Nacht wat een droppie is jullie meisje!! En kan me voorstellen dat alle emoties eruit moeten. Je was wel echt op tijd met het maken van je gipsbuik he? Nu lekker thuis eindelijk echt genieten van je gezinnetje. Leuke gezinsfoto ook met trotse broer en zus!! Migga een dikke knuffel!! Zo nou moet je er weer even tegen aan kunnen!! Sammie zowel als je ukkie doen het qua gewicht dus allebei goed!! Masu graag gedaan! Hier vanmiddag naar mijn zus geweest en daar kregen we leuk nieuws; Ik wordt voor de 2e keer tante!!!!!! Jippieeeeeeeeeeee. Het is allemaal nog heel pril en ze willen eerst de 1e echo afwachten voor ze het verder gaan vertellen. Dus komende 2 weken wordt ik ergens mama en in jan/feb word ik weer tante!! Ben zo blij ook voor hun Daarna lekker bij mn mams gebbq-ed met de familie. Met betrekking tot de baby die zit nog lekker in mn buikje en zo af en toe heb ik een harde buik. Morgen voor controle naar de vk toe!!
ahhh nog geen babynieuws hier? @hier: Ik dacht eventjes dat het vanacht was begonnen, veel pijn onderin waar zijn koppie zit in combinatie met harde buiken, dat heeft een dik uur aangehouden, was aan het twijfelen of ik even een douche zou nemen, ma ben uiteindelijk in slaap gevallen, dus waarschijnlijk voorweeen.... Hoe lang nog....!!??? Vandaag verder rustig, nergens last van, 3x een harde buik gehad, ma dat was het. Vandaag de wandelwagen officieel besteld, komt over 2 weken binnen, nog een pyama gehaald voor het zh en wat losse shirts, voor het warme weer Net lekker turkse pizza gegeten hmmm Ga zometeen ma slapen, want het was een lange dag vandaag. Arme Mikail heeft nog een kies die door aan het komen is en wordt vaak huilend wakker in de nacht en overdag "zeurt" hij heel veel.
Goedemorgen!! Hier alles nog steeds rustig! Ik ken veel vrouwen die met 40+3 zijn bevallen, dus ik heb ook een klein beetje hoop dat het vandaag dan eindelijk begint (maarja, die hoop heb ik al weken lang ). Gisteravond en vannacht wel veel harde buiken gehad. Hebben jullie dat ook, dat een harde buik je blaas "dichtknijpt"? ik ben 's nachts een aantal keren wakker geschrokken omdat ik verschrikkelijk nodig moest plassen, in combinatie met een harde buik. Wat ben ik blij dat we sinds een tijdje een toilet op de bovenverdieping hebben, want het is echt rennen!! @Adorable: heeft Mikail nog een beetje geslapen vannacht? O, het krijgen van tandjes en kiezen is echt een drama! zo zielig voor die kleintjes! @Kibbeling: Wat een super leuk nieuws van je zus!!! Lijkt me heel bijzonder als mijn zusje ook zwanger zou zijn. Al denk ik dat het bij haar nog wel even gaat duren! Mijn vriend heeft verder geen broers en zussen, dus we hebben tot nu toe nog niet van dichtbij meegemaakt dat er baby's geboren werden in de naaste familie. @Stampertje: hoe is het met jou????
Gefeliciteerd met je zus kibbeling! Dat lijkt me toch heel bijzonder, tante worden! @migga, jij "klinkt" opgewekt vandaag! Ik herken dat wel van die blaas. Wij hebben ook een wc gemaakt op onze badkamer, als ik naar beneden zou moeten zou ik dat echt niet gered hebben. Bij mij voelde het vooral als een hele grote steek en dan moest ik echt naar het toilet toe sprinten, zoooo nodig moest ik dan! @adorable, beterschap voor Mikail. Irritant he, al die voorweeen.
