heb je zo een neuszuigertje? dat kan je voor de voeding ff gebruiken, mss kan hij dan beter eten wil je iets vies weten? in afrika zuigen ze dat met hun mond uit en spuwen het in de grond bwahhk moet er altijd aan denken als ik aan zo een neuszuigertje denk hier ben ik de hele dag al beetje chagrijnig... mijn vader en zijn vrouw verdienen veel geld (hij is soldaat, zij werkt en is in bijberoep zelfstandig) en ze hebben dus een kindje die 1 jaar jonger is dan mijn dochter, verder nog mijn broer van 17. Wij verdienen niet eens half zo veel... manlief werkt, ik krijg uitkering en we zitten nog met 3 "kleine" kinderen... Mijn familie geeft vaker kleren aan elkaar door, zo heeft mijn tante een grote zak kleren meegegeven voor mijn dochter. DIe stond dus nu bij mijn pa, gisteren hebben we die dan meegenomen... Krijg ik berichtje, dat ik die zak aub zou moeten terugbrengen aangezien mijn stiefmoeder nog niet de mogelijkheid had om te kijken welke kleren ze zelf wil houden voor mijn zus... hallo? waarom zou zij de eerste keus mogen hebben? en ik enkel dat wat ze niet wil hebben? waarom moet ze überhaupt nog kleren hebben, terwijl ze van haar eigen zus ook al stapels kleren krijgt... grrr baal daar al de hele dag over....
Zo meiden, Ff een kort berichtje van mij... @MandyBaby gefeliciteerd met Demi!! @Kibbeling gefeliciteerd met Stijn!! Nu jij nog Adorable!!! @hier..gaat het best goed... Alleen enorme tepelkloven dus ik kolf nu af en we geven de bv in een flesje!! Verder heb ik nog erg veel last van de knip en is ook nog flink gezwollen dus loop nog als een zoutzak! Voel me nu ook net helemaal fit, maar volgens de kraamhulp komt dat door mijn borsten!! Dus hoop dat ik me snel weer beter voel... Verder genieten we erg van de kleine man... zal nog ff een foto'tje spammen!!!
stampertje mooie foto! jammer dat je zo voelt! komt vast wel goed. zoals ik al tegen mlien zei ik doe je niet na met bv! nachtzon, heb idd zo'n neuspompje maar echt veel zit er niet zin zit gewoon vast. maar het gaat opzich wel beter nu met dei druppels. nou zou er gewoon uithalen wat je wilt, wat niet weet wat niet deert!
@sammie, ik zal het in de gaten houden met de flesvoeding. Wie weet ligt het daaraan. Ik kan er gewoon geen pijl op trekken. De ene dag spuugt ze 2x en dan weer een week niet...heel raar. Wel spuugt ze vaker als ze heel gulzig heeft gedronken dus misschien dat daar ook wel een verband zit. @wakker kindje, er zit hier echt een patroon in. Ze is altijd wakker in de ochtend en slaapt altijd in de middag. Prima, maar nu nog slapen in de nacht, dat zou leuk zijn! (maar wie weet werkt de tip van nachtzon en krijg ik haar zo makkelijker in slaap) @stampertje, WAUW wat een knap manneke! Ja, zo'n knip kan echt nog lang nazeuren. Ik voel 'm hier ook nog steeds, al is het echt een heeeel stuk minder. Dus nog ff doorbijten! @nachtzon, dat vind ik eigenlijk ook niet echt normaal van haar hoor! Wat geeft haar het recht die kleertjes als eerste op te eisen? En dat terwijl jullie het zo goed kunnen gebruiken! Zou ik ook pissig van worden!
