Wauw wat een bevalling zeg! Gek eigenlijk he, hoe weinig je van de bevalling mee krijgt/onthoud als je zo in jezelf gekeerd bent! Ik had dat ook bij mijn zoontje, de 1e paar cm ontsluiting heb ik thuis opgevangen en kan ik me ook redelijk herinneren, ma er zijn stukjes gefilmd waar ik blijkbaar gewoon op een stoel zit om mijn weeen weg te puffen en met de vk te praten, ma daar weet ik echt totaal niks meer van, vanaf dat moment zijn het alleen ma stukjes film die ik nog weet, dat ik in de auto ging met vk richting zh en bijna ongeluk kreeg door de snelheid van de auto en zij niet echt goed oplette op de weg ( dacht volgens mij dat ze de enige op de weg was ) dat ik het zh in ben gegaan, en de laatste 2cm kan ik me nog wel goed herinneren, omdat ik toen vreselijke rugweeen had die weg werden gemasseerd, en daarna weet ik dat de kleine op mijn buik lag en er verdovingsspray werd gebruikt om te hechten, de rest heb ik echt totaal niet meegekregen, omdat ik zo in mezelf gekeerd was. Ik heb mijn bevalling ook echt heel positief ervaren en kijk er positief op terug wat ik wel heel jammer vind is dat ik veel van de 1e maanden ook kwijt ben, ik denk door de stress van al het bloed verlies tijdens die 1e 3 maanden. Zo nu even wat nieuws van nu, ik was idd nog niet aan het bevallen nachtzon hihi ik heb vanmiddag lekker geslapen en ben daarna even lekker gaan wandelen naar de winkel, heb nu weer steken onderin die ik gisteravond ook had, dus ik denk eigenlijk dat ik vanacht weer hele sterke voorweeen ga krijgen, ma hoop eigenlijk dat het gewoon lekker door gaat zetten vanacht, zodat ik papa blij kan maken met een kleinzoon en manlief met een zoon hihi, een beter vaderdagcadeau bestaat er volgens mij niet! We houden hoop! xxx
Hihii ja dat beloof ik! Ik houd je op de hoogte! Nu nog nergens last van behalve die helse steken down under!! Kan niet eens fatsoenlijk gaan zitten *Lieverd kom nou!!! *
Goeiemorgen meiden! Hier best een fijn nachtje gehad. Amy om 11 uur voeding gegeven en hierna sliep ze meteen in. Vervolgens kwam ze weer om half 3 en daarna om half 7. Na de voeding van half 3 heb ik wel tot 4 uur naast haar bedje gezeten om telkens de speen er weer terug in te duwen. Telkens als de speen uit haar mondje valt wordt ze namelijk wakker en begint ze te jammeren. Van 7 tot 10 heb ik net lekker nog even geslapen en manlief gaat dadelijk even wat uurtjes slapen. Dan kunnen we er vannacht ook weer tegen. @darmkrampjes, ik heb infacol gehaald, omdat Amy laatst echt 2,5 uur aan 1 stuk gehuild had van de krampjes. Moet zeggen, gebruik het nu pas 1 dag maar ik merk echt al verschil! Hopelijk is het geen toeval en begint ze gewoon goed op de infacol te reageren! @kibbeling, wow, wat een verhaal zeg! Het is misschien maar goed dat je sommige momenten van de bevalling niet bewust meemaakt. Als ik sommige dingen bewust had meegekregen was ik waarschijnlijk in de stress geschoten, haha! Maar wel een heftig verhaal hoor Kibbeling. Lijkt me echt niet prettig, zo'n vacuumpomp! Maar gelukkig had je een snelle persfase en was de kleine snel geboren. Het lijkt me echt heel vervelend dat je daarna onder narcose moet om die placenta te verwijderen! Dat was echt mijn grootste angst moet ik je zeggen....dan ben je 'klaar' en dan wil je van je kleintje genieten en dan krijg je zo'n nasleep! Heb je het uiteindelijk wel positief ervaren of kijk je er nog op terug met een nasmaak? @adorable, zou wel heel bijzonder zijn als je kleintje op vaderdag geboren zou worden! *duim* *duim* *duim* Hopelijk helpt 't en wordt je mannetje vandaag geboren! Fijn dat je nachtzon op de hoogte houdt, dan kan zij ons weer op de hoogte houden, haha!
