Heeii meiden, Daar ben ik dan vamiddag controle gehad en heb nu 2cm ontsluiting, de gyn dacht zelf dat waarschijnlijk de beeb wel voor donderdag er zal zijn, ma zoniet dan moet ik donderdag om 10uur in het zh zijn voor ctg en dan krijg ik een afspraak om in te gaan leiden. Verder hier alles wel rustig op wat harde buiken na.. xxx
heeyy meiden Nou hier zit beebje nog steeds lekker warm, vanmorge wel weer heel veel slijm met bloed ertussen en zonet ook weer een klein beetje... Klinkt weer heel erg hoopvol, ma ik ga er ma niet vanuit dat t iets doet, want de vorige keer dat ik dat had, had ik me er zo aan vast geklampt dat t ging gebeuren, ma nu zijn we alweer 2a3 weken verder *zucht* Morgen vroeg maar aan de ctg... Merk dat de zenuwen niet egt goed doen bij manlief, hij is zoo gestressed en is niet echt de allergezelligste in de avond als ie thuis komt, hij zegt zelf ook steeds dat ie gek van de zenuwen wordt en zich daardoor overal boos om maakt, dusss kleintje kom nu ma gauw!!! @nachtzon: hihi ja dat beloofd wat goeds he xxx
Mlien vannacht kwam de kleine ook om de 3 a 4 uur hoor voor zijn flesje!! Adorable ik had toch echt wel gedacht dat die kleine van jou er al zou zijn nu!! Maar 2cm is al een goed begin!! Ook dat slijm en bloed verlies doet zijn werk hoor, al voelt het misschien niet zo.. Hier vanmorgen voor het eerst echt samen met de kleine man. Manlief was naar zijn werk en de kleine is na zijn flesje nog even lekker in slaap gevallen ik dus ook!! Rond half 9 werd hij echt wakker en heb ik hem lekker bij mij in het grote bed gelegd op de plek van manlief. Wat is hij klein dan Na een uur lekker in bed te hebben gelegen was hij weer in slaap gevallen en ben ik gaan douchen, daarna hem lekker omgekleed en hij ligt al bijna de hele dag lekker op schoot te slapen. Zodra ik hem in de box of naast me op de bank leg wordt hij wakker. Manlief komt zo al weer thuis en dan gaan we met zn allen naar mn mams toe! Ons eerste gezinsuitje
@adorable, is je kleintje er nou nog niet!? In ieder geval morgen meer duidelijkheid, dat lijkt me wel fijn. @kibbeling, zo te lezen ben jij echt heerlijk aan 't genieten van je kleintje! Fijn dat 't vandaag zo goed gegaan is. Veel plezier bij jullie mam! @hier, mijn draagdoek is binnen gekomen! Amy was vanmorgen zo overstuur, ze is sowieso heel vaak huilerig 's ochtends. Dus ik meteen die doek uitgeprobeerd en ze sliep binnen 1 minuut! Meteen was ze rustig, echt heel apart om te zien. Het is wel ff wennen om zo'n doek goed om te knopen, maar oefening baart kunst he! Wie weet is dit ook een uitkomst in de nachten (als mevrouw na haar voeding weer eens besluit om ruim een uur wakker te blijven)!
