ojee het komt dichtbij

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cle23, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Jep... wachten wachten wachten wachten..... ;)

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mlien je bed is wel erg hoog ja!!
    Masu onze tijd komt nog!! Moet eerlijk zeggen ben ook blij moet ons verhoogde bed, we slapen al een paar weken op 2 matrassen en het in en uit bed gaan is idd een stuk makkelijker.

Hier net samen met man een dutje gedaan!! wat een genot zo samen midden op de dag een tukkie doen. Straks bij dinnie op visite.
    kusssssss en fijne aaf allen

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier nix klossen, beval toch in het ziekenhuis :p maar slaap verder op de zetel beneden :) beter voor mn bekken :) (nope, ik klaag niet :p)

4. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hey meiden,

@Kibbeling..gefeliciteerd met je zus!! En lekker relaxed dagje gehad?
    @Weesje... Baaleh meid van je nachten, en helemaal omdat je al weeën hebt en het maar niet doorzet!! Knuff..
    En het onthouden, af en toe typ ik alles alvast in kladblok en kopieër het dan!! Hoef ik neit alles te onthouden!
    @Sammie...GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!! Wat super dat je zo'n snelle bevalling hebt gehad! Geniet van deze mooie tijd en van
    jullie mannetje!
    @Masu, baaleh dat er bij jou nog niks rommelt!! Maar je weet het maar nooit :D..
    @Mlien..hoop ook voor jou dat het snel doorzet...idd we kunnen helaas alleen maar afwachten...
    @Nachtzon... dan hoeft je bed idd ook niet op klossen!!! En als je wat dwars zit, wel roepen he!!!

@hier..gezellig voetbal gekeken!! Ben denk ik mijn slijmprop aan het verliezen in kleine delen!!! Hoeft niks te betekenen, maar ik hoop het zo!!!! :D...

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    @Nachtzon: hier in Nederland is het zo dat je bed altijd op klossen moet, ookal beval je in het ziekenhuis. De kraamverzorgster moet in de kraamweek namelijk wel een bepaalde "werkhoogte" hebben (jaja, regeltjes, regeltjes hier in dit land! ;))

@Sammie: GEFELICITEERD!!!!!!! Wat heerlijk dat het zo vlot gegaan is! Geniet lekker van je kleine ventje!

@Masu: Wauw, je hoeft dus nog maar 5 dagen te wachten??? Hoezo word je ingeleid? Ik werd inderdaad ook met gel ingeleid, omdat er zelfs na 42 weken zwangerschap nog helemaal NIETS gaande was. Mijn baarmoedermand was nog niet verweekt en ik had nog geen millimeter ontsluiting. Inleiding met een infuus was dus nog niet mogelijk. Ik moest me 's morgens om 7:00 op de afdeling melden en werd eerst aan de CTG gelegd. Om 8:00 kwam de gynaecoloog de gel inbrengen. Ze zei dat de gel rond het middaguur herhaald zou worden. Nou, dat was dus niet meer nodig! Vrijwel direct voelde ik vanalles gebeuren en de rest van het verhaal ken je :D.
    Het nadeel van de gel is dat het blijft inwerken op je baarmoedermond en niet "uit te zetten" is zoals een infuus. Ik kwam in een giga weeënstorm terecht en dat was erg zwaar, vooral voor mijn zoontje. Ze hebben hem snel met de vacuümpomp moeten halen ivm wegvallen van z'n hartslag. Klinkt allemaal niet bepaald fijn, maar ik heb de bevalling niet als heel erg ervaren ofzo. Toen hij geboren was dacht ik: 'zo, dus dit is dus bevallen. Nou, 't was eigenlijk best te doen!' ;)

@Mlien: ow ik vind het heerlijk dat bed op klossen (of in ons geval: bierkratjes)! Net of ik ineens ook veel beter slaap! Ik laat mezelf nu veel makkelijker uit bed glijden en dat is wel zo fijn als je 4 x per nacht moet plassen! ;)

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Migga, bedankt voor je reactie!
    Wat fijn om je verhaal te lezen, ik ben zo benieuwd hoe het bij mij gaat zijn....we zullen 't wel zien!
    Je hoort zo'n uiteenlopende reacties....ik hoop gewoon dat ik al wat ontsluiting blijk te hebben, maar ik verwacht het niet.

