@Bloembloem; wat leuk dat je in bad wil bevallen... ik ook!! Hoop dus ook dat alles goed blijft gaan en dat de baby goed blijft liggen dat het lekker thuis kan allemaal! Welk bad heb jij op het oog om in te bevallen? En wanneer ben je precies uitgerekend, aan de datum van je 20 weken echo te zien wel net iets eerder dan ik (8 juni) Enne.. als ik inderdaad in bad mag bevallen begin ik misschien met bikinitop aan, maar ja.. je ligt toch al zo goed als naakt, dus misschien gaat die nog wel uit ook, we zien wel. Ik moet me dan toch al ernstig over mijn preutsheid heen zetten Die menstruatiekrampen zijn hier ook wel veel aanwezig, zeker als ik druk geweest ben heel de dag en als ik dan 's avonds op de bank zit. Weet nou ook niet goed of het nou het indalen is of toch gewoon het gewicht van mn buik...
@ Mlien: Ik ben 26 mei uitgerekend, ietsjes eerder dan jij. Ik heb deze week een bevalbad besteld, het Aquaborn bad van waterooievaar.nl (koopbad). Ik heb hem nog niet binnen.. ik ben erg benieuwd. Ik hoop zo ontzettend dat ik ook daadwerkelijk in bad kan bevallen, het lijkt me zo veel fijner dan op bed. Ik ben op zich niet erg preuts, maar in bad heb je toch net even wat meer privacy, dat vind ik wel prettig. Ik denk dat ik me dan toch net iets beter kan ontspannen.. en ik hoop natuurlijk dat het van onder allemaal lekker week wordt, zodat ik niet uitscheur Ik ben het zwanger zijn vandaag even zoooooo zat.. bleh. Voordat ik zwanger werd snapte ik echt niet dat mensen met zo'n prachtig dikke buik zeurde over 'het zat zijn'. Het leek me zo geweldig zo'n buik.. maar inmiddels snap ik het heel goed! Het is zwaar! zo.. even zeuren hoor.. Welk bad heb jij?
Ik heb nog geen bad, wil eerst zeker weten dat de kleine straks in de goede houding ligt! Maar het plan is ook om de aquaborn te bestellen, wel grappig!! Die privacy lijkt mij inderdaad ook erg fijn en wat betreft dat scheuren.. sja, we zien vanzelf wel of het daar nog invloed op heeft! Af en toe heb ik inderdaad ook mijn momenten dat ik het zat ben ja, ben zo moe, heb nergens energie voor. En dat breekt me soms wat op, maar we weten gelukkig waar we het allemaal voor doen en als ik dan die kleine voel dan vind ik het toch ook wel weer erg genieten!
Heb vandaag een babyshower gehad. Was heel leuk en gezellig. Ben lekker verwend, nou ja het kleine mannetje is verwend. Alleen moet ik nu op de blaren zitten, want ik kan bijna niet meer lopen. Gelukkig heb ik mijn rollator nog. Maar dat brengt me wel weer terug bij mijn gevoel. Wil niet meer laat het 6 weken verder zijn.
Jaaaa hier nog 1 Ik moet nog iets meer dan 5 weken en voel me echt heel goed. Wel af en toe pijn in mn bekken na een dag werken, maar ik slaap nog steeds super, geen last van maagzuur of andere kwaaltjes. Ik heb al een dochter van 2 en ben daardoor s'avonds wel gesloopt, maar blijf toch doorwerken tot 36 weken. Het komt wel erg dichtbij, maar ben er nog niet zo mee bezig. Komt denk ik in mijn verlof wel
He debster! Dat klinkt goed zeg, we hebben nog ongeveer evenlang te gaan . En allebei een zoon na een dochter zo te zien. Geniet van je verlof in ieder geval!
Hee, wat grappig, evenver en allebei een dochter en een zoon. Ben je al een beetje gewend aan het feit dat er een mannetje bij komt? Ik moet er nog steeds aan wennen Voor mn gevoel is het heel anders, maar ik vind het natuurlijk hartstikke leuk. Verlof duurt nog 2 weken, maar ik kijk er wel enorm naar uit!