pfff ben allang blij dat het niet aan mijn hormonen ligt... ik heb geen idee wat er met mij gaande is... zag net zooo een gave gsm in de winkel (in het roze en super voor facebook en dergelijke) en mag m gewoon niet hebben van manlief... was er zo kwaad over dat ik in de auto begon te huilen... (schrik wel van mezelf, normaal zou ik zo noooit reageren... maar ik had m echt heel erg graag gehad...) zegt manlief:" je hebt genoeg geld de laatste maanden verbruikt (he, ik heb me echt ingehouden...) ik:" ja, maar tis alles voor de kleine... wou mezelf ook graag met iets verwennen/trakteren...,pfff gisteren ook al zo een huildag gehad, hoop dat het gewoon oververmoeidheid en hormoonomstelling is en niet een postnatale depressie (die had ik bij mn zoon)... vind mezelf zooo belachelijk omdat ik zo zielig doe
@Masu; de nacht is zowaar goed geweest hier!! Hij kwam de eerste keer na 4 uren en daarna na 5 uren, dus ik was erg happy met hem! @Stampertje; wat een scheetje zeg! Ik heb ook flinke tepelkloven gehad en gewoon mee door gevoed, was toen ook wel na zo'n 3 dagen over hoor, nu weer hele pijnlijke tepels door regeldagen helaas.. Vandaag was hier helaas dus ook nog wel een regeldag, maar het was al een stuk minder erg dan gisteren. Mijn l-borst voelt nog leeg aan, maar rechts voelt nu ook weer wat voller. Hoop dat het morgen over is! Morgenmiddag ook weer langs de chiropractor, mijn nek heeft met de bevalling een enorme opdonder gehad en loop dus al 2 weken met knallende koppijn, hoop dat ik er na morgen vanaf ben! Zo meteen kraamvisite die lekker op hun eigen tijd komt, kwart over 8/half 9, vind ik eigenlijk te laat en ik vind die mensen ook helemaal niet leuk (een oom en tante van me). Manlief is ook weg dus moet het alleen doen, hoop dat ze snel weer weg zijn eigenlijk, hoewel het natuurlijk wel lief is dat ze even komen...
Mlien, je kan altijd nog kolven om de twee uur en doorkolven ook al ios de borst leeg, dan vult die verder op... enneuh geheimtip: als je dichtbij de duitse grens woont: VITAMALZ is een soort bier met 0% alc... maar enorm goed voor de mamamelk te doen schieten
Ze zeggen idd ook dat donkerbier de melkproductie op gang brengt, dat deden ze vroeger altijd zei mijn moeder. @hier: Vandaag gezellig dagje gehad met schoonzus Wat last gehad van voorweeen die gepaard gingen met veel rugpijn, daarna helemaal niks meer en nu is beeb erg actief aan het draaien en doet het wel heel erg pijn down under, echt verschrikkelijke steken samen met harde buiken... Hoop dat het vanacht door gaat zetten, lijkt me wel bijzonder om op de uitrekendatum te bevallen en dan ook nog eens volle maan vanacht We zullen zien houd jullie op de hoogte als er iets veranderd en anders horen jullie morge vroeg weer van me xxx
He meiden, ik heb alles gelezen maar ben al meer dan de helft vergeten sorry!! adorable ik hoop ook zo voor jou dat je bevallen bent op de uitgerekende datum (of is dat vandaag??) he meiden even snel een berichtje van onze kant, Onze kleine man heeft het vannacht echt super goed gedaan. Om 23.00 uur is hij gaan slapen (en wj dus ook), rond 1.15 uur werd hij wakker en heeft hij wat fv gedronken (bv wilde hij niet pakken en moet nog op gang komen) daarna is hij lekker in slaap gevallen en heb ik nog aan de kolf gelegen om de bv op gang te gaan krijgen. Hierna zijn we lekker gaan slapen en heeft stijn geslapen tot half 7!!!! We hebben een super lieve kraamhulp en ze blijft tot dinsdag bij ons Met mij gaat het gelukkig al wat beter, ik loop als een slak door huis en doe het rustig aan. Gisteren was al druk genoeg dus vandaag lekker op bed en af en toe op de bank. Dikke kusssssssss van een dolgelukkige mama!
wij hebben gisteren weer eens gevreeën en ik moet echt zeggen dat ik het heerlijk vond daarna is de kleine wel paar keer wakker geweest, van 2 uur deze morgen heeft ze nog even gedronken en om 5:30 werd ze echt chagrijnig... heb ze bij mij op bed gehaald en ze wou de hele tijd kijken, had wel last van krampjes... om 7:00 is ze nog eens in slaap gevallen tot 9:30... dus was voor mij een erg onrustige nacht, maar goed, niets aan te doen... nu ligt ze hier naast me, had een lekkere volle pampers, en ligt al half in slaap
Aaaaaahw wat een heerlijk mannetje zeg Kibbeling! Ik ben nog steeds niet bevallen en vandaag is idd DE dag Hier heeft de volle maan dus niks gedaan hihi. Nog altijd rustig helaas, wel raar deze dag haha, dit is de dag waar we 40weken naar toe hebben geleeft en dan ...komt er niks Gister hoestsiroop gehaald, want heb hele droge hoest en het kriebelt ook nog zo erg, bluuhh heb echt een hekel aan verkouden zijn! Verder opzich wel goed geslapen was alleen zo benauwd. xxx
Wat een prachtig mannetje Kibbeling!! En wat ontzettend fijn dat hij zo lekker doorgeslapen heeft!! Hier weer een niet al te beste nacht gehad, Kian kwam gewoon om de 3 uur en wilde daarna steeds niet gaan slapen, dus ben zelf niet echt aan slaap toegekomen, dan vanmiddag maar weer een dutje gaan doen, het is toch weer baggerweer!
