Ik heb een heerlijk schaaltje slagroomvla op, errug lekker! Voor het weekend niet veel bijzonders op't schema staan, lekker rustig aan! Ben wel bang dat het weer te warm wordt, kan je weer geen kant op.
hier nog niet nagedacht over het weekend. Ben eigenlijk alleen maar druk nog met alle geplande afspraken komende dagen. Ligt eraan hoe ik me voel en idd het weer ook. maar leuke ideen zijn welkom!!
tuurlijk kibbeling, waarom niet? hier gisteren ENORM pijn aan mn buik gehad, ik ben echt wel zeker dat het gewoon weeën waren en niet indalingsweeën of oefenweeën... het ging heel de avond en heel de nacht door... om de 15 a 20 min... sinds half 5 was het eindelijk gestopt... en ik moest dus zo gisteren nog een uur autorijden
@ nachtzon: oeh, dat was wel ff schrikken zeker! Is 't nu weer een beetje rustig? Hier een redelijk nachtje gehad. Vanochtend wakker geworden toen manlief naar z'n werk ging en daarna nog heerlijk wat gedut in bed. Ben er echt pas om half 11 uit gekomen of zo. @ weesje, ik word idd ingeleid waarschijnlijk. Dinsdag hebben we gesprek met de gyn en dan zal duidelijk worden hoe of wat en hopelijk ook wanneer! Ben wel heel erg benieuwd hoor, want ik heb de vorige keer zo weinig informatie gekregen dus nu zit ik met heel veel vragen. Die ga ik mooi allemaal opschrijven, zodat ik ze dinsdag allemaal kan stellen. De reden dat ik word ingeleid is omdat ik een chronische ziekte heb waardoor het beter is als de baby snel gehaald wordt en ik niet onnodig lang zwanger rondloop. Al voel ik me nog goed hoor, dus wat mij betreft zou een inleiding niet noodzakelijk zijn! Maar we staan er wel voor open, want ik ben ook wel heel benieuwd naar ons babytje!
@wat gaan we doen dit weekend? we hebben eigenlijk een rustig weekendje. Mijn man is vrijdag vrij, dus dan gaan we een aantal dingen regelen (medicijnen halen, bloed prikken, klossen halen, 's middags lekker ergens lunchen, beetje wandelen, etc) Donderdagavond gaan we lekker uit eten met z'n 2en en misschien zondagavond ook met mijn ouders. Verder doen we denk ik niet veel. Sowieso wat jullie ook al zeggen, het is echt afhankelijk van 't weer. Als 't warm wordt zal ik niet heel actief zijn denk ik
Vervelend nachtzon, dat je nu al zo'n last hebt van de kwaaltjes! Vannacht heb ik niet echt goed geslapen, veel wakker gelegen. Vanochtend ben ik al naar de chiropractor geweest en die heeft me weer lekker onder handen genomen. Wel aardig wat napijn nu, dus ik ga vanmiddag maar lekker rustig een beetje bankhangen met een icepack op mn rug. Heb ook nog steeds heel de tijd menstruatiekrampen, best vervelend. Morgen toch maar even aankaarten bij de vk.
hey dames, net terug van de materniteit, was dus niet goed, heb idd mijn weeën en moet nu weeënremmers nemen dit zeker enkele dagen en daarna proberen af te bouwen en zien of ze dan wegblijven... had op een half uur tijd 3 grote en 2 kleine pieken...
He bah Nachtzon, wat een slecht nieuws! Kleintje mag wel iets eerder komen maar dit is nog wel behoorlijk te vroeg! Hoop voor je dat de weeënremmers werken. Mocht je wel gewoon naar huis?
balen nachtzon, je bent nu 32 weken toch? hoop dat het aanslaat. hier de hele ochtend in het ziekenhuis gezeten, pff ben er moe van. eerst liep de gyn uit aangezien mijn eigen gyn ziek is. toen hebben we eerst uitgebreid over de bevalling gehad en toen kwam hij met of ik wel een ruggenprik mocht, nou moesten we maar even met de internist over praten. nou ik mag een ruggenprik gelukkig, maar ze hebben het wel even moeten uitzoeken. we kregen natuurlijk ook een echo en toen zag hij dus dat mijn vruchtwater veel te weinig is voor mijn termijn. heb nu even veel als iemand van 40weken. wij aan de cgt en die was goed. volgende week vrijdag terug komen en dan eerst ctg en daarna afspraak gyn. we kregen echt de indruk dat dit wel eens de laatste afspraak kan zijn.. moet meteen bellen als ik vruchtwater verlies of als de kleine minder beweegt. vond het zelf wel heel raar aangezien ik twee weken geleden nog genoeg had. Mlien, die menstruatiekrampen zijn idd voorweeen! heb het gevraagd en niks om je zorgen over te maken tenzij ze erger en regelmatig worden.
