ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik vind het maar een naar gevoel, dat heen en weer geschuif van de kleine...

ik moet nog meer dan 30 dagen... even kijken hoeveel... nog 45 dagen... jakkes ook niet meer lang dus :p hihihihi

2. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    Ikke nog 29 dgn:$ Spannneeend!!Heb alles klaarstaan hier, das wel een geruststellend gevoel al kan ik nog vaak denken heb ik alles wel?
    We schelen dus maar 1 dagje bloembloem!Ik ben 25 mei uitgerekend;)
    Hier ook last van de heupen als ik op de zij slaap, echt of het in het bot zit ja. Ik dacht zelf dat het kwam door het extra gewicht wat erop drukt en doordat je vaker op die zij ligt..
    Nieuwe kleding koop ik ook echt niet meer hoor..maar moet idd wel steeds kijken wat doe ik nu weer aan!

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

pijn ken ik gelukkig nog niet, moet zeggen dat ik ook niet in 1 houding lig omdat ik 4x per nacht moet plassen.

gisteren weer die oefenweeen gehad, komt nu wel elke avond en nacht dus zal de volgende keer even tegen de gyn zeggen.

hier is de kleine nu ook heel druk. terwijl hij gisteren heel rustig was.

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Allemaal drukke kleintjes dus ook, hier is meneertje ook heel mn buik door aan het dansen, heerlijk!

Pijn na het slapen heb ik niet zo'n last van, maar dat komt denk ik doordat ik nog redelijk makkelijk kan draaien dus dat doe ik dan ook vrij veel. De bevaldatums komen inderdaad allemaal steeds dichterbij! Ik kan eigenlijk echt niet meer wachten!

Vandaag het hele huis opruimen en schoonmaken na het weekend, bah, helemaal geen zin in!

5. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    bij mij is ze eigenlijk best rustig, af en toe voel ik inderdaad iets schuiven..een voetje of een kont. maar verder ligt ze rustig..ben ook nooit wakker geworden of harde schoppen gekregen ofzo. Ze is vast ook lekker veel aan het slapen en zich aan het voorbereiden voor de zware klus;)
    Hier ook veel opruimen/schoonmaken vandaag, maar net ook even een tukkie in het zonnetje gedaan..heerlijk!

6. AHzondag

nou net van die oma onderbroeken gekocht hahaha..
    had al wat grote maar vandaag nog extra bij gekocht. zijn niet heel groot maar vergeleken wat ik normaal draag is het wel groot hahaha...

weesje, heb je al ergens last van?

7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaha ik ook enkele dagen geleden, 3 maten groter :p maar megacomfortabel :)

8. AHzondag

hahaha en heel charmant!

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Haha, ja die onderbroeken! :D
    Maar op dit moment staat comfort toch echt op de 1e plaats bij mij hoor!

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest en de baby ligt al gedeeltelijk ingedaald. Ze zal niet meer draaien zei de gynaecoloog, dus dat is een goed teken.

Verder wil ze de bevalling inleiden rond de 37 of 38e week.
    Dat was wel even schrikken voor ons, dat had ik namelijk echt niet verwacht!:$

Ben dus benieuwd of iemand van jullie (die al eerder een kindje heeft gehad) hier ervaring mee heeft? Zo ja, dan hoor ik je ervaringen heel graag!

10. AHzondag

Waarom wil ze je inleiden? Wel fijn dat ze al een gedeelte ingedaald is!
    Mijn schoonzusje is ingeleid geweest en ze kreeg een infuus en pijnstilling verder veek weeenstormen maar ging wel snel

11. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Mooi dat de kleine al een stukkie ingedaald ligt! Ben alleen ook wel erg benieuwd waarom ze je in willen leiden?

12. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    heej nee nog nergens last van hoor, denk dat ze nog wel goed zit daarbinnen!Ze ligt wel goed ingedaald al maar das al een paar weken zo.
    Heb ook van die grote onderbroeken gekocht, witte shorts van de zeeman;)
    Ben ook wel benieuwd waarom ze je dan gaan inleiden Masu??
    Was erbij toen mn zus ingeleid werd, dag 1:gel/capsule inbrengen om bm week te maken, dag 2 weer, dag 3 weer..toen had ze eindelijk 3 cm ontsluiting maar kwam nog niet verder op gang dus kreeg ze weeenopwekkend-infuustoen ging het wel snel maar weeen waren wel erg heftig.
    Maar is bij iedereen anders denk ik

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ja daar ben ik dus wel een beetje bang voor, voor die weeenstormen.
    Dat hoor je volgens mij wel vaker bij inleiden...

De reden van het inleiden is de volgende:
    Ik heb een chronische ziekte en na 37 weken is er volgens de gynaecoloog voor de baby nog maar weinig winst te behalen in mijn buik. Voor mezelf zijn er echter wel risico's aan verbonden, doordat mijn organen schade op kunnen lopen (door die ziekte dus).
    De beste optie is dus volgens haar om dan in te gaan leiden, zodat ik ook niet langer zwanger hoef te zijn dan nodig.
    Wij hebben hier ook een stem in, dus we moesten goed nadenken wat we hiermee wilden.

