het zou soms wel eens handig zijn en als ik het hem vraag doet hij het ook wel, maar heb het idee dat hij het allemaal wat eng vindt nog. hij maak het flesje altijd en ik geef het maar verschonen doe ik altijd.
Precies, het is ook heel erg wennen. Komt vanzelf goed! Hier zit 't kraamvisite er weer op. Vanavond hebben we gelukkig niks op 't programma staan, dus ik hoop echt dat Amy vanavond lekker gaat slapen zodat manlief en ik eens lekker samen op de bank kunnen hangen!
ik denk dat adorable aan het bevallen is, al ben ik daar niet heel zeker van (ik bereik ze niet, maar de mama heeft iets leuks op mijn prikbord op FB gepost ) wat dus niet echt duidelijk is ze schreef: we wachten op de baby van Daniëlle die wel zo zal komen... klinkt toch als of ze bevalt niet???
duh ik wil gewoon dat dat babytje er nu uit floept, ik ga morgen waarschijnlijk bij Daniëlle langs... en dan zou het toch leuk zijn dadelijk op kraamvisite te mogen
@Sammie; hier doet manlief het ook niet zomaar uit zichzelf hoor, ik moet het echt vragen, misschien dat hij 1 luier op een dag doet, maar de rest doe ik, en de voeding vanzelfsprekend ook . Wel is het zo dat Kian op het moment elke dag met hem gaat douchen omdat hij nog vakantie heeft, dus dat is wel hun lekkere 'samen' momentje! Hij kan er alleen ook echt niet tegen als Kian begint te huilen, dan wordt hij kwaad op hem en begint soms zelfs zijn stem te verheffen, dat vind ik wel echt vervelend, dan heb ik echt de neiging om Kian zelf maar snel van hem weg te halen, maar dat doe ik dan liever ook niet. Wat hebben jullie voor vaderdag voor de nieuwe papa's?? Ik wist het echt niet, dus we hebben vandaag samen maar een nieuw luchtje voor hem gekocht, hij wist het zelf ook echt niet. Ik had nog gedacht aan een cursus baby-massage, maar we hebben ook zo'n dvd en hij vond het zonde om er dan verder veel geld aan te besteden, hij vind het iets te zweverig. Ik zit er nog wel over te denken om een lief gedichtje uit Kian zijn naam er bij te doen. We hebben ook vingerverf en canvasdoek gekocht, kunnen we voet en handafdrukken maken Afgelopen nacht was voor mij echt heerlijk! Hij kwam om half 2 en half 7, beide voedingen heb ik liggend in bed gedaan, dat gaat nu ook goed! Eerst was Kian te driftig omdat hij het aanhappen dan helemaal zelf moet doen, maar dat gaat nu gelukkig ook goed! Vanochtend kraamvisite gehad en vanmiddag ook nog even geshopt, vanavond lekker op de bank voor de tv, heerlijk!
hier was verleden week vaderdag, ik heb een dvd gemaakt voor hem van onze eerste kennismaking tot nu incl geboorte van de kleine en alles liedjes die voor ons echt een betekenis hebben hij was er erg blij mee de hoes was da gemaakt van 2 foto's hier eentje van
hier is het eerder omgekeerd als ik eens beetje feller ben (als ze bvb 30 keer verkeerd hapt en dan chagrijnig wordt) dan zegt Steven altijd: "moh zeg, da klein meisje snapt da nie, helpt ook niet als je beetje luider wordt hoor..." daarbij was ik nog niet eens luid haahaha ben eerder net als mn dochter, wordt ook super rap ongeduldig
Ik heb juist echt engelengeduld!! Had ik ook heel hard nodig hoor die eerste week met de bv. @Sammie; hoe reageerde je man dan als je hem wegpakte? Kian heeft hier net gedronken en hij spuugde net echt een hele vlaag weer in een keer er uit, ik vond hem ook al zo gulzig drinken, hij leek er gelukkig zelf geen last van te hebben, het kwam er uit en hij bleef stil, was denk ik alleen wat opgelucht, jammer dat de bank en alles er hier wel helemaal onder zat