En hier ook een kutnacht, dus ik sluit me bij jullie aan dames! Om 3.45 uur wilde mevrouw een voeding. Naderhand was ze moe, maar wilde ze niet gaan slapen. Ze wilde er niet aan toegeven of zo. Dus tot 6 uur met haar rondgewandeld en daarna deed ze gelukkig haar oogjes dicht. In bed gelegd en na wat gepruttel ging ze gelukkig slapen. Dus ik ook om 6.15 weer naar bed om vervolgens om half 8 weer door haar wakker gemaakt te worden....veels te snel dus! Maargoed, ik heb in ieder geval van 12 tot bijna 4 uur kunnen slapen, dus dat scheelt weer... @kibbeling, aaaaaaaaaaaah *smelt* wat een schatje! En wat een mazzel heb jij, geslapen tot half 7! Fijn hoor, geniet daar maar van! Super dat de kraamhulp zo goed bevalt. Geniet maar van je kraamtijd! @nachtzon, we hebben je tip geprobeerd en hij werkt hoor! Amy was gisteravond onrustig, dus manlief is om half 12 met haar boven op bed gaan liggen, alles donker en heel rustig met haar op de borst gelegen en ze was binnen een paar minuutjes vertrokken! Yes! @adorable, het was inderdaad benauwd! Lijkt me inderdaad vreemd, vandaag is je uitgerekende datum en er is nog geen baby. Ook al weet je dat er maar een klein percentage op de uitgerekende dag geboren wordt, toch is het DE datum waar je al die tijd naar toe leeft. Ach, de dag is nog lang he...
yeay de gouden raad van tante... cindy dus ik vind het eigenlijk erg logisch dat het zo is... hoe immers kan je je kindje het dichtst bij je houden?
Wat is het stil hier?! Dat ben ik niet gewend! Hier vandaag een lam dagje, lekker op de bank hangen, wasje opvouwen etc. Het is toch geen weer om naar buiten te gaan. Heeft iemand van jullie trouwens een draagdoek? Zo ja, welke heb je en wat zijn je ervaringen ermee? Wij willen er eigenlijk ook een aan gaan schaffen, lijkt me wel praktisch voor mezelf en prettig voor Amy. We zaten te denken aan eentje van bykay (als ik 't zo goed schrijf). Kent iemand die?
@Masu; ik heb de Bykay, heb hem alleen nog niet heel veel gebruikt. Heb hem er een paar keer in gedaan en had wel het idee dat Kian het prettig vond. Ik heb hem via marktplaats gekocht, scheelt je aardig wat centen en kwalitatief zijn ze zo goed dat de mijne er in ieder geval nog als nieuw uitziet! tis zeker stil hier, bijna iedereen natuurlijk druk met de ukkies! Vandaag gaat het gelukkig al beter met Kian, van 4 tot 6 was hij wat huilerig en wilde hij steeds de borst, maar nu ligt hij alweer lekker te slapen. Ben vandaag ook begonnen met kolven omdat ik wat voorraad wil hebben, voor een avondje weg en voor als ik een keer een nachtje wil blijven liggen (wil liever geen kv geven) en heb met 2x kolven na het drinken 100 ml weten te verzamelen, wat genoeg zou moeten zijn voor 1 flesje, ben ik wel blij mee!
Hier idd druk met onze uk! Hij wil niet meer slapen!!! Zit maar te vechten tegen zijn slaap en huilen en wat hij dan slaapt is niet veel. Vandaag nog kraam bezoek gehad, vriendin van s.m. Was gezellig alleen sm deed weer lekker raar. Gaaf de kleine aan die vriendin en meteen heeft niks meer gezegd en een raar gezicht dat ze trok. Manlief en ik hadden echt zoiets van wat nu weer! Maar dit gaat natuurlijk over zijn tante die hem niet vast mocht houden toen hij zo onrustig was. Hier wel een goede nacht gehad opzich, alleen praat/geluiden in zijn slaap. Ook heb ik het idee dat hij probeert te lachen. Hebben jullie ook zo'n trek in lekkere dingen? Heb ik 9maanden niet gehad maar sinds ik bevallen ben heb ik het heel erg!