ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    kmoet nog gaan :) om 16:40 moet ik er zijn...
    verdomme, normaal moet ik mijn weeënremmers om de 6 uur nemen, maar na 3 uur heb ik weer weeën :( ik ga er toch eens met de gyn over babbelen... :(

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

miss moet je toch stil gaan liggen nachtzon en niet meer poetsen! rust is denk ik het enige dat helpt als je niet wilt dat je opgenomen wordt.

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zou toch ook wat rustiger aandoen hoor Nachtzon!

Kibbeling; ik wacht nog een paar weekjes en dan ga ik wel voedingsbh shoppen, vind het sowieso niet leuk want normaal draag ik altijd voorgevormde bh's en die schijnen niet zo ideaal te zitten.

Verder ben ik echt absurd druk bezig heel de dag al. Alle ramen zijn gezeemd, de meubels zijn gepoetst, het huis is gestofzuigd, badkamer is schoon, frituurpan ben ik nu aan het schoonmaken, heb ook nog boodschappen gedaan, naar de apotheek geweest... Ik ben gewoon verbaasd van mezelf! Mijn bekken doet ook wel enorm veel pijn nu, maar heb gewoon nog steeds een bak energie over :p

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    lol Mlien, je mag graag eens hier verder doen... nu ik heb het wel rustig aan gedaan, heb heel de dag nodig gehad, terwijl ik anders in 2 uurtjes klaar ben :) dus mag niet klagen :)

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @mlien das dan idd lastig om te shoppen voor een voedingsbeha als je normaal voorgevormde draagt. Alvast succes met het zoeken straks.
    Het huis is hier ook weer aan kant. Ik wil eigenlijk nog meer doen ben echt zo moe en heb lichte last van mn buik... Ik lag onder het bed om te stofzuigen en kreeg spontaan kramp in mn buik. Dus voorzichtig omhoog, manlief hoofd om de hoek lukt het?? Ik zo nou ja soort van. Wacht ik ga wel verder Wat moet er nog gebeuren?? Lief toch? Maar ja het moet dan weer op mijn manier dus toch maar de rest zelf gedaan :) Wel heel rustig. Als ik zo nog de energie vind ga ik of strijken of in de keuken aan de slag...
    Wordt vervolgd!!

@nachtzon doe je wel een beetje rustig aan. het is niet goed hoor als je aan de weeënremmers zit en je hebt nog steeds zoveel last. Misschien het nog rustiger aan gaan doen??
    Succes zo bij de gyn.

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @nachtzon, idd wat iedereen hier al zegt: beetje rustig aan doen hoor! Ik weet 't, het valt niet mee, maar opgenomen worden in 't ziekenhuis wil je ook niet he.
    Succes dalijk bij de gyn!

@kibbeling, irritant is dat he, dingen uit handen te moeten geven. Het moet hier ook allemaal ook mijn manier (en daar baal ik echt wel van, ik zou zo graag dingen los willen laten) dus dan moet je 't toch zelf doen.

@mlien, waar haal jij in godsnaam al die energie vandaan? ;)

@sammie, ik kan me nu al zorgen maken om het feit dat iedereen ons babytje straks vast wil gaan houden. Ik heb nu al aangegeven bij mijn man dat als dat niet goed voelt, ik haar toch echt niet afgeef en dat ik ook niet wil dat hij haar zomaar aan iemand geeft. Erg ben ik he?!

Als ik al jullie berichten lees dan zou ik willen dat ik iets meer last had van nesteldrang! Ik wil alles wel graag op orde hebben en qua dingen regelen e.d. ben ik daar ook best druk mee (momenteel met het UWV, grrrr). Maar dat huishouden, normaal irriteer ik me als ik stof zie liggen en nu interesseert 't me gewoon niet zo heel veel!:$
    Raar he?!

7. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Masu, wat ben je aan het regelen met het UWV? Ik heb vorige maand mijn wazo aangevraagd, maar nog niks gehoord, anders binnenkort ook maar even bellen.

Heb die energie denk ik doordat ik in een soort van coma gelegen heb vannacht, had ik blijkbaar nodig. En ik vind het altijd zo heerlijk als het huisje weer netjes is en fris ruikt! Zometeen nog even hamburgers bakken (mmm broodje hamburger :D) en dan op de bank hoor voor de rest van de avond! Kan bijna niet meer van mijn stoel overeind komen van de pijn :p

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hamburgers...mmmm.....dat eten wij waarschijnlijk zondag!
    We gaan zelf pizza maken, maar hebben eigenlijk allebei geen zin om op te staan, dus we hangen nog maar wat op de bank. :D