@nachtzon, wat een lief cadeautje voor je man! Dat geloof ik ja, dat ie daar blij mee is! @ongeduldig, pff ik ben echt heeeel ongeduldig, dus ik heb er echt moeite mee als ze zo lang huilt. Ik word dan niet kwaad, maar emotioneel en verdrietig, dus dan zit ik zelf vaak net zo hard mee te janken (met name 's nachts dan...). Manlief wil ook wel eens chagrijnig worden als ze lang huilt en wordt dan ook wat boos op haar en verheft zijn stem dan ook. Daar kan ik echt bijna niet tegen...ik schrik daar dan altijd heel erg van en wil haar meteen overnemen. @mlien, heerlijk zo'n nacht! Half 2 en half 7 is heel netjes en dan ook nog lekker liggend op bed kunnen voeden, fijn hoor! Hopelijk wordt deze nacht net zo goed! Amy is vandaag erg rustig, heeft lekker geslapen en amper gehuild dus ik hoop dat die trend zich doorzet in de nacht, haha! @vaderdag, ik heb 2 foto's van mijn man samen met Amy af laten drukken en wilde die in een lijstje doen, zodat hij dit op z'n bureau op 't werk neer kon zetten. Ik vertelde dit aan hem (ik kan zoiets nooit geheim houden...) en hij reageerde nogal lauwtjes. Wat blijkt het punt te zijn: niemand op 't werk heeft dat en dan vindt ie dat een beetje stom?! Zoiets snap ik dan weer niet he, dat interesseert je toch niet wat anderen daarvan vinden? Zoiets is toch leuk? (blijkbaar niet dus) Dussss geen vaderdag cadeau dan maar! Nou meiden, ik ga lekker slapen (eerst verschonen, voeden, medicijntjes etc.....)! Hopelijk denk ons dametje daar precies zo over. Hopen op een goede nacht!!!! Ook voor jullie natuurlijk!
Jep, ik hoop ook op een goeie nacht voor ons allen, meneer is al vanaf 9 uur wakker, dus zal zo wel gaan slapen, in ieder geval fijn dat hij dan nu wakker is, dat scheelt al weer voor vannacht
Sammie hij heeft vandaag lekker in het licht gelegen en zelfs in de zon Wat goed dat Wesley in zijn eigen kamer heeft geslapen! Nee mijn man zegt niet doe jij maar de luiers en flesjes. Gisteravond heb ik voor het eerst zijn flesje van die dag gegeven. Manlief doet veel met de kleine. Nacht ik ben er dan ook niet bij geweest hoor met het door knippen. Het schijnt dat hij daar niets van voelt alleen wil hij de schaar niet in zijn mond hebben en ging hij daarbij huilen. Wat een leuk cadeau voor vaderdag en een leuke foto! Masu stress hadden we zeker allebei. Nu voelen we ons allebei een stuk gelukkiger Wat grappig dat jij en je man ook links en rechts afwisselen, bij ons is dat ook zo man is links en ik rechts. Jammer dat hij je idee niets vond. Adorable wat ontzettend rot dat het niet door wilde zetten. Hoop ook echt dat het snel wel bij je door gaat zetten. Mlien wat lekker dat het voeden in bed nu ook lukt. Ik heb voor vaderdag een cadeau doos van axe gekocht. Weet dat hij dit toch gebruikt en het gaat om het idee Omgaan huilen ik vraag altijd gaat het of moet ik helpen/overnemen. Ik zeg dan ook tegen manlief dat als hij stresst de kleine ook stresst vaak zegt ie ook wel uit zichzelf help me Hier nog altijd aan het genieten van onze man. Vandaag heeft hij wel een dagje van wat meer aandacht vragen, wie zijn wij om dit te negeren?? Manlief vind het wel wat moeilijk als Stijn op schoot ligt en blijft huilen. Maar ook daar zal hij wel aan wennen. Vanmorgen is de vk geweest en heeft hij zijn hielprikje gehad. Hij lag gelukkig te slapen en heeft er weinig van mee gekregen. Zijn geel zien is gelukkig al een stuk minder en hij zit nog maar 200 gram onder zijn geboorte gewicht. Zijn fv neemt hij gelukkig heel goed en hij drinkt soms alsof zijn leven er van af hangt Zijn volgende fles mag hij alweer 50ml voeding! Wat gaat dat snel en we hoeven niet meer de wekker te zetten want hij groeit goed dus hij mag in de nacht zelf komen Hij ligt nu lekker bij mij op schoot te slapen, wat een genot!!
