Nou meiden, ik heb echt geweldig nieuws.....niet dus ik weet nu waar de pijn vandaan komt.... waarschijnlijk is mijn stuitje gekneust tijdens de bevalling, waardoor ik nu dus bijna niet kan zitten en lopen...die buikpijn, ja tis mijn pech weer hoor! Er zit dus alweer rest placenta in mijn baarmoeder, de 19e krijg ik weer een curretage Voel me echt zwaar klote, tis al de 2e keer
Pff Adorable wat ontzettend vervelend zeg!! Mijn stuitje had ik alleen de eerste dag vreselijk last van, maar dat moet echt verschrikkelijk zijn als hij echt gekneusd is!! En weer de pech dat je nog een placenta-rest hebt zitten, gelukkig ben je er nu wel sneller achter dan de vorige keer. Nou dames, ik ben weer opnieuw ontmaagd Was nog wel behoorlijk gevoelig en mijn perineum is weer opnieuw lichtjes ingescheurd, wat een feest *het was overigens wel lekker hoor*
hihi Mlien, zolang het deugd gedaan heeft ik ben nu nog aant strijken tafel is gedekt voor morgen en verder alles klaar, nu filmpje er in en de strijk doen (maar goed dat ik met 5 uur slaap uitkom )
masu stijn krijgt hier idd al vanaf het begn dat ik fv geef HA. Mede omdat ik als kind zijnde astma had en ook nu last heb van zonneallergie. Dit is dan ook een bewuste keuze geweest. Weet wel dat de voeding als je gaat overschakelen een week of 2 nodig kan hebben voor je resultaat gaat zien. De darmpjes moeten wennen aan het nieuwe eten. Wat sneu dat amy gisteren zo aan het huilen was, hoop snel dat ze wat verlichting krijgt en jij dus ook. Soms als ik je verhaal lees kom je echt zo nuchter over wel grappig om te lezen net als ze huilt dus duhhh komen er tranen.... ik zit hier met dezelfde vraag over regeldagen met fv. Stijn was gisteren heel onrustig en heeft ook meer gedronken dan anders... Wat een leuke foto!! Zo kan Stijn ook kijken met die tong uit zijn mondje... mlien het is idd maar en klein stukje naar zuid Stofzuigen was hier in lange tijd weer eens, wij hebben laminaat en meestal pak ik de wisser. Maar bedacht me ineens dat mn ma zei dat ik als kind gewoon in slaap viel door het geuid van de stofzuiger... Wie weet helpt het bij jou ook?? Wat fijn dat je dnsdag al terecht kan bij de osteopaat! scheelt toch weer 2 dagen! Die foto is wel super mooi!! Is het geld van je s-pa dus wel waard! Wat een mooie oogjes wel van Kian en mooie foto ook. Stijn zijn oogjes zijn blauw net als de mijne ik lig hier echt haast naast de bank van het lachen!! Ik ben weer opnieuw ontmaagd!! nacht ik had dat gisteren ook met Stijn en niets was goed bij hem... Stijn heeft sinds een week ofzo echte traantjes... Ook alleen als hij echt overstuur is en flink aan het schreeuwen/brullen is. Waarom neussray met oxycotine? Wekt dat ook de bv op? lees net het verhaal van Mlien. Wel fijn dat je al wat meer voelt, nu nog in produktie terug gaan zien. Wat ben jij nog laat aan de strijk zeg!! Wel alles weg nu? sammie ik had ook zo van niet druk? Nee ze schrijven wel met elkaar ff 3 blz vol ofzo!! Wel sneu mag je eindelijk wat moois uitzoeken kom je met lege handen thuis adorable wat erg van je stuitje en nog erger dat er toch weer een restje placenta is achter gebleven. Zie je wel is het toch maar goed dat je hebt gebeld en langs bent gegaan. Ik hoop dat je het vol kan houden tot de 19e met al die pijn. dikke knuffel!!!!!!!! hier de kleine man was vroeg wakker (lees 6.10uur) en manlief was zo tof om er uit te gaan en voor kleine man te zorgen! Mama mocht zich nog even omdraaien. Maar ja om 8.45 uur was de kleine man aan het huilen en was mama