masu, wat voor draagdoek heb je dan? ik heb een lodger shelter nog niet uit geprobeert. nachtzon, ik leg Wesley eigenlijk alleen in de ochtend bij ons als wij nog even willen slapen, maar eigenlijk in de avond niet meer, maar als het nodig is zou ik het wel doen hoor. hebben jullie inmiddels al een ritme gevonden? ik opzich wel maar niet dat we om10.00 al helemaal klaar zijn ofzo. Wesley wordt altijd rond 6a7 uur wakker en dan krijgt hij een fles en leggen we hem terug, dan slaapt hij meestal nog twee uur in zijn eigen bed of bij mij. dan gaat manlief douche en was ik hem en meestal moet hij dan 11.00 uur eten en daarna ga ik pas douche (ben altijd als laatste klaar) dus denk dat ik pas om 12.30 helemaal klaar ben. vandaag wel later maar wesley heeft ook tot 10.00 uur geslapen. maar als het zou moeten dan zouden we het wel kunnen. gisteren verjaardag van mijn man gehad, pff wat een drukte in huis met 5 kids! het huis zat helemaal vol. de meiden van 3 lekker met de barbies laten spelen en die van 7 zat er gezellig bij en speelde soms de barbies. kleintje vsan me schoonzus lag hier in de box samen met Wesley. leuk om te zien helemaal het verschil. Wesley kon niet slapen gisteren hij had last van zijn buik en alle drukte was hem iets te veel. we hebben hem maar om half 12 in bad gedaan en toen was hij eigenlijk zo vertrokken. denk ook dat we iets fout hebben gedaan, we geven hem normaal zijn laatste fles in de slaapkamer en gisteren dus beneden dus dat gaat al niet zoals het vaste ritueel. maar goed wij lagen er om 00.30 in ons bed en eigenlijk sliep ik meteen. manlief heeft om 7 uur Wesley eten geven heb hem niet eens gehoord (schaamschaam) maar vond het wel lekker om te blijven liggen en even goed te slapen.
@sammie, ik heb een hoppediz das leichte, een geweven zomerdoek. Hij lijkt me wel fijn, maar ik moet het echt nog onder de knie krijgen hoor! @nachtzon, nou, dat bij ons in bed nemen werkt niet echt 's nachts. Ze is gewoon wakker, allemaal aan het wringen en wil alleen maar rondkijken. *klaagmodus aan* @ritueel, hier hebben we ook een ritueel, alleen niet het ritueel wat ik zou willen. 's ochtends komt Amy meestal rond 'n uur of 6 en daarna wil ze gewoon niet meer slapen! Echt, ik snap er niks van, ze is dan gewoon wakker tot 'n uur of 1 of zo! Dus ik slaap dan ook niet meer, loop de hele ochtend met haar te zeulen, want ff in de box leggen werkt wel, maar op den duur begint ze dan wel te huilen als ze 't gehad heeft. Ik vraag me echt serieus af of dit normaal is. Ze slaapt zo weinig! Ik zou echt willen Sammie, dat ze 's ochtends nog ff 2 uurtjes zou slapen, zodat ik dan ook nog lekker ff kan rusten. Maar vanaf 6 uur begint hier helaas het spitsuur... Meestal slaapt ze 's middags wel een paar uutjes. 's Avonds is ze weer wakker (heel af en toe slaapt ze) en tussen 10 en 11 doen we dan de laatste voeding. Meestal is ze na die voeding dus ook weer wakker (in totaal zijn we meestal anderhalf a 2 uur bezig met het hele gebeuren, dus verschonen, voeden en daarna in slaap proberen te krijgen). Met een beetje geluk slaapt ze dan rond half 1 en kunnen wij ook naar bed. En meestal rond 3 a 4 uur komt ze opnieuw en krijgen we hetzelfde liedje...weer anderhalf a 2 uur mee bezig! Sorry hoor, het is een beetje een klaagberichtje geworden, maar ik snap echt niet waarom ze zo vaak wakker is!? Herkennen jullie dit of hebben jullie tips voor ons? Het ritueel doen we al, daar zijn we heel strikt in, de slaapkamer is echt prikkelarm, 's nachts zijn we stil en dimmen we het licht, etc.... weet niet wat we nog meer kunnen doen! Tips zijn dus echt welkom! *klaagmodus uit*
miss een badje voor het eten proberen doen wij eigenlijk altijd als Wesley niet kan slapen. vindt hij meestal niet leuk en daarna is hij wel heel moe. vandaag slaapt hij wel veel door gisteren, maar normaal slaapt hij ook bijna niet overdag.
