oh, wat ik me ook afvroeg, moet je je kindje bijschrijven bij je WA verzekering of hoeft dit pas als ie ouder is (en ook daadwerkelijk dingen kapot gaat maken )? Weet iemand dit? (en ja, ik vraag me echt de stomste dingen af, ik weet 't...)
Ik zou gewoon zo snel mogelijk de kleine bij laten schrijven op je verzekering, de kans is toch vrij groot dat je dat anders later vergeet en je er te laat achter komt. Gaan jullie trouwens thuis bevallen of in het ziekenhuis? En voor borst- of kunstvoeding? Ik wil graag thuisbevallen en ga proberen borstvoeding te geven!
ik ga in het ziekenhuis bevallen en ga kv geven. je betaalt aansprakelijkheidverz. als gezin volgens mij en hoef je niet perse je kind bij te schrijven. mijn man staat ook niet bijgeschreven ik betaal voor ons als gezin denk ik. verder uitvaart verzekering en ziekenfonds idd, dat is wel het belangrijkste meer weet ik eigenlijk ook niet. je dokter daar moet je het ook aan doorgeven. wij hebben vandaag een familyfix gekocht, eigenlijk vond ik het onzin maar het is wel handig voor mij hoef niet meer te k*tten met de gordels enzo.
Hihi, ik heb voor in mijn auto ook een familyfix, maar toen ging ik toch twijfelen want ja.. de kleine zal ook vaak in mijn man zijn auto meegaan, voor daarin dus een easybase gekocht (gelukkig had ik de familyfix via marktplaats )
wij wilden ook eerst de easybase maar die kan je alleen vast zetten met gordel toch? wij hebben het voor achterin is toch het meeste handige aangezien we 1 auto hebben. ben wel een lijstje aan het maken wat manlief moet doen, toch wel een goede tip! zal even alles opschrijven waar alles ligt en met polisnr erbij.
Easybase is inderdaad met de gordel, aangezien er in de auto van manlief geen isofix aansluiting zit is dat wel het meest handig Het lijstje voor manlief heb ik hier al een paar weken klaarliggen.....(neuroot die ik ook ben)
Wat heb jij daart zoal op? Kan me niks bedenken behalve aangeven, ziekenfonds eb geboortekaartje. Haha Normaal zou ik het ookal klaar hebben maar ben zo lui de laatste week. Had overal lijstjes voor behalve dit haha
Haha, ik ben ook echt van de lijstjes! Anders vergeet ik de helft of dan kan mijn man 't niet vinden, dus dan moet ik er alsnog over na gaan denken en dat wil ik juist voorkomen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en ga kunstvoeding geven (medische indicatie en medicijnen, geen keus dus, maar ik vind 't wel prima zo). We hebben gisteren ons boxkleed opgehaald, blijkt het de verkeerde maat te zijn! Grr....en ik zei al tegen mijn man, volgens mij is dat kleed niet vierkant....jawel, zegt hij! Wij thuis meten, idd 100 bij 80, terwijl ie 80 bij 80 zou moeten zijn! Voicemail van 't vrouwtje ingesproken, ff afwachten wanneer ze terugbelt....
Oww, wat balen zeg Masu! Laat je het op maat maken is het nog niet goed, hopelijk reageert ze wel een beetje snel! En alle dingen die ik op mijn lijstje heb staan zijn hier al wel genoemd, het aangeven bij de gemeente, verzekeringen, kaartjes bestellen, enz. Vanavond komen vrienden hier barbecueën, echt zo'n zin in!
masu, lekker slim van die vrouw zeg! wij hebben wel een 80x100 box juist om dit te voorkomen.. nou hoop dat ze snel terug belt en je een andere kan krijgen. weet niet of jezelf een naaimachine hebt, maar ja kan ook zelf een boxkleed maken. heb hier best veel zelf gemaakr zoals wikkeldoeken en knuffeldoekjes.
hahaha, ok hier komt ie: (niet verschieten ik ben GEK op ROZE ) daarbij wou ik nooit dit typisch kinderkamer gedoe... maar je moet eens het kamertje zien van Jolien
Mooi kamertje nachtzon! Die bekleding van 't ledikantje heb je dus zelf genaaid!? Knap hoor, ik kan echt niks op een naaimachine! Het vrouwtje heeft vandaag teruggebeld en ze gaat zorgen dat het boxkleed aangepast wordt (gezien het motief kan er prima 20 cm vanaf gehaald worden). Dan hebben we 'm als het goed is dinsdagavond weer in huis, helemaal op maat. Dus als het goed is wordt het allemaal netjes opgelost. Hoe was de bbq mlien? Wij hebben exact hetzelfde plan voor morgen, dan komen vrienden van ons hier bbq-en. Heb er nu al zin in.... Fijne avond meiden!
wij gaan maandag bbqen heb er zo'n zin in, denk alleen wel dat ik mijn wijntje zal missen haha.. krijg er nu toch weer wat meer zin in met het mooie weer!
Ja, same here. Alleen heb ik gedurende deze zwangerschap een ice tea verslaving, dus daar kan ik ook ontzettend van genieten! Dus dat scheelt!
@Masu; gelukkig wordt het dan zo snel opgelost met je boxkleed! De BBQ was echt super!! Heel hard gelachen, we hadden namelijk de bbq net aangestoken en toen ging het keihard plenzen voor een kwartiertje/half uurtje, dus de mannen snel een zeil spannen, was echt geweldig grappig! Daarna was het gelukkig weer droog en nog heerlijk om buiten te zitten. Was een erg gezellig avondje! Heb er ook een half glaasje rosé bij gedronken, was stiekem wel erg lekker En ik heb nog een heel geweldig alternatief gevonden wat erg lekker is om te drinken; Wieckse Witte Rosébier, de alcoholvrije dan natuurlijk! Is erg lekker! Ben vandaag wel kapot want heb vannacht weinig geslapen ondanks dat het niet eens erg laat is geworden, maarja vanmiddag dan maar een lekker dutje doen samen met manlief, hebben toch nog helemaal niks geplanned staan voor komend weekend.
Nog een kleine update; ik kijk net in de keuken en zie de afwas nog staan van gisteren... en nee.. we hebben geen vaatwasmachine, iets minder dus.. gaan we daar maar eens aan beginnen... bah bah bah!