alsnog wakker en uit bed. Vandaag gaan we even langs mijn werk, de bewoners zijn benieuwd naar Stijn en om ze nou alle 11 bij mij thuis over de vloer te krijgen nou nee!! Ze zijn lief maar op hun woning en niet in de mijne!! Morgen krijgen we weer visite dus het hele weekend druk bezig met kraamvisite... Zal blij zijn als iedereen geweest is en we er vanaf zijn. We pakken ondertussen het normale leven al aardig op maar kan nog meer... Al moet ik zeggen dat ik nog weinig zi heb om te gaan werken... Geukkig hoeft dat pas in september!!! Fijne dag allemaal kusssssssssssss
Haha, ja er wordt hier echt veel gekletst ja. Leuk toch? Maar soms lastig om alles terug te lezen en je dan ook nog te herinneren wat iedereen heeft geschreven... Ik zal eerst even op iedereen reageren en dan ga ik ff klagen hoor, 't is nodig... @kibbeling, veel plezier met je bewoners! Ze vinden het vast geweldig dat je met Stijn langskomt! Ik heb al verschillende keren clienten (jongeren met autisme en hun ouders) over de vloer gehad en dat was ook heel leuk! @sammie, jammer dat je geen cadeautje gevonden hebt! Is er een speciale reden waarom je iets uit mag zoeken? @mlien, jeuh!!!! Geen maagd meer!!! Dan kan ik eigenlijk niet achterblijven. Vannacht was 't er bijna van gekomen, maar ik wacht liever nog ietsje langer tot het echt goed hersteld is! Maargoed, 't was toch wel fijn en daar gaat 't om. Hij moet nog ff geduld hebben... @adorable, wat ontzettend klote zeg! Daar zit je echt totaal niet op te wachten! Ik heb ook de eerste 2 a 3 weken amper kunnen zitten van de pijn en dacht ook echt dat m'n stuitje gekneusd was. Nu voel ik 'm nog steeds, maar het is wel te doen zeg maar. En dan die curretage....bah! Heel veel sterkte hoor en een hele dikke knuffel!!! @nachtzon, nog aan de strijk gisteravond? En dan ook nog een filmpje kijken daarna? Wat ben jij actief zeg! Ik doe 't je niet na, na half 11 heb ik 't wel gehad voor die dag. Was 't een leuke film? En heb je een goede nacht gehad?
Zo en nu...*klaagmodus aan* Gisteren had ik dus weer hetzelfde gehannes met Amy. Ze heeft al 2 avonden aan een stuk dat ze uren achter elkaar krijst (het is gewoon geen huilen meer, maar krijsen) en gisteravond was het dus voor de 3e avond in rij prijs. Om een idee te geven: ze begint dan rond 'n uur of half 9 en dan gaat vaak door tot 'n uur of 1 a 2 's nachts. Ze huilt zo lang, dat ze op het einde er zelfs schor van is....zooooo ontzettend zielig vind ik dat! Ze heeft naar mijn idee ontzettende last van krampen, trekt met haar beentjes, heel haar lijfje overstrekt zich en ze is echt ontroostbaar op zo'n momenten. Soms ebt het weer weg, wordt ze even wat rustiger, maar dan zie je weer dat er een krampje komt en dan verkrampt haar gezicht en lijfje ook letterlijk. Het is echt zoo ontzettend zielig om te zien en ik voel me dan zo ontzettend machteloos! En ik word er ook niet gezelliger op, op een gegeven moment heb ik 't echt compleet gehad! Ons pap en mam waren gisteravond bij mij vanaf 'n uurtje of 9, dus mijn man ging alvast slapen. Zelfs ons mam vond het toch wel redelijk extreem. Het is niet ff huilen of een beetje last van krampjes meer... Uiteindelijk hebben ze Amy meegenomen, zodat manlief en ik weer eens een nachtje goed konden slapen. Dadelijk ga ik haar weer ophalen. Dit is een hele fijne oplossing, maar ik voel me er ook schuldig over en wil hen er niet mee belasten (ook al geven ze aan het heel graag te doen en het absoluut niet als belasting te ervaren). Het is mijn verantwoordelijkheid