hier weer super nacht gehad kleine van 21 tot 4:30 geslapen en dan dadelijk nog eens tot 8:30 om dan WEER in slaap te vallen tot 11 uur, maar heb ze dan wel wakker gemaakt, gewassen en gekleed... Jolien zit wel aan de diarree, dus heb nu veel bananen gegeten en hoop dat t een beetje met de mamamelk in haar terecht komt Worteltjes laat ik nu ook weer weg, ben blij dat ze weer goed kan kaka doen... de workshop heb ik gegeven, we hebben cupcakes versiert was erg leuk
Zondag = Luilakkendag @Masu; Wat vervelend dat Amy toch weer behoorlijk last heeft gehad van de krampjes. Venkelthee legt volgens mij de darmen stil en wordt daardoor afgeraden. Sab Simplex heeft dezelfde werking als Infacol, het is volgens mij alleen meer geconcentreerd, heb wel gelezen dat het beter werkt. Zelf geen ervaring mee. Ik was bij Kian ook gestopt met de Infacol, maar merk nu de laatste 2 dagen dat hij toch weer meer last van krampjes heeft, dus we zijn weer begonnen. @Nachtzon; Wat een lekker slaapkopje heb je dan! Kijk maar uit met al die bananen, straks zit je zelf helemaal verstopt! Gisteravond zijn wij onverwachts nog naar mijn schoonouders gegaan en we hebben nu de oude camera van mijn s-vader meegekregen, ook een hele goeie dus wij gaan lekker veel plaatjes schieten hier! Mijn s-moeder begint steeds over een paar weekenden in het najaar dat wij weg moeten voor de muziek, ze wil ontzettend graag oppassen op de kleine man, er is alleen 1 probleem... Ze heeft nogal een alcoholprobleem, daar wordt verder niet over gesproken en het gaat allemaal stiekem, ze heeft zelf ook min of meer het idee dat niemand het weet. Mijn man en ik weten absoluut niet hoe we dat aan moeten pakken, ze wil zó graag oppassen, maar zoals het nu met haar gaat kan dat gewoon niet! Ze heeft zelfs nu al moeite met het vasthouden van de kleine, dat gaat allemaal enorm krampachtig. Is echt een rot situatie, mijn man wil haar natuurlijk niet kwetsen, maar ik ben daar al helemaal de persoon niet voor om er iets over te zeggen, dat vergeeft ze me nooit, want ze gaat hoe dan ook instorten als we er over beginnen... bah!
idd een moeilijke situatie... mss dat jullie er met je s-vader over praten en hij mss ook een oogje in het zeil kan houden? tegen dan is de kleine ook al groter en gemakkelijker om vast te houden he...
Mijn s-vader is de laatste persoon die daar iets over zal zeggen. Hij negeert haar volledig, die 2 leven echt compleet langs elkaar heen. En aangezien mijn s-vader nog niet eens in de buurt wil komen van de kleine is het ook geen optie dat hij de verzorging op zich neemt.
Wat een vervelende situatie Mlien! Kan je man goed overweg met zijn moeder? Anders kan hij er eens over praten met haar misschien. Aangeven dat jullie het haar heel erg gunnen en het heel fijn zou vinden, maar niet als ze zoveel drinkt? Wie weet is dit wel de stimulans voor haar om er iets aan te gaan doen? (klinkt heel optimistisch, ik weet 't...) Ik zou Kian er in ieder geval niet heenbrengen denk ik. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd dan. Misschien is ze in 't begin wel boos als je erover begint, maar misschien, als ze het even laat bezinken, kan ze jullie standpunt begrijpen?
@Masu; het is inderdaad een heel stuk makkelijker gezegd dan gedaan helaas.. Ik heb echt nog geen idee hoe we het aan gaan pakken. Maar 1 ding is zeker en dat is dat Kian daar nu niet zo maar achter gelaten wordt! Erg lastige situatie...
@mlien, snap dat het een heel vervelende situatie is! Misschien ff goed met je man erover hebben hoe jullie 't aan gaan pakken? (al heb je dat waarschijnlijk al gedaan) Maar je zult 't ooit aan je sm moeten vertellen. Ze zal 't wel steeds ter sprake blijven brengen en op een gegeven moment is 't moment daar dat jullie weg moeten voor de muziek en dat zal ze zich toch afvragen waarom ze niet mag oppassen... Echt een klotesituatie ja...