wij hebben een zalige nacht achter ons Jolien kwam maar om de 4 uur Adorable, we vertrekken in een tiental min. Dus binnen een uurtje zijn we bij je ik bel je nu dadelijk
kibbeling, wat een verhaal! fijn dat je het toch allemaal als positief hebt ervaren. mlien, hij vraagt dan waarom en dan eg dat een baby niks heeft aan een vader die niet lief en geirriteerd is. vindt ie dan even niet leuk om te horen maar als de rust gekeerd is praten we erover en dan begrijpt hij me wel. het wordt steeds minder en beter hoor! masu, fijn dat amy goed slaapt en dat spenen gedoe ken ik wel. gelukkig houdt Wesley hem goed vast en als hij slaapt laat hij hem zelf los. praat Amy ook in haar slaap?
@Kibbeling; zo hé, heftig verhaal hoor, hoop wel dat je positief terug kan kijken op de bevalling! Mooi dat de voeding nu zo goed gaat! @Adorable; zou zeker heel bijzonder zijn op vaderdag, maar denk dat het vandaag niet meer gaat gebeuren helaas voor jou... @Masu; mooi dat je zo'n fijne nacht hebt gehad en dat de Infacol al lijkt te gaan werken, ik had het ook al in huis gehaald voor de bevalling, maar tot nu toe gelukkig niet nodig gehad. @Sammie; mooi dat hij er dan beter mee om kan gaan, Kian doet dat soms ook wel hoor dat hij praat in zijn slaap! Hier gaat het op het moment even allemaal niet zo lekker, vannacht kwam Kian wel netjes op om de 4 uren, maar hij wordt elke keer na de voeding gelijk wakker, krijgt dan de hik en raakt enorm gefrustreerd. Ben vandaag ook al vanaf half 10 tot half 3 met hem bezig geweest, steeds wat laten drinken, dan slaapt hij, maar schrikt hij daarna toch weer ergens van wakker, erg frustrerend. Zit er ook echt ff helemaal doorheen. Vannacht was ik zelf ook helemaal niet lekker, echt kotsmisselijk en dan moet je dus ook nog eens borstvoeding geven, bah, gelukkig voel ik me nu wel wat beter. Straks komt er ook nog kraamvisite, helemaal geen zin in! Afgesproken was dat ze om 3 uur zouden komen, belt ze net dat ze er rond 4 uur zijn, maar we moeten dus ook nog boodschappen doen vandaag.. gaat weer lekker. *klaagmodus uit...*
@sammie, Amy mompelt ook wat in haar slaap ja. Af en toe een beetje kreunen en zo. Fijn dat Wesley zijn speen vast houdt tot ie slaapt! Bij Amy valt de speen vaak uit en dan wordt ze weer wakker... @mlien, irritant van dat kraamvisite! Jullie spreken niet voor niks om 3 uur af he! Snap dat zo heel je planning in de soep loopt en dat dat niet fijn is! Heel vervelend dat Kian telkens wakker schrikt, dan kom je zelf ook echt niet aan je slaap toe (en die heb je zo hard nodig he). Hopelijk heb je vannacht een betere nacht en voel je jezelf ook wat beter. Ons meisje is aan 't huilen, dus ik ga de voeding maar eens klaarmaken.