Hier trouwens een betere nacht achter de rug. Ze is wel keurig om de 3 uur wakker geworden voor haar flesje en wakker geweest tussen half 2 en half 4. Maar gewoon wakker, dus niet huilen of pijn, dus dat scheelt! Denk dat de medicijnen toch beginnen te werken, al heeft ze nog wel echt een heel wit tongetje!
Poe Masu, als ik dat van je lees dan denk ik: ojee, ga ik al die gebroken nachten wel weer trekken?? Mijn zoontje is een enorm vroege vogel (meestal wakker tussen 6:00 en 6:30), dus straks met de kleine die ik 's nachts moet voeden wordt dat nog behoorlijk afzien! Wel sliep mijn zoontje al met 8 weken door, dus dat is nog te overzien.... Zo te lezen heeft je meisje in ieder geval geen pijn meer van de spruw. Gelukkig maar! Hihi ja, zo down als ik gisteren was, zo happy ben ik vandaag! Met het goede been uit bed gestapt denk ik, ik weet het niet! zoonlief is weer naar de creche, dus ik ga lekker luieren vandaag. Heb vanmorgen de boodschappen alweer in huis gehaald. Bij de AH waren de ananassen 1+1 gratis, dus ik heb maar even ingeslagen . Baat het niet dan schaadt het niet, toch? Zodadelijk word ik teruggebeld door de assistente van de gyn, over een afspraak op maandag of dinsdag. Ik krijg dan een echo en een CTG, om te zien of onze kleine het nog goed maakt. Lijkt me ook leuk om haar weer even op de echo te zien, al weet ik niet of ze nog goed in beeld kan komen. Maar uiteraard hoop ik dat de afspraak helemaal niet meer nodig is !!! Auw, weer een harde buik! Die heb ik nu wel steeds vaker zeg!
Goedemorgen, @Kibbeling, gefeliciteerd met je zus!! Wat leuk ... "Bij jou nog geen nieuws? @Masu..wat fijn dat Amy het wat beter deed vannacht...trekt ze het een btje met de warmte... @Migga...spannend meid!! Klinkt wel hoopvol steeds vaker een harde buik, hier ook vaak een harde buik maar als ik opsta of loop dus niet echt met een tijdsritme!! En zou idd leuk zijn je kleintje nog op een ego te zien, of je moet er al live vast kunnen houden, ik hoop het laatste voor je ... @hier..dus nog geen babynieuws... Ik ben er echt bang voor dat ik in ieder geval dinsdag weer naar de vk ga en uiteindelijk ingeleid zal worden!! Maar goed, ik troost me maar met de gedachte dat we in ieder geval met 10dagen ons kleintje vast hebben!!1 Liefs
Adorable voelt niet echt fijn he die voorweeën?? Leuk dat je de wandelwagen hebt besteld. Vind het altijd zo lang duren voor je alles in huis hebt!! Nu moet ik zeggen dat 2 weken nog te overzien is Migga die combinatie van harde buiken en moeten plassen die is bijna dodelijk!!! Ik weet er idd alles van Ik had vannacht last van een kleintje welke met zijn koppie boven op mn doos lag en dat deed echt AU!!!! Mede hierdoor moest ik er ook meerdere keren uit om te gaan plassen. Ojee migga ja dan zal het nog wel even duren voordat jullie meer kleintjes om je heen hebben. Gelukkig ben je zelf in blijde verwachting en al mama!! Het komt vast door die ananassen die je nu in huis hebt dat je zo opgewekt bent?? Hopelijk voor jou is die echo ook niet nodig en heb je straks je kleintje live in je armen!! Masu dank je wel!! Ik word ook gewoon voor de 2e keer tante!! En mn neefje is al een echt hartendiefje met zijn ruim 1 ½ jaar! Wat fijn dat het met de kleine meid beter gaat. Stampertje nee bij mij nog geen nieuws!! De kleine heeft het nog veel te veel naar zijn zin!! Bij jou lijkt de kleine het dus ook nog veels te goed te hebben. Ik klamp me ook maar vast dat ik in elk geval over 2 weken mama ben! Meer dan dat kan ik toch niet doen Hier alweer vroeg uit bedje. Straks op controle bij de vk. Kijken wat de dag verder voor mij/ons gaat brengen!! Verder nog geen echte plannen .