We weten gewoon allebei absoluut niet hoe we het aan moeten pakken, ruzie en drama wordt het sowieso en daar hebben we gewoon totaal geen zin in! Nog maar eens goed over nadenken hoe of wat we het gaan doen.
Succes ermee in ieder geval. Amy is nu lekker rustig, ligt bij manlief op schoot een beetje te dutten. Ik zie weer zo tegen die avond op... Hoe gaat 't met Kian vandaag?
Met Kian gaat het vandaag echt super! Hij is heerlijk rustig, maar slaapt tot nu toe wel veel. Gisteren is hij wel heel de dag wakker geweest. Hoop dat hij vanavond nog een paar uurtjes wakker blijft, anders beloofd dat niet veel goeds voor vannacht. 's nachts is zijn schema alleen ook wel om gegooid, overdag kwam hij steeds om de 1,5 a 2 uren en 's nachts om de 4 uren, hoop dat het regeldagen waren... Vandaag lijkt hij weer om de 3,5 a 4 uren te komen, dat is tenminste beter vol te houden! Hoop zo voor je dat Amy vanavond ook rustig blijft!
Fijn dat 't zo goed gaat met Kian! Ja, om de 1,5 a 2 uur is ook wel heel vaak, dan ben je haast continue aan 't voeden. Een dagvullende bezigheid op die manier! Hopen dat het inderdaad regeldagen zijn. Ik heb een theorie waar Amy last van kan hebben. De krampjes zouden rond de 6 weken op het hoogtepunt zijn, ze is morgen 7 weken dus dan zou het nu beter moeten worden. Ook maken ze rond de 5 weken een sprongetje. Als ze eerder geboren is moet je er 2 weken aftrekken. Amy is ongeveer 2 weken eerder geboren, is nu 7 weken -2 is dus 5. Misschien zit ze dus ook wel in een sprongetje... (tja, je gaat wat googlen en dan denk ik 'zou 't dit kunnen zijn' of 'zou 't dat kunnen zijn'. Pff...maak mezelf nog gek) Iemand hier ervaring mee? Dat kindjes veel huilen dan of zo? Of merk je eigenlijk weinig van sprongetjes?
ik ga akkoord, reken ook altijd vanaf geboortedag (die uitgerekend was) zo zou jolien nu 2 weken oud zijn...
oei lastige situatie Mlien! Maar als ik eerlijk mag zijn, zou ik de kleine dan niet daar alleen laten, zoals ze hier al eerder zeiden: Je vergeeft het jezelf NOOIT als er iets gebeurd! snap dat je geen ruzie wilt met je sm, ma het zal haar toch een keer duidelijk moeten worden dat jullie dat risico niet willen nemen, dus zij is degene die eraan moet werken en niet jullie Je mag jezelf dus echt niet kwalijk nemen dat je dat van haar afpakt ofzoiets dergelijks want je wilt natuurlijk het beste voor je kind en geen enkel risico nemen! Mijn man drinkt ook weer redelijk vaak, ma hij weet dondersgoed dat ik niet wil dat hij aan de kinderen komt als hij te ver heen is en als hij het wel doet word ik boos! Is zijn eigen probleem dat hij ze dan niet mag oppakken, ma ook ik wil het beste voor mijn kinderen en geen enkel risico nemen, stel je eens voor t ze de kleine oppakt en de trap op of af wil lopen en uit haar balans gaat en met de kleine van de trap af valt, geloof mij dat je kleintje dat niet zal overleven! of stel dat je sm in slaapt valt ( mijn man wordt echt helemaal nergens wakker van als hij heeft gedronken, ik heb zelf 3uur op hem moeten wachten toen mijn vliezen waren begonnen en ik weeen om de 7min had, want manlief had de avond ervoor gedronken en kreeg ik met geen mogelijkheid wakker ) ma stel je voor ze wordt ook niet wakker en er onstaat brand in huis of je kleintje heeft honger ofzo, echtwaar ik zou het niet doen. Hoop dat jullie een manier vinden om het op te lossen zonder al te veel geruzie. Zo ik heb even rust nu hihi, vandaag geslapen tot 12uur, Davut had om 6uur en om 9uur nog gegeten en hebben daarna lekker verder geslapen, Manlief had Mikail al mee naar beneden genomen en daar heeft hij vanaf vanmorge tot een uur geleden met de buurkindjes gespeeld voor de deur, nu heeft de buurvrouw hem meegenomen naar een park samen met haar kindjes, dus Mikail zal straks wel helemaal kapot zijn, want heeft dus ook niet zijn middagdutje gedaan en wij hebben eventjes rust, want Davut slaapt op dit moment ook, heerlijk zeg even een moment voor jezelf xxx
