapen, Amy slaapt dus al sinds de kraamweek op haar eigen kamer en dat bevalt me echt goed. Anders kan ik zelf niet slapen door ieder geluidje. Overdags ligt ze beneden in de kinderwagenbak, want ik ben dan zelf ook beneden. Dan doe ik de voedingen en verschoningen ook gewoon beneden, zodat ik niet telkens naar boven hoef.

@hier, vanavond is weer mijn glee-avondje! Ik hoop dus echt van harte dat Amy om half 9 slaapt of in ieder geval stil is, zodat ik lekker mijn momentje kan nemen om m'n serie te kijken.
    Manlief is niet thuis dus dan hoop ik om mezelf lekker op de bank te kunnen nestelen voor glee! :D

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij wel....maar ik weet 't ook niet zeker

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Pff.. heb hier net vanaf half 4 tot 7 uur zo'n beetje continu met Kian aan de borst gezeten... fijn hoor :S We willen eigenlijk ook proberen geen of zo min mogelijk een speen te geven, maar het kon net echt niet anders meer, het voelt gewoon alsof mn tepels er vanaf vallen zo ongeveer, hoop dat hij snel weer in een goed schema zit en dat ik genoeg melk heb. Gelukkig ligt hij nu even te slapen en had hij de speen ook alleen nodig om in te slapen...

@Sammie; dat knorren in zijn slaap doet Kian ook hoor, vind het juist wel schattig, heb er 's nachts ook geen last van, maar dat komt misschien ook wel omdat manlief niet zo heel stilletjes slaapt ;)

10. AHzondag

Mlien,nou ik ben heel blij met de speen anders had ik de hele dag met mijn vinger in zijn mond moeten zitten. vindt ik niet zo fris:)
    welke speen heb jij dental of combi?
    wij combi staat op de verpakking lijkt het meest op een tepel en wesley weet niet eens wat dat is denk gewoon dat hij di ehet lekkerst vindt sabbelen. wil niet dat hij gaat duimen heb ik zelf ook gedaan en wat een gedoe om dat af te leren. speen zal dat toch minder moeilijk gaan denk ik, wil dat wel binnen een jaar doen.

11. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Mlien, je kan ook tepelhoedjes ter bescherming gebruiken, heb ik ook een tijdje gedaan :) nu loopt alles op rolletjes, overdag drinkt ze enkel nog mamamelk en snachts krijgt ze om middernacht poedermelk en dan om 4 uur nog eens en vanaf dan weer de borst...

12. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ga het gewoon nog even proberen zo vol te houden, ben juist zo blij dat hij mijn tepel nu gewoon goed pakt. Het meest pijnlijk is gewoon de TSR, die is echt erg pijnlijk op het moment, maar ik vermoed dat dat wel weer iets wegzakt als hij weer in een goed ritme zit. Hij heeft net in ieder geval gewoon 3 uren geslapen, nu net weer gedronken en ligt nu weer in een coma, hoop dus op een goeie nacht!

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Jaaaaaa GEFELICITEERD KIBBELING!!!! Dat heeft Stijn vast gehoord dat als hij vandaag niet kwam jullie hem morgen zouden halen haha, die dacht zeker zal ze gauw even voor zijn:p Geniet er lekker van meid!!!

Jaaa volgens mij ben ik de laatste hier in de groep haha:p

Vanmiddag bij de gyn geweest, een heel klein beetje meer ontsluiting, vorige keer strak om de vinger en vandaag kon ze er makkelijk in en zelfs wat bewegen. Verder was het wel nog een klein beetje hard, nja we hebben nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag ma we hopen natuurlijk dat dat niet meer nodig is:)

Slaap lekker iedereen!!!
    xxx

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ocharm :p maar goed, bij de junimeiden zijn er nog een paar die moeten bevallen he :)

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    precies haha:p en langer als een week gaat het toch niet duren, want hier leiden ze al in met 41weken.:p

Nog steeds niks trouwens, alleen wat harde buiken als ik opsta, ma dat heb ik normaal ook... straks ma weer even naar de stad lopen...