en ik heb zo het gevoel dat het niet aankan en het afschuif. Gisteren heb ik me dus afgevraagd wat nou de juiste stappen zijn om te nemen. Als het vanavond en morgenavond weer hetzelfde liedje is, ga ik maandag direct naar de huisarts bellen, want misschien is er wel iets meer aan de hand. Ik heb natuurlijk allerlei medicatie gebruikt tijdens mijn zwangerschap voor mijn ziekte en wie weet heeft zij er wel iets aan overgehouden. Ik wil in ieder geval dat ze haar goed nakijken en dat ze, als dit aanhoudt, dan maar medicatie krijgt. En ik denk dat ik mijn afspraak bij de osteopaat van donderdag probeer te vervroegen. Hij kan hier vast ook nog een bijdrage aan leveren. Wat denken jullie meiden, goede keus om deze stappen te zetten? En wat zouden jullie doen? Sorry voor het lange verhaal hoor, maar ik maak me echt zorgen. *klaagmodus uit* Maar het is lekker weer en overdags gaat 't goed, dus ik ga m'n meisje ophalen en weer lekker proberen te genieten!
@masu: mijn gyn zei dat zo'n kneuzing ongeveer een maand nodig heeft om weer te herstellen, dus mssn bij jou ook gekneusd tijdens de bevalling?! Snap dat je er even doorheen zit met Amy, ma ik denk dat het idd een goed idee is om haar eve te laten onderzoeken voor de zekerheid ennuhh je hoeft je echt niet schuldig te voelen ofzo omdat je haar bij je ouders hebt gelaten om bij te slapen, vind ik zelfs een heel goed idee, amy heeft veel meer aan haar papa en mama als ze goed uitgerust zijn en je kunt ook veel meer hebben als je goed uitgerust bent gebruik sinds gisteravond wat zwaardere pijnstilling en moet zeggen dat het wel heel veel van de pijn weg neemt, dus zo kan ik het nog wel volhouden tot de 19e.
@Nacht; gaat het al de goeie kant op met je bv?? Hoop echt enorm voor je dat het gaat lukken! (hoewel je man je dan 's nachts niet meer kan helpen natuurlijk ) @Kibbeling; Je hebt gelijk, misschien was mijn originele ontmaagding minder pijnlijk ... Lekker dat je man de vroege voeding gedaan had! Die kraamvisite hoort er bij he, vanmiddag komt Viktor zijn zus weer langs en woensdagochtend komt er nog een tante van me langs, oftewel hier houdt het voorlopig ook nog niet op als ik kijk naar de mensen die nog zouden moeten komen. @Masu; Als het er weer van komt gewoon zoveel mogelijk ontspannen.. denk dat het voor iedereen (die natuurlijk bevallen is) wel gevoelig is de eerste keer na de bevalling. Wat ontzettend vervelend voor jullie dat Amy zo'n last heeft. Weet je zeker dat het krampjes zijn en niet het omhoog komen van haar voeding? Ik zou misschien zelfs als het vanavond weer zo is met haar naar de HAP gaan, want dan kunnen ze precies zien hoe ze is op het moment als ze last heeft, als je naar je huisarts gaat en ze ligt poeslief te slapen wordt je daar natuurlijk weer afgewimpeld... Ik zou sowieso ook proberen om eerder naar de osteopaat te gaan, alle beetjes helpen, en de vorige keer dat je geweest bent was het daarna volgens mij ook direct minder! Hier niet zo'n ideale nacht gehad, Kian kwam gewoon om de 4 uren en wilde dus na zijn voeding om half 4 niet meer gaan slapen, ben tot half 6 met hem in de weer geweest. Toen om 9 uur weer gevoed en toen heeft manlief hem meegenomen naar de kamer, kon ik iig tot 11 uur nog een dutje doen. Eigenlijk moeten wij ook nog een nieuwe club aanmaken een mama-club ipv een zwanger-club... we kunnen moeilijk de titel; "Ojee, ze zijn er" er van maken
@Adorable; Gelukkig kon je wat zwaardere pijnstilling krijgen! Mag je daarnaast wel gewoon bv blijven geven?
