ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik had mijn favo kamer al uitgezocht nu maar hopen dat hij leeg is als wij komen haha

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Haha! Dat hoop ik ook voor je! Wij hebben d'r maar eentje gezien, dus geen idee hoe die andere eruit zien. Dat blijft dan nog een verrassing! :D

3. AHzondag

haha, ach we zullen zien.
    als het niet kan dan maar niet hoor!

hebben jullie ook last van pijnlijke onderbuik met menstruatie krampen?

4. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Dag dames!

Spannend he zon rondleiding in het ziekenhuis. Ik heb er vorige zwangerschap al 10 dagen mogen vertoeven dus de rondleiding heb ik nu niet meer nodig hihi.

@sammie: heel herkenbaar die menstruatiekrampen het voelt ook allemaal beurs aan vanonder en ook erg gevoelig. heb je dat ook?

5. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    @ masu: wat heb je een ontzettend leuke bellypaint :D

6. AHzondag

ja en van die steken. heb soms het gevoel dat mijn bm samen trekt.

heb wel gelezen dat het indalingsweeen of voorweeen kunnen zijn, maar weet het niet zeker natuurlijk

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik moet ook nog 6 weken! Of nee, 5 weken en 6 dagen :) Ik denk soms, 'ooohh neee nog 6 weken, pfffffff' en dan een uur later kan ik weer in de stress zijn 'ohh nee, nog maar 6 weken, help, het komt zo dicht bij'. Op dit moment zit ik in de 'pff ik heb geen zin meer modus'

Ik heb ook weer zo'n zin om gewoon normale dingen te kunnen doen! En natuurlijk ook enorm zin om mijn kindje te zien en te knuffelen.

Maar goed.. ik begin het fysiek nu best zwaar te vinden.. waarschijnlijk ga ik na de bevalling zeggen dat zwanger zijn best meevalt, maar ik zeg nu alvast tegen mensen dat als ik dat ga zeggen, dat ik dan gewoon lieg :)

Zwanger zijn is gewoon ZWAAR!

zo.

Ik kan ook wel wat steun gebruiken :)

8. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Ja het kunnen inderdaad of indalings of voorweeen zijn. volgens mij zijn vooral die menstruatiekrampen indalingsweeen. en die steken idd, poeh dat kan echt pijn doen.
    Ik las dat je zussen misschien bij de bevalling aanwezig zijn?
    Bij mij is vorige keer mn moeder geweest en misschien dit keer ook weer. Ik vond het toch een extra steun, een vrouw aan je bed die weet wat je doormaakt zeg maar...

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hier trouwens nog helemaal geen krampen of iets dergelijks.. mijn kindje is wel al netjes ingedaald (waar ik niks van gemerkt heb), ik heb nu wel de hele dag het gevoel alsof ik een tennisbal tussen mijn benen heb..
    Ik ben zo benieuwd jaar alles dat komen gaat..

10. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    @bloem: een zwangerschap is zeker zwaar, helemaal dadelijk de bevalling, je herstel en het wennen aan het moederschap, dat vond ik misschien nog wel zwaarder hihi. Je merkt wel op den duur als je niet meer zwanger bent, hoeveel mobieler je weer word, alsof je vergeten bent in je zwangerschap wat normaal is

11. AHzondag

ik heb geen idee meer hoe hij ligt eerst lag hij in een stuit en nu weet ik het niet meer. voel van alles daar binnen.
    vooral die buikpijn vindt ik niet leuk meer.
    hoop dat het indalingsweeen zijn en dat hij dan gedraait is.

cle, mijn zussen zullen er idd bij zijn, vindt het wel fijn en voor mijn man ook wel heeft hij ook een beetje steun. vorige keer zijn de vk van het ziekenhuis dat het bandenpijn is maar daar geloof ik niet meer in haha. bandenpijn voelde heel anders.

nog een vraagje wat doen jullie aan tijdens de bevalling? ik wil gewoon een lange pyama, maar heb al gezocht en kan het niet vinden wat naar mijn zin is. jullie nog tips?

12. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Ja lastig is dat he?! ik vind het ook moeilijk om iets passends te vinden, de enige tip wat ik je kan geven is beter geen lange mouwen en zo dun mogelijk iets met spaghettiebandjes ofzo, je hebt het in zon ziekenhuis en tijdens de bevalling waarschijnlijk enorm warm (althans dat is is mijn ervaring). Je moet anders eens bij de v en d gaan kijken, die hebben wel veel....

13. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    ow mijn bericht heb ik deels in de quote getypt en deels eronder, ff goed lezen dus sammie hihi, sorry!