xxx

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    hoi meiden,

even een kort ego berichtje van deze kersverse mama :D
    We zijn na een lange nacht in het ziekenhuis weer thuis!! Stijn had vruchtwater ingeslikt en heeft dan ook herhaaldelijk gespuugd vannacht. Dus ja echt lekker slapen zit er dan ook niet in. Ben nu dan ook erg moe en ga als de kraamhulp er is douchen en dan lekker even slapen!
    Verder gaat het met mij wel goed, ben wel veel bloed verloren (ongeveer 2 liter) maar mocht een recept voor ijzertabletten wel naar huis toe. Mijn bevallingsverhaal volgt nog..
    Kussssssssssss kibbeling en Stijn!!

17. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @adorable, ohhh dan ben jij inderdaad echt de laatste! Maar ach, je hoeft nog maximaal een weekje te wachten, dus dat is fijn om te weten denk ik he!?

@kibbeling, wat leuk dat je ff wat gepost hebt!
    En heel fijn dat jullie weer thuis zijn. Laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp en lekker even je rust nemen!
    En genieten van Stijn natuurlijk! ;)
    Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!

@mlien, en, hoe is je nacht gegaan?

@hier, geen goede nacht gehad helaas. Amy was zo ontzettend wakker na de voeding van 11 uur. Dus ben tot half 3 met haar bezig geweest :(
    2 poepluiers en een flinke spuugpartij later is ze godzijdank gaan slapen. Eindelijk!
    Dus toen kon ik ook nog wat rust pakken.
    Hopelijk gaat 't komende nacht weer wat beter! Leuk dat ze zo lekker wakker kan zijn, maar als 't ff kan overdags en niet 's nachts!;)

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    masu, leg je neer op je rug, leg je kleine op je buik, doe licht uit en verroer je niet, zo hoort ze je hartslag en voelt je ademhaling en is binnen enkele minuten weer in slaap :) heb ik ook met Jolien gehad en het werkt super :D

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Sammie, jolien speent ook... wij hebben ook die combi idd omdat die het meest op een tepel lijkt... we geven hem wel enkel als ze een enorm zuigbehoefte heeft en geen honger/dorst heeft... lukt heel prima :p ze houd hem ondertussen zelf al vast zodat ie er niet uitfloept :p hahahaha
    Wel had ik die kleintjes voor prematuurtjes (-2/+2), maar die verliest ze zo gauw, dus nu gewoon van 0 gehaald en die blijft lekker zitten :) We gebruiken ook enkel die van difrax...

Justin (mijn zoon) heeft altijd geduimd, doet ie nu nog en hij is bijna 11...
    Denise (mijn dochter) heeft gespeend en toen ze 2,5 was heeft ze die met sinterklaas meegegeven... was dus ook geen probleem af te leren...
    Jolien begon ook op haar vingers te zuigen, vandaar dan gauw speen gekocht :)

hier foto van haar en haar speen (was wel nog die kleine)

20. AHzondag

nachtzon, Wesley kan die van 0-6 nog niet heel goed vast houden. de speen is net nog iets te groot! die van -2+2 pak hij wel goed. probeer hem er wel aan die grote te laten wennen want straks moet hij toch over!

Ik neem Wesley ook soms bij me in bed op de borst. vanmorgen nog hij was zo onrustig en het was 6uur en dat vond ik toch echt te vroeg haha..

Masu, gisteren zei ik nog dat weslkey niet zo vaak wakker was. nou vandaag is hij de hele dag wakker geweest. hij slaapt nu denk ik een uurtje. merk wel dat hij echt zijn bakerzak nodig heeft.

@spugen, misschien kan Amy niet goed tegen haar fv? dat heb ik een andere topic gelezen. zij gaf nestle en die was op en toen had ze friso en haar kindje slaapt nu beter en spuugt niet meer. dus wie weet?
    zeg niet dat je moet overstappen ofzo maar misschien kun je het in de gaten houden.

Wesley is lekker verkouden:( manlief heeft maar neus druppels gehaald en het gaat meteen beter. alleen eten wil hij nog niet echt.verder hier lekker een rust dag! nergens zin in.

Deel Deze Pagina