@adorable, je hebt gelijk hoor, Amy heeft er veel meer aan als wij lekker uitgerust zijn. Kan best dat m'n stuitje gekneusd is geweest, het deed in ieder geval goed zeer. Zitten was in het begin echt verschrikkelijk! Fijn dat je nu zwaardere pijnstilling hebt, hopelijk blijft dat goed z'n werk doen tot de 19e! Nog 10 dagen volhouden... @mlien, dat dacht ik gisteren ook! Eigenlijk moet ik naar de HAP toe 's avonds. Ik zei dat gisteren ook tegen ons mam. Nu kunnen ze zien hoe ze is en hoeveel last ze ervan heeft en als ik 's middags naar de dokter ga dan ligt ze keurig te slapen. Denken ze vast weer 'daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder'... Maar ik ben bang dat als ik bel naar de HAP (want volgens mij moet je eerst bellen) dat ze dan zeggen 'probeer dit maar en probeer dat maar'. En ze heeft geen koorts o.i.d. dus waarschijnlijk zeggen ze dan 'ga maandag maar naar je eigen huisarts'. Maar goed, als het vanavond weer zo is kan ik in ieder geval een poging wagen. Balen dat je niet zo'n goeie nacht hebt gehad. Vermoeiend is dat, als ze na de voeding niet willen gaan slapen he. Dan ben je gauw 2 uur bezig. Fijn dat je daarna tot 11 uur nog ff een dutje hebt kunnen doen. Eigenlijk moeten we er inderdaad een mama-club van maken. De titel dekt 't niet echt meer nee! Waar kunnen we dat aangeven?
Ik zou het op zn minst proberen als ze weer zo is vanavond, wat ik natuurlijk niet hoop voor jullie! Z'n club kan je heel makkelijk zelf maken, maar dan moeten we wel een geschikte titel hebben!
Ga ik zeker proberen Mlien. Maar ik hoop dat het vanavond gewoon beter gaat! Iemand een leuk idee voor een geschikte titel? (ik ben niet zo creatief)
de helft van heir zit bij "knuffelmeiden" hebben jullie geen zin jullie daar aan te sluiten? we kunnen anders hier ook proberen een titel te maken met de letters van de baby's die geboren zijn ik heb een zalige nacht gehad, had nog gestreken terwijl ik een filmpje keek en rest van huishouden gedaan en ben om half twee naar bed, Jolien sliep al sinds 9 uur ze werd toen wakker, heb haar flesje gegeven en ze sliep dadelijk verder tot 8 uur deze morgen gelukkig maar, want anders had ik me overslapen had de workshop deze morgen Dus lekkere nacht achter me
Aansluiten kan natuurlijk ook, zeker als de helft daar toch al meekletst. Wat een heerlijke nacht, nachtzon! Ben wel enigszins jaloers hoor....
hehe de nacht ervoor was minder hoor en denk de volgende nacht ook, ze slaapt namelijk al bijna de hele dag
Ik vind juist eigenlijk het aantal personen in dit topic wel fijn, knuffelmeiden is natuurlijk al wat groter en als je dat nog verder uit gaat breiden is het helemaal lastig te overzien. Ik heb hier vaak al moeite met op iedereen reageren
Daar heb je wel een goed punt Mlien. Heb geen idee hoe groot die knuffelmeidenclub is? Anders gewoon ff een naam verzinnen voor dit clubje....ik zal eens diep na gaan denken.