En idd, je bed moet ik nederland altijd op klossen, voor de kraamhulp, zodat die geen last van hun rug krijgen, maar ook voor de verloskundige die nog wat nacontroles komt doen schijnbaar.
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, maar mijn bed moet wel op klossen staan.

@stampertje, goed idee, dat typen in kladblok....had ik nog niet bedacht!

@kibbeling, ik zou willen dat ik kon slapen midden op de dag. Ik krijg dat gewoon echt niet voor elkaar, ook al ben ik moe. Heel irritant eigenlijk...

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @migga, je vroeg ook nog naar de reden waarom ik word ingeleid.
    Ik heb een chronische ziekte en het is niet verstandig volgens de gynaecoloog om mij langer dan 40 weken te laten lopen. 38 weken vindt ze ideaal, vandaar dat ik vrijdag aan de beurt ben (dan ben ik precies 38 weken).

Even een kort medisch praatje, dan kun je je er misschien iets bij voorstellen:
    Het is een auto-immuun ziekte, die overal in mijn lichaam ontstekingen veroorzaakt. Mijn immuunsysteem valt mijn gezonde organen aan. Hiervoor moet ik medicijnen gebruiken, ook tijdens de zwangerschap. Een zwangerschap is dus een beetje risicovol voor mij, vandaar dat ze, nu de baby toch mooi op groei ligt en 'af' is, haar eerder gaan halen.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik heb mijn bed niet op klossen, hij heeft precies de juiste hoogte voor mij en anders moet ik gaan springen en dat wordt lastig met een dwarlaesie;) dus moet mijn man het bed verschonen nou zo er is dat niet!

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    ach... gewoon een trampoline naast het bed en duiken maar ;)

Ik reageer meestal op iedereen door op 'meer opties' te klikken, dan kan je ook een beperkt aantal berichten terug lezen, meestal voor mij genoeg omdat ik hier zoveel zit :p

@Sammie; mis je je mannetje al in je buik?? ;) Lijkt me echt zo raar... maarja, ik zal het vanzelf meemaken binnenkort!

10. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    wow, wat een reacties allemaal weer.. haha! tja, kan nu echt niet op allemaal reageren, maar leef wel met iedereen mee :D
    ik ga zo weer kijken of het slapen toch wil lukken...

en sammie: gefeliciteerd!! geniet!!

11. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Sammie, gefeliciteerd!

Hier ook goed nieuws, mijn vliezen zijn net gebroken!!! Ik had totaal nergens last van.. ik had zelfs een super goede dag. En toen net zomaar.. ! De weeen zijn ook meteen begonnen, die komen nu om 5-6 minuten.. dus ik kan net nog even wat typen tussen door.
    Ik ben zenuwachtig!!

Ben trouwens 38w4d

12. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    ooohhh, spannend bloembloem!!
    Zet m op hoor!!!! oehhhh!!!!!!

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Spannend bloem!
    Hoop dat je inmiddels al bevallen bent en anders zet hem op meid!!

14. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Spannend Bloembloem! Hoop dat je een vlotte bevalling hebt (gehad). We horen vast snel van je! Succes!

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ow, dat wist ik dus niet... hier heb ik er iig niets van gehoord, zou ook moeilijk gaan, aangezien ik een waterbed heb :p

whaaaaa, ik wil ook!!! of neen, eigenlijk niet :p dat ze nog maar blijft zitten, begin het opeens niet meer beu te zijn :p
    Hebben jullie een idee hoe ik kan verhinderen dat schoonmoeder dadelijk na de operatie in de kliniek staat, ik zou namelijk graag na de geboorte van onze kleine nog een uurtje of langer met papa alleen zijn en ze heeft ondertussen dus echt wel aangekondigd direct in de kliniek te zien ;) schoonmoeders e ;)

16. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    @Bloembloem: oooooow wat spannend! Ik hoop voor je dat de kleine er inmiddels is en dat alles goed gegaan is!