masu, haal de airsleepmatras in huis (kleine voor de wieg is ook goed) en leg de kleine op haar buik... buikslapers slapen altijd dieper, Jolien wil niet eens in een andere positie slapen... en neen het interesseert me echt niet wat kraamzorg, CB, of dergelijke daarvan vind, allebei mijn kinderen konden ook enkel zo slapen en ze waren aan 6 weken doorslapers (12 uur aan een stuk)... EN ze leven ook nog steeds!!! Jolien slaapt bijna de hele dag en nacht... is zelden een uur en half aan een stuk wakker (wat ik dus best jammer vind)... Een badje werkt idd erg ontspannend, ik zou Jolien graag savonds in bad steken, maar heb daar nooit het fut voor, hier dus smorgends een badje... liefst met mama in het grote bad, dan kijkt ze altijd haar ogen uit he, ik heb een nieuwe versie van Jolene gevonden zoooo moooi... *smelt weg* YouTube - ‪Rikke Lie - Jolene (Feat. Erik Linder)‬‏
@Adorable; als het goed is weet je nu wanneer de kleine echt komt!! Spannend hoor!! @Kibbeling; heerlijk is dat zulke momenten samen met je kindje! Manlief heeft hier zijn laatste week vakantie, dus vanaf volgende week moet ik ook in mijn uppie mijn draai zien te vinden, eigenlijk kijk ik er ook wel naar uit, want dan kan ik voor mezelf wat meer rustmomenten inlassen. @Masu; fijn dat ze de draagdoek zo fijn vind, wel jammer dat ze zo moeilijk in slaap komt! Kian heeft hier vaak ook wel een uurtje op een dag dat hij wat zeurderig is, maar dat is het dan ook. Dat is voor mij het moment dat ik hem zijn speentje geef en dan is hij zo weg. Snap dat jij hier waarschijnlijk niet veel aan hebt... Gisteren drukke dag gehad, naar de tandarts en chiropractor geweest en nog een rondje gewinkeld in Brielle. Vandaag gaan we naar Sealife Ben benieuwd hoe het gaat (bv in openbaar enzo.. vind het wel een beetje spannend )
woow sealife, daar zou ik ook graag eens heen er is er hier een niet al te ver, maar nog nooit geweest... moet wel zeggen dat ik nooit naar de zoo of dierentuin zou gaan... ik haat het beestjes in gevangenschap te zien... of zoiets als seaworld in florida, zou je me nooit binnen krijgen...
@sammie, dat hebben we een tijdje geprobeerd. Dan deden we haar in bad voor de laatste voeding, maar dat maakt allemaal geen verschil. Ze is na de voeding nog net zo lang wakker. En wij hebben 's avonds minder puf, dus nu doen we het badje een voeding eerder (en Amy vindt het badje ook niet leuk). Ik denk ook dat ze pijn heeft, maar dat het geen krampjes zijn. Ik heb nu wat handdoeken onder haar matrasje gelegd, zodat ze niet vlak ligt en ze heeft beter geslapen vannacht. Vanmiddag heb ik dus maar een afspraak bij de dokter gemaakt om te kijken of het misschien oorontsteking is....heb geen idee maar nu gaan we maar gewoon dingen uitsluiten.