Een babyshower, wat leuk! Ik ken 't...heel gezellig, maar heel vermoeiend en vervolgens krijg je de rekening weer gepresenteerd. Wij zijn gisteren weer eens naar de dansles gegaan (we zitten op cursus) omdat we een nieuw figuur kregen in een bepaalde dans. De hele dag heb ik m'n gemak gehouden om 's avonds daarbij te kunnen zijn. Dat is gelukt en het ging best goed, maar vandaag...phoe! Het lijkt alsof alles zeer doet en mijn energie is echt ver te zoeken....bah! Zo, even klagen, maar verder: alles komt goed hoor!
haha, nou het is nu echt bekijken wat je wel en niet kan en wil doen. vandaag gaat het alweer beter hoor. maar zat er gisteren echt even doorheen. ga het ook maar tegen de gyn zeggen. ben heel benieuwd hoe groot ons mannetje nu weer is. moet zeggen dat hij behoorlijk in de weg zit haha..
Vrijdag zullen we het zien of de kleine nog steeds zo ligt De box staat nu in huis, alleen met de speelgoedzak eraan, en voor de rest niks De honden en katten geven er tot nu nog niks om Ik neem de honden wel eens regelmatig mee naar de babykamer, zodat ze ff aan alles kunnen ruiken
wij hebben alleen de boxmatras en kinderwagenbak erin staan. we hebben gisteren de muziekmobiel eraan gehangen. wij moeten morgen weer naar de gyn, hoop echt dat meneer gedraait is en als goed ligt. voel hem steeds schuiven in mijn buik. doet van onderen ook wel zeer. worden jullie ook zo snel flauw? ik heb gewoon middag gegeten maar ineens voel ik me rond deze tijd steeds flauw worden. verder nog een vraag, hebben jullie ervaring met pampers? ze zijn in de aanbieding en heb nu dus gekocht. weet alleen het verschil niet zo tussen new baby 2 en het groene pak nr 2 ze hebben allebei dezelfde kilo's en in het groene pak zitten er meer in. zouden jullie wel die andere nog kopen? ik heb nu twee pakken newborn is dat genoeg? heb geen idee hoelang ze daar in zitten en hoeveel luiers je gebruikt in een week
Wij gaan 10 mei kijken, gewoon voor de zekerheid, want wil het liefste thuis bevallen Ik had daar een paar dagen terug last van... rond 6 uur flinke pijn gehad, en wat het nou precies was, geen idee...Maar had iedere keer harde buiken, daar werd ik in eerste instantie wakker van, en de pijn trok van mijn onderrug tot mijn bovenbenen, soort hevige menstruatiekrampen...heel raar, als ik bleef liggen, bleef de pijn op zijn hevigst... Dus ben toen in huis maar rondjes gaan lopen, en dat hielp gelukkig wel, ik dacht als dit nog een half uurtje aanhoud, dan bel ik de vk, ben weer in bed gaan liggen, de pijn kwam en zakte weer weg...en heb nog 2 keer pijn gehad, en toen ben ik waarschijnlijk in slaap gevallen...En vanmorgen toen ik opstond had ik nergens last meer van.. Zijn dus voorweeen of indalingsweeen.. Hier zit ik nu ook van nou laat de kleine maar komen, heb het gehad...ik wil gewoon weer de dingen doen, die ik voorheen ook deed, uren achter elkaar met de honden lopen, ik hijg nu al als ik aan het einde van de straat ben...pff
Ik heb alleen de standaard van de boxmobiel aan de box hangen, de rest wat er aanhoort zit in de boxzak hihi Ik heb een paar weken 4 pakken voor de prijs van 3 gehaald bij de kruidvat, dus 2 pakken maat 1 en 2 pakken maat 2,omdat ik geen idee heb hoelang je maat 1 gebruikt (dat gaf mijn moeder als tip) want als je teveel halt van maat 1 dan kun ze je weggooien of weggeven, en das toch ook zonde Maar ik heb geen ervaring met pampers..
Ja dat lijkt me echt heerlijk, dan weer flinke stukken kunnen lopen met de honden, en dan de beeb in kinderwagen mee (is gelijk goed voor de overtollige kilo's hihi )
Hier ook 1 pak maat 1 en 1 pak maat 2 gehaald. Ik heb ook echt geen idee hoeveel luiers je per week gebruikt of zo. Verschilt denk ik ook wel per kindje...maar heb geen idee wat gemiddeld is. Daar ben ik wel benieuwd naar... Wij gaan donderdag ons boxkleed ophalen. Dat is op maat gemaakt voor ons en ik ben heel benieuwd! Tot nu toe staat het wipstoeltje in de box en hangt de mobiel er al aan. Ons hondje vindt de box niet zo heel boeiend, haha! In tegenstelling tot de knuffels die ik voor de baby krijg!