ik heb zojuist een afspraak bij de gyn gemaakt voor aanstaande dinsdag om 10:00 voor echo + CTG. Ben zo blij om nu eindelijk wat concrete data te hebben! Die middag heb ik dan ook nog een strip-poging bij de VK, dus wat dat betreft krijgt alles nu echt vorm! Ik weet echt niet wat ik heb, maar ondanks die harde buiken loop ik de hele ochtend al fluitend door het huis met een stofdoek in mijn hand en de televisie op "VH1 Classic" (nu draaien ze net "YMCA", hihi!). Voel me ineens zo gelukkig!
Oooh meiden ik leef zo met jullie mee, dat jullie al overtijd lopen! Pfff mag ik eigenlijk nog niet klagen, heb nog 2 weken te gaan voor de duedate, hoop echt dat jullie kleintje zich snel aandiend zonder inleiding!!! Wat lekker dat je kleine meisje weer wat rustiger is Masu, is echt verschrikkelijk om je kleintje pijn te zien lijden en al helemaal als ze nog zo klein en hulpeloos zijn! Hier opzich wel een goeie nacht gehad, heb goed door kunnen slapen, Mikail is deze keer ook niet wakker geworden dus dat scheelt wel weer heel veel. Hij is vandaag ook veel vrolijker als gister, lekker spelen lachen en stout zijn haha. Ik ga hem om 12uur weer even in bed leggen, want moet straks rond 3uur nog even naar het postkantoor in de stad, daarna naar de winkel weer een ijsje scoren bij manlief hihi en vanavond krijg ik eindelijk na 2jaar weer NL-zenders op de tv Verder nog geen last van harde buiken gehad vandaag, geen steken, geen voorweeen. Zal straks wel weer komen als ik weer ga wandelen Nog steeds geen ananas gehaald, ma ik vraag mij eigenlijk af of het ook wel een beetje lekker is om ananashart te eten??? Dat is toch hard? Vinden jullie het ook echt lekker om dat op te eten of is het echt naar binnen proppen, omdat je van jezelf moet? xxx
vanaf vandaag mis ik mn buik niet meer hahahaa wel ben ik idd blij dat ik die gipsbuik nog gemaakt had wat wel raar is dat ik die morgen voor het begon alles andere nog afgewerkt had van het lijstje ik denk dat je dat instinktief wel merkt
@nachtzon, dat is inderdaad typisch ja, dat je alles van je lijstje had afgewerkt en vervolgens is 't begonnen. Leuk he, hoe de natuur werkt! @adorable, wat fijn dat Mikail weer door heeft geslapen. Mij lijkt ananashart niet echt lekker! Ik heb 't nog nooit gegeten, ik eet alleen het zachte deel van de ananas (en dat vind ik echt suuuuper lekker! ) @migga, Yeah, YMCA! Fijn dat je nu je afspraak hebt staan....ben heel benieuwd dinsdag, maar laten we hopen dat dat helemaal niet meer nodig is he! @kibbeling, vandaag je afspraak bij de vlos! Ben benieuwd....laat je nog weten hoe het geweest is? @stampertje, ja hoor, Amy vindt die warmte volgens mij wel lekker. Hier in huis heb ik de luifels naar beneden en is 't dus niet zo warm en dat vindt ze wel aangenaam. En inderdaad, positief blijven denken, het duurt niet lang meer voordat ook jij je kleintje in je armen mag houden! @hier, Amy heeft net weer even haar huiluurtje gehad, maar ligt nu gelukkig weer lekker tevreden te slapen. Ik ga vandaag lekker bankhangen, vanavond weer kraamvisite namelijk. Gelukkig leuk visite, maar ik sommige visite heb ik echt geen zin....maar 't hoort er helaas wel bij....