mlien, ik zou hem er ook niet achter laten, ik weet hoe je voelt. alleen is het voor mij niet van toepassing meer. mijn ouders drinken allebei ook en niet een biertje er gaat een heel krat of 2 doorheen soms wel meer. wij weten dit allemaal ook en ik ben de enige die ooit gezegd heeft dat ze een probleem hebben, had idd ruzie met ze en heb me daar best verdrietig om gevoelt maar ja soms moet je de waarheid zeggen en die is niet altijs leuk. je kan het proberen heel subtiel te brengen of gewoon zeggen wat je op je hart hebt. ze zal het hoe dan ook een keer moeten horen en begrijpen, is moeilijk maar je moet echt het beste voor kian kiezen. heel veel sterkte daarmee! regeldagen, hoop voor je dat het snel weer normaal is. want je zal best moe zijn na zulke dagen en nachten. masu, het zou best kunnen dat ze een sprongetje maakt. ik heb dat bij wesley echt heel erg gemerkt rond de 6 weken en nu is hij 8weken en maakt hij weer een sprongetje en merk dat ook wel. snap alleen niet dat jullie tellen vanaf de uitgerekende datum want je kind is eerder geboren dus heeft ook eerder zijn/haar sprongetje. ik reken alles vanaf zijnj geboorte datum anders zou hij nu ook geen 8 weken zijn maar 5 dat klopt dan toch ook niet. of begrijp ik het verkeert?
@sammie, ze zeggen dat je moet tellen vanaf de uitgerekende datum. Weet ook niet waarom eigenlijk... Hoe gaat 't vandaag met Wesley? Relaxed nachtje gehad? @adorable, wat heerlijk he, even tijd voor jezelf! Geniet er maar van!
ow oke dat wist ik niet. dan zou wesley nu pas zijn sprong hebben van 5 weken. hmm ga het over twee weken eens vragen. wesley ging om 21.30 keihard huilen/gillen van de vermoeidheid was echt zo zielig we zijn om 22.00 naar boven gegaan en heeft hij om 22.30 zijn fles gehad. hij ging niet meteen slapen zoals hij normaal wel doet. hij lag nog na te snikken. toen kwam hij om 4uur en hebben we hem zijn speentje gegeven. daarna kwam hij om 6.15 en toen hebben we nig even geslapen tot 10uur. opzich wel goed alleen onrustig voor zijn doen.
Zielig is dat he, als ze zo krijsen. Minder zo'n nacht, maar hopelijk slaapt hij vannacht weer lekker! Amy is zowat de hele dag al wakker geweest, dus ik hoop op een goede nacht!
@Adorable; Erg lastig zo'n situatie ja, en wat betreft die trap, dat lukt al nauwelijks als ze alleen is, laat staan met baby. Wat fijn dat jij lekker uit hebt kunnen slapen @Sammie; Jij ook zelf al ervaring van dichtbij... Snap die mensen gewoon niet, je moet dan toch zelf ook inzien dat je je eigen leven aan het verpesten bent zo? Ik had er ook nog nooit van gehoord met die gecorrigeerde leeftijd.. Hoe zit dat dan bijvoorbeeld als ze te laat geboren worden? Moet je er dan 2 weken bij op tellen?? Vind het nogal apart... Ik ga zo Kian nog voeden en dan lekker op tijd naar bed, morgen ga ik weer een cake bakken, mijn man wilde er eentje meenemen naar zijn werk, vond hij wel leuk, geen probleem hoor! Dus Kibbeling... als je snel bent morgen....