Tja, dat UWV. Mijn verlof zou ingaan op 23 april en mijn contract liep 1 mei af. De werkgever zou die WAZO geregeld hebben en ik heb al verschillende keren er achteraan gebeld. Nu bleek dat er dus niks geregeld was (dus maar goed dat ik bleef bellen) en dat er niks was aangevraagd. Ze nemen 't binnen 4 weken in behandeling...
    Ik heb dus die formulieren aangevraagd en ben weer ff naar het ziekenhuis gereden voor een nieuwe zwangerschapsverklaring. Mijn eerste verklaring heb ik immers in moeten leveren bij de werkgever dus die had ik niet meer. Ik heb nu gelukkig van het UWV wel de bevestiging dat ze 't in behandeling hebben genomen en heb vandaag dus de papieren op de bus gedaan.
    Hopen dat dat snel geregeld is.
    Maar ik baal daar gewoon van, want over een paar weken dan sta ik op 't punt van bevallen of ben ik al bevallen en dan moet ik achter dat UWV aan om te kijken of ik m'n geld wel krijg....grrr daar zit ik helemaal niet op te wachten!:x

Sorry hoor, lang verhaal, maar als je nog niks gehoord heb zou ik zeker ff bellen hoor Mlien!
    Jouw contract liep een maand eerder af toch? En heb je nog helemaal niks gehoord? Ook geen bevestiging o.i.d.?

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Mijn contract liep 24 maart af inderdaad. Toen heb ik dus nog iets meer dan een maand in de ziektewet gezeten via het UWV en dat ging allemaal goed met de betaling. Vervolgens heb ik de WAZO aangevraagd en daar de papieren voor ontvangen dat ik een zwangerschapsverklaring op moest sturen, dat direct gedaan, maar sindsdien niets meer gehoord. Mijn verlof is 28 april ingegaan, maar weet nu dus ook niet of alles helemaal goed aangekomen is. Anders inderdaad maar weer over bellen.

Enne... mmmm.. pizza!! :D Wij gaan zondag waarschijnlijk bbq-en bij mijn schoonouders :) Zaterdag is patatdag :D (zou ik nog meer smilies in 1 zin kunnen zetten??)

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik heb hetzelfde als jij hoor Masu vandaar dat ik ook maar zelf verder ben gegaan met stofzuigen. Alle goede bedoelingen van manlief ten spijt... hij doet het met de franse slag en ik wilde het echt grondig doen!! Volgende keer kan dan weer gewoon de vloerwisser erover...

Sammie je hebt wel heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel energie!! Jeetje zeg, ik vandaag waarschijnlijk minder omdat ik dan niet zo een goede nacht had??? of omdat ik al de gehele week op stap ben...

Masu ik herken het wel hoor van ojee iedereen wil straks je ukkie vast houden.... Weet ook nog niet of ik dat wil. Als ik naar mn zus kijk die was echt zo gemakkelijk daarin. Vraag me dan af kan ik dat ook?? Antwoord blijft nog even uit..

Vandaag maar een stokbroodje in de oven gegooid, weinig zin en fut meer om eten te maken. Broodje hamburger hadden we gisteren. Pizza ook al ergens vd week op.. Oh wat eten we slecht :)!!

11. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Denk dat je mij bedoelde met mijn energie, hihi, heerlijk zo'n dagje!

Als ik nu denk aan hoe ik straks met ons ukkie ben weet ik het eigenlijk niet. Denk nu niet direct dat ik er heel veel moeite mee heb als anderen hem vast willen houden, vind dat zelf ook altijd erg leuk als ik op kraamvisite ben. Denk dat ik juist heel trots ben en hem aan iedereen wil showen!

12. AHzondag

wij hebben ook afgesproken als het niet goed voelt dan geven de kleine niet weg. heb al bij een paar mensen zoiets van nee jij liever niet! erg he.
    dat is hetzelfde met de fles geven iedereen vindt dat leuk en wil dat natuurlijk doen snap ik heel wilde dat zelf ook bij mijn nichtjes maar heb echt zoiets van nee liever alleen mama en papa.

mlien, wat een energie zeg!
    hier een halve was gestreken en daarbij hst gebleven, wel de gewone dingen natuurlijk gedaan.

hier ook makkelijk gegeten had echt geen zin om te koken haha

op wat voor manier voelen jullie je kindje?
    echt met schoppen of meer schuiven. hij is de hele dag al zo rustig. voel hem wel af en toe van de ene naar de andere kant schuiven en soms een duw maar niet echt veel ofzo
    voel hem ook vooral downunder bewegen en dan lekker van die flinke steken. hebben jullie ook bepaalde tijden dat hij/zij heel stil en rustig zijn.

