ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

masu, fijn dat het zo goed geholpen heeft!
    hopelijk kan het nu alleen maar beter worden!

ego,
    vandaag bij het cb geweest en het liep allemaal weer lekker uit.
    manlief werd al bijna saggie.
    nou moesten hem wegen en opmeten hij is nu 3485gr en 53cm lang, daarna gesprek met de arts stelde niet veel voor en hij werd onder zocht. nou alles is prima inorde meneer doet het super goed en ze vindt hem een sterk mannetje:D
    we moeten hem nu 3x per dag op zijn buik leggen zodat hij zijn nek en rugspieren kan trainen.

het is wel raar dat adorable baby langer en zwaarder is terwijl hij net geboren is haha

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hey meiden, Nou daar ben ik dan!
    Na een pittige bevalling is ie er dan eindelijk!!! Onze 2e zoon Davut Danny, hij weegt 4230g is 55cm lang en is om precies 13.00 geboren, na flink wat getrek en bijna een knip!
    Hier even mijn verhaal

Vanmorge om 04.30 werd ik wakker en dacht dat ik naar de wc moest, deed mijn ogen weer even dicht en nog geen minuut later braken mijn vliezen ( waarschijnlijk een scheur bovenin, want het was niet veel ) had een kraamverband vol water/slijm en bloed. Ben toen meteen even onder de douche gegaan om me schoon te maken en vrijwel meteen kreeg ik weeen. Ik ben daarna naar beneden gegaan en heb hier dus maar even gepost, ik had toen ook al om de 7min. weeen.

Ouders gebeld en die waren onderweg. We zijn om 07.00 naar het zh gereden voor het geval het snel zou gaan en hebben Mikail dus het 1e uur bij ons gehad totdat mijn ouders er waren en hem mee namen.

Mijn urine werd gechecked, ontsluiting werd gechecked en dat was al dik 3a4cm, ma nog wel een grote vochtbel, dus vliezen niet compleet of helemaal niet gebroken, afwachten dus wat de weeen doen, zoniet moeten we terug naar huis. Werd op de verloskamers aan de ctg gezet, ma bleek e hartactie van zoonlief moeilijk bij te houden dus wordt er besloten om de vliezen te breken en zo'n electrode op zijn hoofdje geplaatst om de hartactie in de gaten te houden. Conclusie, zowieso vandaag bevallen! Eerst nog laxeermiddel en naar het toilet en daarna dus de vliezen breken. Na het breken van de vliezen kwamen mijn ouders Mikail ophalen en zijn naar huis gegaan en inmiddels werden de weeen heftiger en begon ik ook steeds meer rugweeen te krijgen. Na een tijdje op bed te hebben gelegen, besluit ik in bad te gaan en vond het opzich erg prettig om rechtop te zitten zowieso omdat je dan niet al dat gewicht op je buik hebt, ma ook omdat de zwaartekracht dan wat beter mee werkt.
    De laatste cm's waren Hell en bijna niet op te vangen, gelukkig kwam gyn met het super idee om manlief te laten masseren, dat verlichte enigzins een beetje de pijn en had inmiddels een dikke 7a8 cm. Dat was rond 11uur en gyn zei al nouuuu als ik je nu een beetje ga pesten dan beval je nog binnen het uur, ma dat geeft wel veel pijn dat randje wegmasseren, zoniet dan nog een uurtje of 2 en dan is ie er wel. 12uur had ik 8a9 cm met nog een randje aan de zijkant wat nog weg moest. Ik moest op mijn zij in bad gaan liggen zodat dat wat gunstiger was en het sneller zou gaan. rond 12.30 wilde ze weg gaan omdat dat randje er nog zat, ik zei oke en nog geen sec. later zei ik roep haar terug want ik ga NU bevallen! Nog een keer voelen ma nog geen volledige ontsluiting en ze wil toch nog even weg gaan tot ik haar direct weer terug laat roepen bij de volgende wee, want ik kan mijn persdrang echt niet meer ophouden. Ik wordt gauw uit bad geholpen en op bed gelegt en tijdens een goeie perswee masseerd ze het laatste randje weg, ik kan me niet meer beheersen en begin te shaken van de pijn en pers met volle kracht mee Na 3goeie persweeen staat het hoofdje ma zit Davut vast met zijn schoudertje, er wordt dus een goeie perswee afgewacht en uiteindelijk trekken ze met alle macht en ik pers met alle kracht Davut er uit! De schaar stond al klaar om te knippen en er werd al weg gelopen om hulp te halen, ma gelukkig is hij er zelf uitgekomen en heb ik er een klein scheurtje aan overgehouden ( godzijdank het bad, want als ik daar niet in had gezeten was ik waarschijnlijk een stuk verder uitgescheurd! )
    Davut doet het meteen prima en krijg hem meteen op mijn buik, wat is ie mooi en wat heeft ie veel haar!!! Davut word daarna onderzocht en ik krijg een prik om de placenta sneller los te laten komen en ook die wordt na een 10min. geboren, daarna krijg ik Davut terug en ik wordt dan gehecht.