14. AHzondag

dank je, ik zal daar opletten. wilde zoiezo iets met korte mouwen maar wel wat lang is.

bloem, weet precies wat je bedoelt. ik heb ook van die dagen dat ik er helemaal klaar mee ben. vandaag ook zo'n dag veel buikpijn enzo, maar heb ook dagen dat ik me goed voel en weer helemaal geniet.

15. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Wat mij wel opvalt is dat als ik even loop te klagen tegen ex-zwangeren, dat ik dan vaak de reactie krijg 'ooh maar je bent nog maar 34 weken, nou toen vond ik het nog best te doen hoor, na 36 weken vond ik het pas echt zwaar'. Of vrouwen die zeggen dat ze het in z'n geheel niet zwaar vonden, maar 'heel goed te doen'.

Dan denk ik soms hmm.. zo'n zeur ben ik echt niet, maar mijn lichaam is gewoon moe.. en alles doet zeer. Hadden zij dat dan niet??

Ik heb niet echt over bevalkleding na gedacht, ik wil graag thuis in bad bevallen (in een speciaal bevalbad) dus dan doe ik mijn bikini aan ofzo :) Als ik toch naar het ziekenhuis moet neem ik denk ik wel iets langs mee.. dan lig ik niet zo heel erg in mijn blootje de hele tijd (al hoor ik van andere mensen dat dat het laatste is waar je je op dat moment druk om maakt).

Geen tips van mijn kant dus wat dat betreft..

Ik merk ook trouwens wel dat de 'zwaarte' van het zwanger zijn erg afhangt van wat je van jezelf verwacht. Soms heb ik zo'n hangdag en dan slaap ik tussen de middag lekker.. dan vind ik het goed te doen. Maar ik wil ook gewoon nog leuke (normale) dingen doen en dan is het opeens toch wel zwaar allemaal!

16. AHzondag

bloem, herken het ook hoor hoe ex-zwangeren praten.
    mijn schoonzus is nu 5 weken geleden bevallen en zij liep al te klagen met 20 weken hoe zwaar ze het had. nu ben ik ook wle een beetje op en klaag eigenlijk nooit maar als zij dan vragen hoe het gaat vertel ik dat gewoon, maar dan hoor je meteen ow het wordt nog veel zwaarder duhh alsof ik dat niet weet haha
    hou overal rekening mee.

maar iedereen beleeft een zwangerschap anders en sommige vinden het een eitje en anderen niet.
    niet te veel van aantrekken denk ik dan maar.

17. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Bloeem en sammie,
    Gewoon niks aantrekken van wat anderen zeggen, iedereen ervaart en heeft nu eenmaal een andere zwabgerschap. Wat mij betreft is het onzin dat je bij wijze van de ene weel nog nergens last van kan hebben en de andere week het pas echt zwaar hebt.... En als jullie t zwaar hebben gewoon zoveel rust pakken als kan. Ik kan dat overdag wat lastiger ivm mn dochter maar ik slaap vaak savonds heel vroeg vaak en in t weekend probeer ik zo weinig mogelijk te doen.

18. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dank je cle! :D

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    cle, ik kan me voorstellen dat het ook wel wat zwaarder is als je al een dochtertje rond hebt lopen.

Het verschilt echt per dag ja, al mag ik op dit moment niet klagen. Ik pas m'n tempo maar aan en dan is 't goed te doen. Ik heb wel een tijd echt veel harde buiken gehad en dan was 't al een opgave om buiten een rondje te gaan lopen...op zo'n moment baal ik dan wel en dan vind ik dat ik echt nog maar weinig kan, haha! :D

Ik herken die menstruatiekrampen ook sammie, ik heb geregeld zo'n dag waarop ik dat ook heb. En ik heb vaak steken onderin, echt heel scherp, herkent iemand dit ook?
    Ook ik hoop echt dat het met de indaling te maken heeft, zodat de baby straks gewoon mooi vast ligt, aangezien ze nu toch al in hoofdligging ligt. Ik blijf ergens een beetje bang dat ze nog gaat draaien (ook al zegt de gyn dat die kans klein is).

Oh, en sammie, toen ik heel veel beweging had gevoeld was de mijne van stuit naar hoofdligging gedraaid, dus wie weet is dit bij jou inmiddels ook wel al gebeurd!

20. AHzondag

ik hoop het ook dat de kleine naar hoofdligging is gegaan. wil geen ks. mijn hoop is heel groot haha
    die steken ken ik wel.

het is ook wel fijn dat onze kindjes het allemaal goed doen, je hoort vaak anders. ik heb met 28weken in het ziekenhuis gelegen met regelmatige harde buiken en toen waren ze bang voor weeen, was zo blij dat het met bedrust is over gegaan.

Deel Deze Pagina