Migga wat fijn dat je nu een klein beetje duidelijkheid hebt!! Misschien daarom zo vrolijk en opgewekt? Adorable ik moet eerlijk zeggen ik loop over tijd en de kleine mag van mij wel komen maar voel me gelukkig nog wel goed. fijn dat je kind lekker doorgeslapen heeft vannacht, scheelt voor jullie ook weer. Wat betreft die ananas die eet ik helemaal niet, niet het gewone wat je eet en al helemaal het hart niet!! Ik lust geen ananas Nacht als ik dus alles straks klaar heb (dat is nu bijna .) dan komt de kleine zeg je??? Gelukkig mis je je buik niet meer vanaf vandaag!! Masu alles was goed bij de vk en natuurlijk kom ik melden hoe het was!! En ja minder leuke kraamvisite hoort er helaas bij Hier vanmorgen bij de vk geweest. Alle gebruikelijke controles gehad en deze waren goed. Volgens de vk heeft de kleine nog voldoende vruchtwater wat ze zo kon voelen, buik voelde nog soepel aan. Ik heb voor volgende week donderdag een nieuwe afspraak staan en dan gaan ze ook inwendig onderzoek doen (kijken hoever alles verweekt is en strippen). Ik hoop natuurlijk deze afspraak niet meer er heen te hoeven Verder even langs mn zus geweest, lekker kroelen met mn neefje, die weer op zijn beurt met het ukkie in mn buik aan het spelen was Daarna lekker naar huis en even een dutje gedaan. Net de was opgehangen buiten, maar mijn hemel wat is het heet pffffff Nu maar lekker binnen op de bank wat rond hangen, mij veels te warm buiten
kibbeling, fijn dat je nog goed voelt zeg! ikj had het echt gehad met 37 weken en gelukkig kwam hij al. iedereen is natuurlijk anders! migga, miss ie het stilte voor de storm? hoop het voor je, blijf je maar goed voelen. masu, fijn dat amy al minder last heeft. @ hier, wesley gaat alles goed, alleen heeft hij nue het ritme om in de avond van 11 tot 2 wakker te zijn pff zit je dan met een klaar wakker kind haha.. gelukkig niet huilen maar gewoon kijken. ook is hij steeds in de ochtend en middag wakker. nu slaapt hij weer lekker. hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer en als we hem dan na zijn flesje in bed leggen is hij weer klaar wakker als het licht uigaat. we wilden hem wel gisteren in zijn eigen kamer neerleggen maar omdat hij wakker was hadden we zoiets van morgen weer proberen! hebben jullie nog tips?
@Masu; wat vervelend dat Amy last heeft van spruw! Hopelijk is het snel helemaal over, in ieder geval fijn dat ze al minder pijn lijkt te hebben! @Migga; hoop dat die afspraak niet meer nodig is, hoewel het natuurlijk altijd leuk is om nog even naar je ukje te kijken. Maar in het echt is het natuurlijk veel leuker! @Stampertje en Kibbeling; het is nu echt wel tijd dat jullie kleintjes eens gaan komen he, lijkt me ook vervelend dat jullie nog net even deze warme dagen meepakken met dikke buik. Hoop dat jullie niet teveel vocht vasthouden! @Sammie; heeft het geen zin om hem na de voeding eerder op de avond op te houden? Dat je het 'wakker' uurtje als het ware kunstmatig probeert te vervroegen? Ben hier lekker een avondje alleen thuis en heb even tijd om te forummen, hoewel ik beter een dutje zou kunnen doen . Hier weer een hectische nacht en dag achter de rug. Heb de afgelopen nacht van 1 tot half 4 geprobeerd Kian te voeden, maar mijn borsten stonden zo op knallen dat de melk er uit spoot en ze zo hard waren dat hij ze niet goed te pakken kreeg. Hij is ook enorm driftig als het hem niet in een