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Het verschilt bij mij heel erg per dag hoeveel de baby beweegt. Het zijn toch nog wel schopjes, dat je er in een keer zo'n bobbel uit ziet steken.
    Maar ook schuiven, dan golft mijn buik zo op en neer. Het is vaak wel een ongemakkelijk gevoel hoor, het voelt niet echt prettig meer moet ik zeggen. Maar het blijft wel fijn dat je dan weet dat alles nog oke is daarbinnen.
    Die steken beneden ken ik ook, dat is echt geen fijn gevoel! Dat heb ik ook best vaak.
    Over het flesje geven denk ik precies hetzelfde als jij Sammie, dat doen alleen papa en mama en verder niemand.
    Ik ben ook echt heel erg hoor, bij sommige mensen moet ik er niet aan denken dat die haar vast gaan houden!:)

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mlien
    Ik zat ook in de ziektewet, maar dan dus gewoon via mijn werkgever. Voordat ik uit dienst ging is mijn zwangerschapsverlof al ingegaan dus das net een iets andere situatie voor het UWV denk ik.
    Ik heb dus ook nooit betalingen gehad via het UWV, dat liep tot nu toe gewoon via mijn werkgever, die gewoon mijn loon doorbetaalde.
    Wat jij gedaan hebt, met het opsturen van die verklaring, dat heb ik dus vandaag ook gedaan. Vreemd dat je daar nog niets van gehoord hebt?! In die brief die erbij zat gaven ze aan dat ze het in behandeling gingen nemen en gingen beoordelen of ik in aanmerking kwam voor de zwangerschapsuitkering. Het lijkt me dan dat je daar sowieso bericht van krijgt, van wat hun conclusie dan is. Mij hebben ze aan de telefoon verteld dat dat dus maximaal 4 weken kan duren. Misschien zijn er bij jou nog geen 4 weken verstreken sinds jouw aanvraag?

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Sjezus, ik typ toch altijd veel te lange berichtjes....en dan vergeet ik nog dingen haha! :D

Ben heel benieuwd hoe 't met nachtzon is en wat de gyn zei!

16. AHzondag

ja ben ook benieuwd hoe het met haar is!

heb ook wel steeds van die bobbels in mijn zij en vooral in mijn rib!

17. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Het is inderdaad nog geen 4 weken geleden, zit nu op 3 weken, dus wacht dan nog wel een weekje met bellen.

Hier voel ik echt heel vaak voetjes schuiven langs mijn zij, echt zo'n molletje wat onder je huid door gaat, geweldig! En hij ligt ook vaak met zn kontje te schuiven tegen mn ribben. Onderin voel ik vaak gekriebel van de handjes, hihi. Ga dat echt wel missen straks!

Dat is weer het voordeel met borstvoeding, als dat helemaal goed lukt. Dat is iets wat ik sowieso moet doen, is natuurlijk wel zwaar, maar blijft toch nog een intiem moment samen!

18. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    #498 WeEsJe24, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
    Zoo hee wat een energie hebben jullie nog zeg!moet me de laatste tijd echt ertoe zetten nog iets in huis te doen.geen puf voor of vind het niet belangrijk genoeg..
    Hier mag denk ik iedereen die op bezoek komt de kleine wel vasthouden hoor..waarom niet eigenlijk?alleen bij mensen die ik nooit zie of niet goed ken zeg ik ook liever niet.of ze moet net liggen te slapen ofzo. Ik ga ook borstvoeding geven dus als het goed is heb ik het probleem met de flesjes niet.
    De kleine beweegt zoo weinig,is vooral alleen nog een beetje schuiven soms.ben blij als ik dr weer even voel.mja t wordt ook krapper he daarbinnen.ik kan vaak wel het voetje voelen uitsteken in mn rechtrzij..
    Heerlijk weekend voor de boeg,veel leuke dingen maar zie ook wel een beetje op tegen die warmte en het opzwellen..probeer me maar weer rustig te houden.
    Weltrusten dames en een fijn weekend!

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ff heel kort, moet nu nazar communie, gisteren alles ok geweest bij gyn, kindje is 2.100kg en 43 cm, zet je het ff in junimeiden, sammie of MLien :)
    thx

20. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zal het zo neerzetten als het nog niet gedaan is hoor Nachtzon!!

@weesje, lekker rustig aan doen dan het weekend als je idd bang bent voor het weer. Je moet er ook rekening mee houden dat je 2 weken verder bent dan ik, als het bij jou zou beginnen mag de kleine ook gewoon komen! 2 weken terug heb ik niks geen last gehad van vocht vast houden, dus hoop nu ook geen last te krijgen.

Vanmiddag nog even een moederdagcadeau uitzoeken voor mijn schoonmoeder, geen idee wat we haar kunnen geven... Mijn stiefmoeder geef ik nooit wat, kom ik er daar tenminste makkelijk van af ;)

Deel Deze Pagina