zo meiden daar ben ik ook weer! heb weer even bij gelezen. masu, ik zou gewoon naar hap gaan! dan kunnen ze idd zien hoe het met amy gaat en je niet laten afschepen aan de tel! mijn kraamzorg zei als baby's echt hele erge krampen hebben dan mogen ze soms ook een pracetamol. ben er zelf geen voorstander van maar als het helpt en dat ze dan minder pijn hebben. zou dit wel eerst overleggen weet niet hoe artsen erover denken. kraamzorg zei wel meer dingen anders dan de vk. aan je moeder meegeven is miss wel goed geweest, jullie konden rusten. aan ouders die er helemaal doorheen zitten heeft amy dan ook niks. mlien, fijn dat je weer ontmaagd bent haha! moet zeggen dat het bij mij ook nog steeds pijnlijk is in het begin denk dat het nog wel even zou duren voordat het helemaal over is. adorable, kan je niet eerder terecht? wel fijn dat je nu weet wat het is en dat je pijnstillers hebt. hoe gaat het nu met maikel is hij al wat minder jaloers? kibbeling, jullie hebben opzich wel een makkelijk kind he! goed gedaan! wesley huilt alleen maar bij mijn man, ik kan niet normaal naar de douche of de kleine scheeuwt het uit. wordt gelukkig wle wat mninder nu maar vindt het heel sneu voor mijn man. nacht, leuk zo'n workshop. heb je het gezellig gehad? heb je al het idee dta die pillen wat doen? strijken en de was, had gisteren echt geen zin meer moet nog een paar dingen doen en dan is het klaar. nieuwe titel, ik heb al zitten denken en kom niet vaerder yeah ze zijn er! haha ook niet orgineel. wil zelf ook liever hier blijven kletsen vooral omdat ik anders helemaal in de war raak. je hebt toch andere gesprekken dan. hier, zijn vandaag weer op stap geweest en weer gezocht naar een kadotje voor mij. kan wel slagen maar vindt het zo moeilijk om de knoop door te hakken haha.. masu ik mocht gewoon wat uitzoeken en wil al heel lang een ketting. denk dat hij me gewoon heel lief vindt (dat zeg ik maar tegen mezelf hahaha) verder hebben we wesley op de parkeerplaats eten gegeven wat was het druk overal even ergens zitten was er niet bij.
vlugge vogels mss? aangezien de meeste bevallingen van ons vlug gegaan zijn? lol de workshop was super leuk we hebben ons erg geamuseerd de pillen werken heb ik het idee, aangezien ik een 4 tal keren per dag mijn borsten voel kriebelen, wel komt er nog niet zo super veel melk, maar wel al meer dan ervoor... zit nu rond de 30ml...
@nachtzon, wat voor workshop heb je gedaan dan? Je hebt 't waarschijnlijk al getypt maar ik heb er denk ik overheen gelezen. @hier, helaas weer een slechte nacht. Om 20 uur heeft ze voeding gehad, van 20.30 tot 21.30 krampjes, daarna gewoon wakker geweest tot 23.30 uur. Om 23.30 begonnen de krampen echt weer door te zetten zoals andere dagen. Om 4.00 voeding gegeven en om 4.45 sliep ze...ein-de-lijk! Om 1 uur nog de HAP gebeld en daar zeiden ze venkelthee. Maar het schijnt dat 't voedingscentrum dat afraadt... Verder konden ze weinig doen maar als we het prettig vonden konden we wel langskomen. Inmiddels waren we rond aan het rijden met de auto en was ze rustig, dus we besloten langs te gaan als ze weer zo zou gaan krijsen. Uiteindelijk zijn we niet langsgegaan en houden we ons aan 't originele plan: morgen meteen bellen naar osteopaat en huisarts. Ook wil ik sab simplex gaan proberen, ik heb veel goede reacties gelezen op internet. Heeft iemand daar ervaring mee??? @topic, het is inderdaad wel fijn dat het topic niet te groot is. Dit is goed bij te houden en dan kan ik ook op iedereen reageren. Anders wordt dat ook weer moeilijk. Wat is 't rustig hier trouwens?! Het is 12.17 uur en ik ben de eerste die post vandaag!