Davut is een super tevreden kindje, doet het nu al super met de bv en slaapt werkelijk waar als een roosje!!! Zo'n rustig en tevreden kindje!!!!

Papa is super trots en mama is super trots op papa, want manlief heeft me zooo goed gesteund en heeft dit keer geweldige foto's gemaakt van de uitdrijving!!!!

Ik voel me verder echt super top!!! Ben zo blij dat ie eruit is! En ben zo super trots op mezelf dat ik dat weer even heb gedaan! Baarmoeder krimpt goed, plassen gaat ook goed en ben zelfs al even lekker buiten geweest om een frisse neus te halen want pfieeew wat is het hier benauwd!

xxx een super trotse mama!

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Davut spam!

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Wat een verhaal! Gelukkig ben je niet verder uitgescheurd. Wat is hij mooi en heeft hij veel haar!

5. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Goeie morge meiden,
    vanacht maar een uurtje geslapen, Davut had last van zijn 1e ontlasting en had veel honger/zuigbehoefte. Ik voel me overigens prima, heb alleen net voor de 2e keer om een Dafalgan/paracetamol gevraagt omdat ik toch best last heb van de naweeen/krimpen van de baarmoeder. Ma goed dat is in ieder geval een goed teken dat het zichzelf schoonmaakt.
    xxx

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @adorable, wooow wat een verhaal zeg! En super dat 'm er toch nog zelf uit hebt gewerkt en dat een knip niet nodig was.
    Het is echt een mooi mannetje en wat heeft ie veel haar!?!?!
    Gaaf hoor, hij moet gewoon al bijna naar de kapper haha! :D
    Ik had ook zoveel last van die naweeen en samentrekkingen de eerste dagen, een paracetamolletje werkt dan wel ja.

@sammie, fijn dat alles goed was op het CB! Irritant als je zo lang moet wachten...je hebt ook wel wat beters te doen he! Bij de gyn hier is dat ook altijd zo'n drama, dat loopt altijd haast standaard een uur uit...grr!

@mlien, wauw, dat moet vast een geweldig gezicht geweest zijn! Hier wachten we nog steeds op het eerste bewuste lachje. Lachen doet ze wel geregeld, maar naar mijn mening nog niet gericht.

@nachtzon, sorry, lees nu je berichtje pas....ik heb 'm al gekocht en gebruikt, maar heel erg bedankt voor je aanbod. Erg lief van je!

@hier, na 2 nachten doorslapen is Amy vannacht wel weer gekomen.
    Gisterenavond had ze pijn door de reflux en heeft ze dus veel gehuild. We hebben haar na de laatste voeding (toen ze weer wat rustiger was) in bedje gelegd met de zijslaper. Ze heeft geslapen van 11 tot 3, toen vroeg ze voeding en daarna sliep ze direct weer in! :$Dat hebben wel al weken niet gezien, dus daar waren we heel blij mee!
    Daarna wilde ze om 6 uur weer voeding en sliep ze weer direct in, heerlijk! :D
    Dus is het eigenlijk heel goed gegaan!

7. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Masu; fijn zeg dat Amy het nu zo goed doet en lekker gelijk in slaap valt na haar voeding!!

Kian kwam hier vannacht om de 4 uren, dan merk ik dat hij me de afgelopen week toch wel verwend heeft met steeds 5/6 uren tussen de voedingen, kon gewoon mijn bed niet uitkomen :p

Vanavond gaat Kian naar mijn ouders toe, de eerste keer een avondje zonder hem, heb er heel veel zin in (erg he? ;))! Het orkest waar ik normaal ook meespeel en manlief ook in speelt geeft vanavond een concert en ik ga dit jaar eens luisteren ipv meespelen, ben benieuwd :D

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hier precies hetzelfde, Mlien. Vanavond gaat Amy voor 't eerst naar ons pap en mam omdat wij een BBQ hebben met onze vriendengroep.
    En wij hebben er ook zin in! Komt ook omdat ik gewoon weet dat ze in goede handen is, dus nu mogen wij ook weer een avondje lekker genieten! Moet kunnen toch? ;)

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Kan zeker! Het enige wat ik jammer vind is dat ik waarschijnlijk toch redelijk op tijd weer weg zal moeten omdat mijn ouders nooit zo heel laat naar bed gaan. Hoop dat ik in ieder geval tot een uur of twaalf kan blijven, maar dat moeten we nog even afspreken. We gaan ook met 2 auto's dus manlief kan wel lekker blijven...