Mijn honden denken ook dat alle knuffels voor hun zijn. Gisteren dan het mobieltje op gehangen maar het doet ze niks die muziekjes haha Nou maat 1 hou ik het maar bij 2pakken en heb nog een bon in een boekje zitten van 2+1 bij etos haal dan denk maar nog maat 2 en 3 ofzo heb nu in een luiertaart maat 3 zitten en die zijn ook nog schattig klein! Welke hebben hebben jullie genomen van maat 2 newbaby of de gewone groene.
Ik heb 2 pakken new baby mt 1 en 1 pak new baby mt 2, moet ook wel voldoende zijn hoor. Het belangrijkste is dat ik luiers in huis heb, mocht het niet goed zijn kunnen later altijd nog luiers gekocht worden! De box staat hier ook, met het kleed er in, knuffels er in, helemaal gezellig! De kat keek er in eerste instantie niet naar om, totdat manlief het leuk vond om de kat even in de box te zetten (toen was ik dus niet thuis). Sindsdien vind ik de kat elke keer weer heerlijk snurkend in de box, ben ik dus iets minder blij mee! Ik laat het voor nu nog even zo, maar ik denk dat er over een weekje of 2 a 3 toch ballonnen in komen... Vandaag ben ik echt in een pesthumeur, niet te genieten gewoon. Net maar even begonnen met het schoonmaken van het bbq-rooster aangezien ik voor vrijdag vrienden uitgenodigd heb om te komen bbq'en. Jammer dat manlief het ook nodig vond om die ene vriend uit te nodigen die ik echt niet uit kan staan, word al zenuwachtig van hem als ik er maar aan denk, misschien hormoontjes? Moet donderdag weer naar de vk, hoop dat de kleine nog goed ligt, maar heb het idee dat hij gedraaid is, zou erg jammer zijn...
@de luiers, ja is ook zo er zijn luiers in huis, en als je te weinig hebt, zijn ze zo bijgehaald @Masu Oh leuk donderdag je boxkleed ophalen, hebben jullie een aparte box, omdat je hem op maat hebt laten maken? @De knuffels Hier denkt 1 van de honden (boxer) dat alle knuffels voor hem zijn...maar hij heeft zijn eigen speelgoedmand, en zal van de week wel ff een nieuw knuffeltje/speeltje voor hem halen @sammie Dan zou ik eerder maat 2 bijhalen, het duurt nog wel ff voordat je maat 3 nodig hebt Hier geven de dieren ook niks om het melodietje van de mobiel @Mlien Wel balen dat de kat er nu steeds in ligt te slapen...als de kat (de jongste) hier naar de box toegaat, roep ik NEE, en dan loopt hij weer verder, de andere 2 talen er niet naar om Hopelijk ligt de kleine nog steeds goed! @hier Ik moet vrijdag weer naar de vk toe voor controle, en krijg dan ook een liggingsecho, dus ben heel erg beneiwud
Hebben jullie ook zo'n moeite met lopen? Dat vind ik eigenlijk nog het meest lastige van het zwanger zijn. Als ik een stukje loop (boodschappen doen bijvoorbeeld) dan krijg ik of een stekende pijn in mijn schaambot, of heel erg pijn in mijn rechter bil/bekken. En aangezien je niet iets kunt gaan doen zonder te lopen.. pff. Gelukkig zit het weer erg mee !! Heerlijk.. @ luiers: Ik ga katoenen luiers gebruiken (Rump a Rooz) dus ik heb niet veel 'gewone' luiers, wel wat pampers uit de blije doos en ik heb een pak gekregen van een collega, verder.. ach, ik zie het ook wel, als je te kort komt haal je toch wat extra? Ik heb verder nog niks in de kamer staan, over twee weken moet er een bed in de huiskamer en als ik ga bevallen ook nog een bad, dus weinig plaats voor de box! Ik heb vorige week een heel mooi muziekdoosje gekocht, dat speel ik nu elke dag even af als ik er voor sta.. ik hoop dat de baby went aan het muziekje en er straks ook rustig van wordt. Uit een onderzoek dat ik laatst las bleek dat dat echt werk, de hartslag daalt direct als een baby muziek hoort die hij/zij kent. Ik ben benieuwd