Over 2 weken krijgen we weer een groeiecho en een gesprek bij haar om dit alles te bespreken.
    Ik had alleen niet verwacht dat dit een optie zou zijn, dus ik moet het wel ff laten bezinken.
    Ik vond de zwangerschap al zo snel voorbij gaan en als ze gaan inleiden zou dat betekenen dat ik binnen 4 weken of zo al bevallen zou zijn!:$
    Das gewoon ff schrikken...

Maargoed, ik ga gewoon ff goed nadenken en 't er over hebben met mijn man en dan een keuze maken.
    Maar mocht er iemand nog ervaringen hebben dan hoor ik ze graag hoor!
    En alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe! ;)

14. AHzondag

zou wel aan jezelf denken.
    je hebt er niks aan als je kindje 40weken blijft zitten ofzo en jij straks ziek bent. hoop dat jullie een goede keuze kunnen maken.

ik heb behoorlijk steken onderin dus denk dat het indalen nog wel even doorgaat haha..
    wij moeten volgende week weer naar de gyn en hoop eigenlijk dat hij wil kijken of er al een en anders verweekt is enzo.
    ben het zwanger zijn echt zat, ookal geniet ik natuurlijk wel van ons kleintje in de buik.

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik kan me niet voorstellen de hele dag nog erbij te zitten, zoals jij Sammie... jij moet dus nog dubbel zoveel last hebben dan ik... als ik even zit, heb ik een vuist in mn lever en een voet onder mn rib terwijl haar achterste op mn maag duwt... dus bijna niet uit te houden... en jij zit heel heel veel door de rolstoel e.... dus kan jou ook super begrijpen dat je het gauw achter je wil :) Ik moet ook gelukkig niet meer lang :)
    deze morgen wakker geworden met een "nieuwe" versie van Jolene :D (het liedje waardoor wij dus de naam uitgekozen hadden) een echte rock versie en mijn man en ik zijn er gek van :D

ik heb hem ook gevonden op youtube:
    YouTube - Jolene - The White Stripes

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Vette versie hoor nachtzon! :D
    Sowieso vind ik 't al een heel mooi liedje, maar deze versie is wel echt leuk!

Bedankt voor je reactie Nachtzon! Mijn gevoel zegt ook dat ik niet onnodig lang moet door blijven lopen. Waarom dat risico lopen inderdaad, precies wat je al zegt.
    Ben alleen bang dat het zo'n heftige bevalling wordt met het inleiden, dus ik moet me gewoon ff over mijn angst heenzetten, haha! :D
    Ik kan me ook goed voorstellen dat jij 't onderhand beu bent. Gaan ze bij jou niet proberen om de bevalling eerder in te leiden?

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik beval al op 10 juni he :p is al 2 weken vroeger :) maar wordt bij mij dus keizersnede :)

hihi, mijn reactie was by the way naar sammie, maar past idd ook precies op jouw situatie, wel weet ik nu niet of jij ook in een rolstoel zit?...dus zie het maar naar allebei gericht :p

Ik heb net op een belgisch forum gelezen van een meisje die haar zoontje op 30 weken kwijt geraakt is, door een vervroegde placentaloslating, waardoor het zoontje meer dan de helft van zijn bloed verloor... :( het mannetje heeft het niet gehaald... en wij maar klagen...
    nu, Jolientje, trappel maar gerust verder... (mss een beetje zachter? ;))

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ow by the way masu, ook bij inleiden kan je een epridurale verdoving vragen e :) dat neemt al veel van de pijn weg :D

19. AHzondag

Masu, ik zou idd voor verdoving gaan anders is het niet te doen denk ik.
    Maar daar zal je nog wel met de gyn over hebben denk ik.

Zover ik weet moet ik mijn tijd uitzitten haha. We zullen zien hoelang we het volhouden. Hij mag van mij zich over 3weken aandienen hihi.
    Heb verder geen wensen hoor!

Moet zeggen dat zijn kont veel in mijn rib zit en zijn voeten aan de zijkant. Mijn buik hangt ook wel laag dus dat schild wel iets.
    Maar als hij eenmaal begint is dat minder fijn al is hij wel wat rustiger dan voorheen.

20. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Masu; ik zou dan denk ik toch ook kiezen voor de gezondheid van jullie beiden dus wat eerder inleiden. Een groot nadeel kan inderdaad een weeënstorm zijn, maar aan de andere kant kan je zoals Nachtzon ook al zei ook kiezen voor een ruggenprik. Een kennis van mij is ook ingeleid en zij heeft toen ook voor een ruggenprik gekozen en een hele fijne bevalling gehad.

Hier weer een weekje verder vandaag... met veel geduld komen we er wel! :p

Deel Deze Pagina