Heeii meiden, Ik ben net terug van het zh, heb half uurtje aan de ctg gezeten, beebje vermaakt zich nog prima daarbinnen, ik heb een klein beetje weeenactiviteit, ma niks wat doorzet helaas, als de kleine zich niet eerder gaat melden dan word ik maandag om 07.30 ingeleid... Hoop echt dat ie eerder gaat komen, want die hitte zit ik niet echt op te wachten xxx
Masu wat fijn dat de draagdoek gelijk zijn vruchten afwierp! Lees net je andere bericht. Kan je niet proberen of ze in de avond in badje wil zodat ze ontspannen aan haar laatste flesje kan beginnen en dan hopelijk in diepe slaap valt? Dit kregen wij ook als tip van de kraamhulp. Lees net dat je dit al geprobeerd hebt zonder positief resultaat. Hoop dat de dokter je kan helpen. Moet zeggen dat Stijn er de laatste 2 avonden ook een potje van maakt en niet in slaap wil vallen na de fles van 23.00 uur. Hem inbakenen en op mn buik in slaap laten vallen wil dan nog wel helpen. Sammie een echt ritme heb ik nog niet al moet ik zeggen dat Stijn wel vaak rond dezelfde tijd wakker is. Meestal krijgt hij in de ochtend zijn flesje en leg ik hem nog even terug en gaan wij (manlief gaat dan werken) nog even slapen. Wanneer hij voor de 2e keer wakker wordt, leg ik hem nog even bij mij en dan valt hij wel weer in slaap. Ik ga dan douchen en als ik klaar ben doe ik Stijn. Mlien ik moet zeggen ik geniet ook echt van de tijd die ik samen met Stijn heb. Je kan je dag indelen zoals jij dat wil (al bepaalt de kleine man dit ook wel) en alles doen op jouw tempo. Merk dat vooral dat laatste erg lekker is. Wanneer manlief thuis is pas je je toch aan zijn tempo aan, niet altijd even handig in mijn geval Hoop dat je een leuke dag hebt gehad en dat het reizen met het ov mee viel. Adorable wat fijn dat alles goed was en dat je nu weet dat je uiterlijk maandag ingeleid zal gaan worden. Ik hoop voor je dat de kleine net als mijn kleintje toch nog uit zichzelf komt en ik hoop voor jou dat het voor de warme dagen is!! Ik zal voor je duimen!! hier vanmorgen kraamvisite gehad en vanmiddag nog een keer. Wat wordt de kleine verwend en wat vind iedereen hem schattig en klein Ben helemaal trots op mn manneke.. Bij het geven van zijn laatste fles gaf hij veel in een golf terug en spuugde zo manlief en het grote bed onder... Dus bed afgehaald en maar verschoond, manlief weer onder de douche en de kleine was nog helemaal schoon!!! Vannacht had Stijn zelf bedacht niet te willen gaan slapen, dus hem maar ingebakend en op mn buik/borst in slaap laten vallen. Uiteindelijk kwam hij na 4 uur voor zijn volgende fles.. ik heb een vraagje aan jullie; de kleine man spuugt nu regelmatig na zijn fles een hele golf voeding terug. We hebben al geprobeerd of hij met een difraxfles wat rustiger drinkt, maar nee. Hij drinkt heel gulzig en dan komt er veel terug. Ik heb al geprobeerd of hij tijdens zijn voeding wat rustpauze/boertje laten of dat helpt maar nee. Hebben jullie nog tips??
masu, jeetje snap je wanhoop dan wel. miss moet je haar wakker houden zodat ze heel moe is na haar laatste fles. miss kan een puckababy proberen? wil soms ook nog wel helpen, merk het bij wesley wel een verschil met slapen. overdag slaap hij eigenlijk zonder maar dan niet heel vast en in de nacht met en dan is hij zo weg. als hij moeilijk kan slapen doe ik hem daar ook in. even de uitleg ervan, miss herken je iets erin? Het uniekeeerste-maanden-slaapzakje voor een gezond slaap- en voedingsritme; bewezen effectief bij huilen, onrust en slecht slapen. Niet strak, mooi en veilig. Redenen: onrustig slaapgedrag veel huilen, slecht eten, kort slapen, snel wakker maaiende armpjes en ongecontroleerde bewegingen behoefte aan meer geborgenheid niet alleen willen of kunnen slapen om strak inbakeren te voorkomen niet strak in willen of kunnen bakeren om strak inbakeren af te bouwen Voordelen: niet te strak niet te warm bouwt gemakkelijk af 100 % ecologische katoen uiterst eenvoudig en veilig mooie kwaliteit bekroond met de Baby