Pfoe, de crisis hier is weer over. Het waren dus ernstige darmkrampjes heel de dag, heb het idee dat hij zich helemaal leeggepoept heeft eind van de middag , eigenlijk wel logisch ook nadat ik vannacht zo misselijk was, heeft Kian natuurlijk ook last van gekregen na het drinken van mijn melk! Had vanochtend ook een mooie fles afgekolfd, maar die heb ik snel weggegooid, wil niet het risico lopen dat hij nog een keer deze krampen krijgt! Voor de zekerheid bij de andere voedingen dus ook de Infacol maar open gemaakt... @Masu; wel vervelend dat ze haar speen zo moeilijk vasthoud, is het geen idee om een andere speen te gaan gebruiken die makkelijker vasthoud? @Sammie; de zwelling is er helemaal vanaf, maar zijn eikel ligt nog wel voor een groot deel bloot, terwijl je die volgens mij sowieso niet hoort te zien toch? Heb ook het idee dat niet heel zijn voorhuid goed aanwezig is, zit namelijk ook alleen aan de voorkant wat overtollige huid zo als het lijkt (dat hoort er natuurlijk normaal overheen te vallen) maar aan de achterkant niet... Ik vraag het wel na als we naar het consultatiebureau moeten of het normaal is nu ja of nee. Vanavond gaat Kian voor het eerst in de puckababy, ben benieuwd hoe dat voor hem werkt!
Ja precies, volgens mij mist ons mannetje dan wel wat huid aan de achterkant, ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor later, of dat we er iets aan moeten laten doen. Voor nu functioneert het in ieder geval prima en ik ga me liever niet onnodig druk maken, we zien het wel als het niet goed is.
je kan het idd even vragen en kijken wat ze zeggen bij het cb. vandaag bij s.o. gegeten en het was best gezellig, alleen heb ik het idee dat ik iets verkeerd heb gedaan bij me schoonmoeder. weet alleen niet wat? ze doet ineens sinds deze week zo anders tegen me. voel me niet meer op me gemak eigenlijk. mijn man heeft het ook door en die zegt lekker laten gaan, moet ze maar zeggen wat ze op der hart heeft. ach en schoonvader is helemaal weg van wesley! hij wil hem liever nog niet vast (nog te klein haah) maar de camera staat steeds klaar! verder heb ik ons nichtje vast gehad van 4 maanden wat een hulk zeg! wist gewoon niet hoe ik er vast moest houden hahaha. kan me niet voorstellen dat onze kindjes straks ook zo groot zijn! wat wel leuk is dat ze veel lach en echt lijkt alsof ze je begrijpt. morgen boodschappen doen voor manliefs zijn verjaardag. heb dinsdag een huis vol geen idee waar ik iedereen moet laten...
terug van weggeweest Gisteren adorable gaan bezoeken... woooow wat een gigabuik en de kleine amuseert zich daar precies veel te goed in... heb met hem gebabbeld en een korte buikmassage gegeven maar ie vind het in mama veel leuker dunkt me... we gaan zien of het effect gehad heeft he Daarna zijn we op kraamvisite geweest bij vrienden... hun kindje is een weekje jonger dan de onze, was dus erg grappig. Ze lagen samen in de box te knetteren en vertellen hihihi Dan zijn we naar brussel foto's laten trekken van onze kleintjes op een blad van een reuzenwaterlelie was erg bijzonder om te zien... jammer sliep onze kleine de hele tijd, maar ik zal straks eens een foto posten gisterenavond dan... groot gehuil, ze moest gevoed worden, weigerde, maar haar fopspeen speende ze zo hard dat ie naar buiten en binnen vloog.... begreep er niets van... ze heeft goede luiers, dus dat kon het niet zijn, heb dan met een warmtezak op haar biukje gelegen, hielp ook niet Tot manlief eens zelf aan de fles zoog