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    woooooooooooooooow danielle, wat een verhaal! wat een lief ventje echt helemaal fuat :) en zoooooooooooveel haar :) wow :)

masu, blij dat het goed gaat :)

hier is Jolien in een groeispurt, ze kwam om de 2 a 3 uur en heeft vannacht enkel maar 5,5 uur geslapen... nu ligt ze op mijn borst te dutten :)

11. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier, een verjaardag van mijn nichtje gehad. de kleine keek zijn ogen uit en werd er wel heel moe van. even bij papa gelegen maar echt slapen deed hij niet. thuis was het eten en huilen. toch weer te veel prikkels. maar ach hij zal er toch een beetje aan moeten wennen.

12. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @nachtzon, hopelijk is deze nacht weer wat beter gegaan.

@sammie, Amy kan daar ook slecht tegen. Wij hebben a.s. maandag een verjaardag en dan gaan we zien hoe ze het gaat doen. Sowieso zullen we niet te lang gaan en dan hopen we maar dat ze er niet teveel last van heeft!

13. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Adorable gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!!!!
    Wat een bink op de foto en wat een berg met haar :p Je bevalling verliep wel super snel hoor. Manlief hier zei op de foto wat doen wij fout al kijkend naar Stijn en Davut!! :D:D
    Nu lekker genieten meid!!

Masu wat ontzettend fijn om te lezen dat Amy echt baat heeft gehad bij de osteopaat! En dan vooral voor jou ook heerlijk om te weten waar het aan lag. Nu hopen dat zij ook haar rust al vinden en jullie nu echt kunnen gaan genieten!! Lees net dat je nachten een stuk beter zijn.

Mlien geweldig als hij echt gaat lachen op wat je zegt he? Nu het moeilijkste dit op foto vast leggen!!
    Wat spannend je eerste avond zonder Kian.

Sammie hahaha die van mij is helemaal een klein licht manneke in verhouding met die van jullie :p

Hier we hebben al aardig onze draai gevonden. Stijn heeft deze week alleen veel gespuugd na zijn fles. We hebben een andere speen gekocht voor op de fles, maar daar drinkt hij heel slecht uit want hij moet te hard werken… verder doet hij het goed. De nachten komen we goed door, hij valt na zijn fles van 23.00 uur in slaap en komt dan rond een uur of 4.
    Afgelopen nacht heeft hij in zijn eigen bedje geslapen en dat hield hij goed vol. Het voelde nu ook beter dan vorige keer. Ik was een paar keer wakker en ben rond een uur of 2 bij hem wezen kijken om mijn mama hart gerust te stellen.. hij sliep heerlijk!! Rond 4 uur was hij wakker en ik hoorde hem niet :)!! Ik werd wakker van manlief :):)!!
    Rond 9.15 uur ben ik met Stijn uit bed gegaan en kon manlief nog even lekker slapen tot 11 uur ;)!!!!! Vandaag een rustige dag, gisteren veel kraamvisite gehad.

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bevallen
    Sammie121 15-05-2011 2470gr
    Wesley
    Weesje 17-05-2011 3715gr
    Fenna
    Bloembloem 20-05-2011
    jongen
    Senna04 21-05-2011
    Djayden Keano
    Masu 23-05-2011 3680gram 51cm
    Amy Elise
    Samloes 27-05-2011
    Jet en Mies
    Nachtzon 27-05-2011 3050 gram 46cm
    Jolien
    Cle 29-05-2011
    Isas
    Mlien 30-05-2011 3180gram 50cm
    Kian
    Jongmam 06-06-2011 3580gram 52cm
    Ilona
    Migga 07-06-2011 3500gram 49cm
    meisje
    Sabrina 08-06-2011 2915gram 49cm
    Sophie Lynn
    Stampertje23 09-06-2011 3745gram 53cm
    Vince Didier
    Alinda 10-06-2011 3425gram
    Jara Lise
    Yolandake 11-06-2011
    meisje
    Mandybaby 13-06-20113080gram 50cm Demi
    Kibbeling 14-06-2011 3135 gram 49cm
    Stijn
    Adorable 24-06-2011 4230gram 55cm Davut Danny