Ik zou nog mijn bevallingsverhaal schrijven. Voor wie het niet wil lezen doorscrollen naar beneden!! Op 14 juni 2011 om 5.05 in de ochtend ging ik naar het toiilet en voelde/hoorde ik knak in mijn buik. Vrijwel direct hierna kreeg ik weeën, ik dacht nog dat dit een voor wee was en ben weer terug naar bed gegaan. Na nog geen 10 minuten besefte ik dat de weeën door gingen zetten en ben ik weer uit bed gegaan. Ik ben op de bank gaan zitten met de laptop aan, na ongeveer een uurtje heb ik manlief wakker gemaakt en gezegd dat de kleine vandaag echt ging komen. Hij vroeg alleen hoezo en ik gaf aan dat ik vol in de weeën zat en in de douche ging. Ik heb ruim 3 kwartier onder de douche gezeten om mijn rugweeën op te vangen. Om 6.45 uur heb ik manlief de vk laten bellen en laten doorgeven dat ik vol in de weeën zat. Rond 7.30 uur kwam de vk bij ons thuis. Rond 8.15 uur heeft de vk gekeken hoeveel cm ontsluiting ik al had aangezien de weeën erg snel op elkaar volgde. Ik bleek al 5cm ontsluiting te hebben. Ze hebben geprobeerd om mijn vliezen te breken, dit ging niet helemaal. Waarschijnlijk waren deze om 5 uur al gebroken. Ik mocht samen met manlief naar het ziekenhuis en zou daar de vk weer zien. Rond 9.00 uur waren we in het ziekenhuis en mocht ik naar de verloskamer. Ik had een badkamer waar ik onder de douche kon om mijn rugweeën op te vangen. Ik zat volledig in mezelf gekeerd en kon de weeën goed opvangen. Na ongeveer 3 kwartier ben ik naar de verloskamer terug gegaan en bleek dat de kleine in het vruchtwater had gepoept. Hierdoor kreeg ik een band om, om de hartslag van de kleine in de gaten te houden. Mijn rugweeën werden steeds heftiger en de vk heeft ze mijn onderrug nog gemasseerd omdat de weeën elkaar in razend tempo opvolgde. De vk wilde om 11 uur nog op huisvisite gaan bij andere en ik gaf aan dat ik het gevoel had dat ik moest persen. Bij controle bleek dat ik al 9cm ontsluiting had, hierop gaf de vk (en stagiaire) aan dat ze bleven en dat we de bevalling in gingen zetten. Als ik een perswee voelde moest ik mee gaan persen. Al snel bleek tijdens de 1e perswee dat de hartslag van de kleine omlaag ging en niet meer omhoog ging. De gynaecoloog werd erbij gehaald en er werd besloten om mij en de kleine te helpen door middel van de vacuümpomp. Ik kreeg een verdoving en de vacuümpomp werd bij mij naar binnen gebracht. Ik mocht met een goede perswee mee persen en toen ik geen wee meer voelde hing de pomp nog half binnen. Dit gaf mij veel pijn en ik heb ook gezegd dat ik niet meer wilde. Iedereen om het bed heen zei kom op je moet nog 1 goede perswee en de kleine is er. Nadat ik mezelf had terug gevonden kwam er een goede perswee en na 3x persen (11.47 uur) was Stijn geboren! De totale uitdrijving heeft 28 minuten geduurd. Na de bevalling kreeg ik een injectie om de placenta los te krijgen, dit had echter geen resultaat en ik kreeg een 2e injectie. De gynaecoloog stond aan het voeteneind van mijn bed en heeft per ongeluk te hard aan de navelstreng getrokken en deze kwam dus los van de placenta (dit hoorde ik later pas). Hierop werd besloten dat ik met spoed naar de OK moest. Ik ben nog zelf van het ene bed op het andere bed geklommen en kon nog net manlief gedag zeggen. Beneden bij de voorbereiding op de OK kreeg ik te horen dat ik ingeknipt was en dat ze dat gelijk gingen hechten. Na de operatie kwam ik terug op zaal en kon ik eindelijk gaan genieten van mijn kleine man! Toen heb ik hem goed kunnen bekijken en hoorde ik hoe groot en zwaar hij was. Ik hoorde van de verpleegster dat ik ongeveer 2 liter bloed had verloren, en ik liep al snel zelf weer naar het toilet toe!! Na de bevalling hoorde ik van de vk wat er allemaal gebeurd was en wat er allemaal langs mij heen is gegaan tijdens de bevalling. Gelukkig heb ik het allemaal wel als goed ervaren. Ik ben dan ook open minded de bevalling ingegaan en denk dat ook heel goed geweest is.
ik ga het morgen lezen... we gaan nu de kleine voeden en verzorgen (nu, ik was flesje aan het bereiden, papa ging verversen en zit hier nu naast me het flesje te geven )