en zag dat het gaatje van de speen er van dicht zat (duh, dit zagen we dus een uur later, terwijl ik al aan het meehuilen was met de kleine omdat ik niet wist wat er scheelde). Nieuwe speen er op dus en wat blijkt, drinkt de kleine toch 210ml, terwijl ze altijd maar 90 dronk dat was om middernacht, rond 2 uur is ze even wakker geworden en heb ik ze in haar wiegje gelegd (in haar nieuwe slaapzak van Danielle ) , waar ze tot 7 uur sliep, ik nam ze bij mij in bed, ze wou nog niets drinken en sliep door tot 8:30 uur. toen dronk ze 120ml wil dus zeggen dat ze van middernacht tot half acht met 2 heel korte onderbrekingen geslapen heeft
Goeiemorgen meiden! En ja, het is zeker een hele goede morgen! Ons dametje heeft namelijk gisteravond om half 11 haar voeding gehad en ging om 12 uur slapen. Om kwart over 6 staat mijn man op om naar z'n werk te gaan. Tot onze stomme verbazing zijn we er vannacht geen van beiden uit gemoeten voor een voeding! Onze dame lag nog keurig te slapen, toch maar ff wakker gemaakt voor een voeding en daarna heeft ze weer lekker tot half 9 geslapen! Helaas is daar wel wat aan vooraf gegaan: vanaf half 8 's avonds was mevrouw wakker, beetje huilerig en had ze toch nog wat last van krampjes. De hele avond rondgesjouwd met een huilerig kind, tot we om half 11 maar snel de voeding hebben aangeboden. Daarvan heeft ze weer een deel terug gegeven en had weer moeite met inslapen. Gelukkig gebeurde dat wel om 12 uur. We waren allebei echt helemaal kapot en toen moesten we de nacht nog in...maar die viel dus 100% mee! Wat ik me dan afvraag -en wie weet kunnen de dames die al oudere kindjes hebben daar antwoord op geven- is of dit nou een incidenteel succesje was? Of is dit misschien het begin van iets moois? (lees: nachtjes doorslapen ) Hoe was dat bij jullie kindjes? Al moet ik zeggen dat ik nu al heeeeel gelukkig ben dat ik de hele nacht heb mogen slapen hoor!!!
@nachtzon, fijn dat het gezellig was bij adorable! Wie weet heeft het geholpen de bevalling te laten starten! En jij hebt ook een lekkere nacht gehad dan, fijn he! @sammie, vreemd hoor van je schoonmoeder. Ik denk inderdaad dat je je er misschien niet teveel van aan moet trekken zoals je vriend al zegt. En als het je echt dwars zit zou ik het gewoon aankaarten. Dan zal ze het wel zeggen als haar iets dwars zit en zo niet, dan heb jij in ieder geval de gelegenheid geboden en dan valt jou helemaal niks te verwijten
ik ben ervaren en heb geen idee whahahah ik hoop ook dat het bij ons goed nieuws betekend wel geinig dat allebei onze kindjes zo huiltijdje hadden en dan zo lang sliepen
Das inderdaad wel toevallig nachtzon. Hopelijk betekent het voor ons allebei het begin van een serie goede nachten!
@Sammie; wat vervelend van je schoonmoeder, zou er inderdaad gewoon proberen zo min mogelijk van aan te trekken! @Nachtzon; wat raar dan van die speen, dan is het wel logisch dat ze zo huilde ja. Wel super dat je zo'n goeie nacht hebt gehad! Sinds ik gisteren met de infacol gestart ben heeft hij ook de hik niet meer gehad. Probeerde hem altijd wel goed te laten boeren, maar dan kwam er vaak toch niks. @Masu; Jij ook al zo'n goeie nacht, hoop voor je dat ze dit vaker gaat doen! Hier ook wel een goeie nacht gehad, ik heb om 11 uur, half 4 en half 8 gevoed, dus mag helemaal niet klagen. Was ook wel blij als hij dan kwam want mijn productie is dusdanig hoog dat ik ook alleen maar op mijn rug kon slapen en als hij gedronken had gelukkig weer op mijn zij