@Masu: klinkt heftig je ziekte... gelukkig kun je je normaalgesproken goed redden met medicijnen. Ik snap dat de gyn geen risico's verder wil nemen en je deze week nog in gaat leiden. Spannend hoor! Het komt nu zooo dichtbij! Heb je alles klaar voor de kleine?

Gisteren was ik op een feestje en uiteraard was iedereen erg nieuwsgierig hoe het met me ging. Dus ik zeg: "officieel moet ik nog 2 weken tot de uitgerekende datum, maar ik hoop dat het eerder komt". Krijg ik van iedereen te horen: "oooo maar als jij bij je eerste zwangerschap ook 2 weken overtijd ging, dan kun je daar nu ook wel op rekenen hoor!" AAAAARGHHH!!! Dat wilde ik nu net even niet horen!!! Nog een maand wachten op mijn spruitje trek ik echt niet!!

17. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    @Nachtzon: whahaha, dat herken ik wel van je schoonmoeder!! Lijkt me echt vreselijk als ze meteen op de stoep staat! Je moet haar gewoon eerlijk zeggen dat je eerst samen met je man en de kleine even tot rust wilt komen, en dat ze bijvoorbeeld een dag later mag komen kijken. Als ik dat niet tegen mijn familie zeg, dan staat er bij ons ook binnen een half uur een hele delegatie op de stoep!! ;)
    Nee, daar heb ik dan ook echt nog geen zin in.

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ze mag gerust enkele uren later komen, maar gewoon niet dadelijk. Bij de geboorte van mijn zoon stond ook de hele familie naast me :( ik kwam net uit de operatiezaal, was net op de recovery (ja, in duitsland mag daar bezoek komen) en opeens stond daar mijn vader, mijn moeder, mijn ex schoonmoeder, stiefmoeder, zuster, broer... enz... en voor te stellen dat mijn ma dus van een heel andere hoek uit duitsland moest komen, ksnapte er niets van :p
    iig heb ik dat enorm gemist, gewoon met papa en spruit alleen zijn. Was eerst aan het denken om te liegen, maar dat doe ik dus echt niet... (bvb wij worden in de namiddag verlost, maar het werd dan "per ongeluk" voorgetrokken)
    Ze zei ook dat ze ELKE dag naar de kliniek zou komen, en ook dat ze ook dadelijk na de geboorte komt, ze komt dan niet om mij lastig te vallen, maar om de kleine te zien :p (kon er echt niet mee lachen en deed maar een scheve glimlach)

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @bloembloem, wat spannend! Hoop dat je nu al bevallen bent, dat alles goed is gegaan en je lekker van je kleintje aan 't genieten bent!!!

@migga, ik denk dat we alles klaar hebben voor de kleine. Ze mag van mij dus komen (en ik hoop eigenlijk voor vrijdag al, lijkt me fijner als het natuurlijk begint namelijk, maar ik verwacht van niet hoor)
    Hoop voor je dat je niet over de 40 weken hoeft te lopen!

@nachtzon, heb je de familie de datum verteld van de keizersnee dan? Ik zou gewoon de datum voor mezelf houden en pas bellen als je wilt dat ze langskomen. Of gaat dat niet vanwege je andere kindjes?

@sammie, hoe is de nacht verlopen? Hoe gaat 't met je en hoe doet jullie mannetje het?

20. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    @mlien, waar staat dat dan, 'meer opties', ik kan 't nergens vinden (zal wel aan mij liggen hoor)

@klein hummeltje, heb je goed geslapen?

Deel Deze Pagina