Afspraak mama’s
    Sammie121 28-06-2011 nacontrole gyn in het ziekenhuis
    Masu 11-07-2011 nacontrole gyn in het ziekenhuis
    Kibbeling 23-08-2011 nacontrole gyn in ziekenhuis

Afspraak CB
    Sammie121 24-06-2011 voor Wesley om 14.15u

Kibbeling 27-06-2011 voor Stijn 10.00uur huisbezoek
    Masu 28-06-2011 voor Amy om 9.00u
    Kibbeling 30-06-2011 voor Stijn 15.50 uur gehoortest

Masu 21-07-2011 voor Amy om 9.20u + vaccinaties

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ey volgens mij is Davut de grootste en zwaarste baby van deze groep hihihi.

@kibbeling: wat heeft ie fout gedaan dan?:p

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    omdat stijn zo klein is en weinig haar heeft (hij is heeel blond)

17. alinda27

alinda27 Lid

16 mrt 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Bevallen
    Sammie121 15-05-2011 2470gr
    Wesley
    Weesje 17-05-2011 3715gr
    Fenna
    Bloembloem 20-05-2011
    jongen
    Senna04 21-05-2011
    Djayden Keano
    Masu 23-05-2011 3680gram 51cm
    Amy Elise
    Samloes 27-05-2011
    Jet en Mies
    Nachtzon 27-05-2011 3050 gram 46cm
    Jolien
    Cle 29-05-2011
    Isas
    Mlien 30-05-2011 3180gram 50cm
    Kian
    Jongmam 06-06-2011 3580gram 52cm
    Ilona
    Migga 07-06-2011 3500gram 49cm
    meisje
    Sabrina 08-06-2011 2915gram 49cm
    Sophie Lynn
    Stampertje23 09-06-2011 3745gram 53cm
    Vince Didier
    Alinda 11-06-2011 3425gram
    Jara Lise
    Yolandake 11-06-2011
    meisje
    Mandybaby 13-06-20113080gram 50cm Demi
    Kibbeling 14-06-2011 3135 gram 49cm
    Stijn
    Adorable 24-06-2011 4230gram 55cm Davut Danny

Afspraak mama’s
    Sammie121 28-06-2011 nacontrole gyn in het ziekenhuis
    Masu 11-07-2011 nacontrole gyn in het ziekenhuis
    Kibbeling 23-08-2011 nacontrole gyn in ziekenhuis

Afspraak CB
    Sammie121 24-06-2011 voor Wesley om 14.15u

Kibbeling 27-06-2011 voor Stijn 10.00uur huisbezoek
    Masu 28-06-2011 voor Amy om 9.00u
    Kibbeling 30-06-2011 voor Stijn 15.50 uur gehoortest

Masu 21-07-2011 voor Amy om 9.20u + vaccinaties

Ik heb even de geboortedatum aangepast van Jara......:D
    er stond namelijk de 10de en het is de 11de.
    Verder gaat hier alles goed. Jara doet het erg goed, bv gaat gelukkig ook inmiddels super. Alleen heeft ze sinds een weekje wat last van krampjes... Zooo zielig....
    Maar verder is het een heel tevreden meisje gelukkig.

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wat een stilte hier zeg.. Allemaal druk met de beebs of aan het genieten van het mooie weer?

Hier vandaag een rustig dagje. Niet veel gedaan, bijgekomen van alle kraamvisite gisteren. Stijn wilde vandaag dicht bij papa en mama zijn, wie zijn wij om hier niet aan toe te geven??
    Ik ben er wel achter dat hij een buikslaper is. Hij was op mn buik in slaap gevallen en ik heb hem op zijn buik in de box gelegd (zit er toch naast) hij heeft zeker 1 ½ uur geslapen!! Moest hem echt wakker maken voor zijn fles.. hij lag zo lief dat ik er maar even een foto van heb gemaakt!!
    Nu zijn flesje klaar maken, geven en dan lekker mn bed in!

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Schattig manneke hoor Kibbeling!
    Zo ligt Amy ook vaak in de box.
    Vandaag is ze heel onrustig (gisteren vanaf de avond ook al...), lijkt last te hebben van krampjes of reflux dus ik ben er nogal druk mee.
    Pff en ik wil ook nog zoveel doen vandaag....
    Ik kom alles bijlezen als me de tijd gegund wordt door mevrouw! ;)

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    masu succes met amy vandaag. hoop dat de krampjes/reflux snel over zijn en jij je dingen kan doen.

Deel Deze Pagina