Innovation Award aanbevolen door vele baby deskundigen nachtzon, ik heb ook een aerosleep, maar leg wesley nooit op zijn buik, hij gaat hard brullen als ik dat wel eens doe op het aankleedkussen. adorable, fijn dat je een datum hebt en dat je al wat activiteit hebt. kibbeling, miss kan je een andere positie proberen? meer rechtop of meer liggend waardoor het beter wegzakt. hoelang wacht je met op tillen en wegleggen? heb je al eens aan ruflex gedacht, lees het best veel hier op het forum. miss wat dikkere voeding, welk merk gebruik je? heb dit ook een tijdje met Wesley gehad en merkte dat een bepaalde houding voor hem niet werkte hij zit graag een beetje rechtop met drinken en ik wacht nu wle echt een tijdje voordat ik hem wegleg. @ego, hier een mannetje dat de hele dag al huilt en zijn flesjes niet leeg drinkt en niet slaapt. pff weet ook gewoon niet meer wat er met hem is. hij heeft zich nu eindelijk overgeven aan zijn slaap maar voor hoe lang. heb wel gelezen dat ze een huil piek hebben rond de zes weken, miss dat het is? we hebben vannacht ook niet heel goed geslapen. normaal komt hij pas om 6a7 uur om te eten, nu was het al 4 uur en loopt onze hele schema in de soep. hoop dat het vannacht beter gaat en dat hij lekker slaapt. we hebben trouwens iets nieuws gekocht. laatste nacht flesje van friso ben heel benieuwd hoelang hij het er daarop doet. en of het wat is. Morgen naar het cb, hoop dat hij goed is aangekomen en gegroeit heb zelf wel het idee want maat 50 wordt nu echt te klein, in broeken dan.
Amy dronk ook heel gulzig in het begin en de vlos raadde mij aan om een andere speen op de difraxfles te zetten. We hebben de speen van dr brown gehaald en die gaat minder snel. Ze doet nu dus langer over haar fles, moet meer moeite doen en dat scheelt een hele hoop. Af en toe geeft ze nog wel voeding terug, maar wel een heel stuk minder vaak! Wie weet helpt het...
pfff jolien drinkt goed, maar valt vaak in slaap, we hebben dus nu een mediumspeen op de difraxfles en daar drinkt ze dus erg goed van en valt niet meer in slaap
@Masu; ik ben benieuwd of de dokter iets kan vinden bij Amy, is wel vervelend dat je niet goed weet wat je moet doen, geeft je dan ook echt een machteloos gevoel. @Adorable; spannend hoor!! Hoop voor je dat de natuur zijn werk nog doet, maar anders heb je in ieder geval heel snel je kleintje in je armen! @Kibbeling; we gingen niet met het ov, maar het ging over borstvoeding in het openbaar Uiteindelijk waren we redelijk snel klaar in Sealife, hebben daarna bij de Burger King gegeten en toen heb ik in de auto zitten voeden, ging dus prima! @Sammie; vervelend dat Wesley zijn ritme even kwijt is! Kian zit hier nog makkelijk in maatje 50, shirtjes zijn op zijn lijfje ietsjes kort, maar de armlengte is nog prima. Soms doe ik een broekje maat 56 aan als de 50 allemaal in de was zitten, maar die zitten echt veel te los op zijn buikje, zelfs in maatje 50 heeft hij op zijn buikje nog enorm veel ruimte over Nou wij hebben vandaag dus het eerste officiële gezinsuitje gehad Was wel leuk bij Sealife, maar viel wel iets tegen, we vonden het erg klein! Met een uurtje stonden we weer buiten, maar het was wel leuk om visjes te kijken. Uiteindelijk heb ik in de auto bv gegeven voordat we naar huis gingen en dat ging ook goed, heb gewoon een hydrofiel over hem gedrapeerd dus er was ook niks te zien voor mensen die langsliepen. Kwam nog wel een vrouw de weg vragen en die schrok nogal, vond het wel grappig . Vannacht had Kian trouwens weer een record, namelijk 6 uren tussen de voeding en daarna 5 uren. Wat ik gisteravond had gedaan was 3 uren (normaal 4) tussen de laatste voeding voordat ik naar bed ging, misschien kwam het daardoor? Ik heb sowieso het idee dat als ik hem zelf laat komen dat hij er overdag ook zo'n 5 uren tussen laat, dus ik moet zelf echt altijd erg op de klok kijken, naar mijn idee krijgt hij anders echt te weinig binnen. Weten jullie hoeveel voedingen het minimum is op een dag?