Wow wat een berichten vandaag zeg! Heel vervelend Nachtzon! Hopen dat de weeenremmers aanslaan! Wat moet ik me daarbij voorstellen? Moet je in het ziekenhuis blijven of krijg je tabletten of zo? En Sammie, voor jou moet het ook ontzettend schrikken zijn geweest! Vreemd zeg dat er in 2 weken tijd dan zoveel kan veranderen?! In ieder geval heel fijn dat de ctg goed was. Maar hou het maar goed in de gaten hoor! Heb je het idee gehad dat je vruchtwater bent verloren of helemaal niet? Allebei veel sterkte in ieder geval!
He wat een vervelend bericht ook Sammie, maar waarschijnlijk was het nog niet zo weinig dat iedereen zich erge zorgen maakt, ik heb van andere meiden gelezen met te weinig vruchtwater dat ze dagelijks voor een echo moesten, dus ik denk niet dat je jezelf direct te druk moet maken. Wat ik wel apart vind is dat mijn laatste echo de 20 weken echo geweest is. Met 35 weken zou ik nog een liggingsecho krijgen, maar daar staat nu nog geen afspraak voor, ben benieuwd of die morgen gemaakt wordt. Want al zou er bij mij iets aan de hand zijn zou de verloskundige volgens mij geen idee hebben daarvan. Is toch ook apart? Voor de dames die borstvoeding willen gaan geven; hebben jullie al een bh aangeschaft? Ik heb het bij de kraamzorg nagevraagd bij de intake en zij raadde aan om in week 38 er eentje te gaan kopen, een cupmaat groter dan de maat die je op dat moment hebt. Ik weet niet zo goed of dat nou verstandig is aangezien de hele zwangerschap mijn borsten nog niks gegroeid zijn. Zit een beetje in dubio wat ik moet doen.
nou heb wel soms een vochtige onderbroek en ruikt niet fris, maar denk dan dat het eerder zweet is dan vruchtwater. ik ga het nu goed in de gaten houden. heb geen echte natte plek erin zitten ofzo. maar als het met druppels gaat dan hoeft dat weer niet. het ruikt ook niet zoet vind ik meer weeig als dat een geur heeft haha
mlien, zou gewoon je eigen maat aanhouden. je borsten hoeven niet heel groot te worden ineens en anders kun je altijd nog een grotere aanschaffen. ik ga geen bv geven en heb jusit een sportbh nodig. maak me wel zorgen, maar dat is vrij logisch denk ik. het water was ook nog niet op maar het moet niet nog minder gaan worden. de assistent zei dat een droge bevalling heel pijnlijk is en dat willen ze me niet aandoen zei ze. zou gewoon vragen om die echo!
die weeënremmers zijn pillen, prepar noemen ze, bijwerking is wel dat je ontzettend hartkloppingen krijgt... ik mocht gewoon naar huis, maar indien het weer opnieuw begint moet ik ONMIDDELIJK weer naar de kliniek... heb nu ook huishoudshulp georganiseerd... manlief probeert net te dweilen en ik moet zeggen dat ik toch blij ben dat er iemand komt die het zal doen... hahahaha mannen e
@ sammie, je lichaam blijft ook gewoon vruchtwater aanmaken, dus dat scheelt misschien ook iets. Ik heb wel gehoord dat vruchtwater zoetig zou moeten ruiken, maar ik zou het idd wel goed in de gaten houden! En als je er geen goed gevoel bij hebt moet je gewoon even aangeven dat je wat eerder op controle wilt komen hoor! @mlien, ik ga ook geen borstvoeding geven, dus ik kan je niet helpen helaas. Helaas is het in Nederland gewoon beleid dat als je een 'gewone' ongecompliceerde zwangerschap hebt, dat je dan maar zo weinig echo's krijgt. Maar ik snap dat je na het lezen van dit soort berichten bang wordt dat als er bij jou iets mis is, dat het dan te laat wordt opgemerkt. Misschien morgen bij de vlos toch ff aangeven dat je heel graag nog een echo wilt? Zeker als ze dat toch al van plan waren te doen zullen ze daar wel in meegaan toch?
Hahaha ja mannen! Moest wel ff lachen om jouw laatste zin hoor! Nou ik ga voor je duimen dat 't aanslaat (met zo min mogelijk bijwerkingen) en dat alles goed blijft gaan hoor!
Heb net nog even op de website gekeken en daar staat dat de liggingsecho tijdens een gewone controle plaatsvind, dus misschien dat ze het wel ingepland hebben voor morgen? Anders vraag ik er in ieder geval even naar ja. @nachtzon; lekker rustig aan doen, gewoon plat liggen *hoe saai het ook is*! Hier heel de middag al enorme napijn in mn hele rug, gelukkig biedt een icepack wel iets verlichting, hoop dat het morgen niet nog erger is maar ik vrees het ergste! We hebben vandaag ook eindelijk de rekening gehad van de auto (die is de eerste week maart weggeweest) en hij viel mee (voor zover je 1000 euro mee vindt vallen ), we hadden hem 500 euro meer verwacht! Ben ik wel erg blij mee!