keer lukt (lijkt op zijn papa) dus als gevolg enorme huilbuien. De volgende voedingen lukte het aanleggen gelukkig wel redelijk. Vandaag ook een aardig volle dag gehad met kraamvisite, dus heb tussendoor geen dutje kunnen doen, ben best moe nu! De borstvoeding vereist echt veel doorzettingskracht, maar ik ga er voor en geniet er ook wel echt van op de momenten dat het gewoon goed lukt. Gelukkig is de kraamhulp die ik heb echt een geweldige meid, ze doet echt veel in huis en is super behulpzaam en gezellig, heb ik wel echt nodig af en toe. Manlief kan zijn draai ook nog niet echt vinden en begint dat op mij af te reageren door mij te zieken, iets wat ik dus echt even niet kan hebben op het moment. Maarja, voor hem is het ook allemaal nieuw. Hij heeft alleen de mazzel dat hij 's nachts door kan slapen en niet eens wakker wordt van onze kleine man! Wat wel heerlijk is is dat ik al mijn oude kleren al gewoon weer pas! Mijn buik voelt nog wel erg zacht, maar dat trekt vanzelf weer bij. Is ook niet zo gek dat ik alles weer pas aangezien ik voor de zwangerschap 75 woog en nu 72 Tegen het lekken gebruik ik trouwens de lilypadz, had ook gewone compressen geprobeerd maar die vond ik erg irriteren aan mijn tepels en die lilypadz zuigen een vacuum waardoor ik nergens last van heb! (Want ja, borstvoeding geven doet best wel pijn in het begin!) Misschien een tip voor de dames die ook bv willen gaan proberen? Sorry voor het lange en wat chaotische berichtje, maar moet af en toe gewoon even wat van me af typen. Morgen is manlief ook heel de dag weg dus zal ik hier misschien wat meer te vinden zijn!
@Mlien: oja, ik ken dat nog precies van die "knallende borsten". Je melkproductie moet zich nog helemaal stabiliseren. Wat je in zo'n geval kan doen is een beetje afkolven, zodat Kian er beter bij kan. Dan drinkt ie ook veel rustiger. Wat heerlijk om je oude kleren alweer te passen!! Ik kwam tijdens mijn vorige zwangerschap 20 kilo aan, net als nu, maar kon na een paar weken ook alweer mijn oude kleding aan. Sterker nog: ik had ineens een kledingmaat minder! Hoop echt dat dat nu ook weer zo zal zijn. @Kibbeling: pfff.. die hitte verdraag ik ook niet hoor! En morgen wordt het nog warmer! Ik blijf maar gewoon lekker binnen, met de rolluiken dicht! Ik heb vandaag behoorlijk veel harde buiken gehad, maar nu is het even rustig. Ik ben heeeeeeel benieuwd wie er morgen bevallen blijken te zijn!! Alvast weltrusten allemaal!
Mlien hier gelukkig niet teveel last van vocht vasthouden. Voel me ondanks de warmte en mn bolle buikje goed. Vervelend dat Kian (net als papa) een driftkikkertje kan zijn als het hem niet in 1x lukt met de bv. Wel een beetje op jezelf letten he en niet teveel kraamvisite in ene keer. En nu al weer lekker in je oude kleren oh dat wil ik!!!!! En je mag hier alles van je aftypen daar zijn we voor!!! Migga jij bent misschien morgen wel bevallen?? Het is je gegund hoor!! Ik hoorde idd ook dat het morgen nog warmer wordt pfffffffff denk ook maar dat ik me hier in huis opsluit!!! Hier alle laatste baby wasjes weggewassen en hangt nu buiten aan de waslijn te drogen! Zo schattig om te zien . Zo af en toe een harde buik, zo van ma doe ff een beetje rustig aan.. maar verder nog lekker rustig!!
@Mlien...petje af hoor meid voor je doorzettingsvermogen!!! En denk je wel btje om jezelf..!!! @Migga...spannend meid, hoop dat jij zelf bent bevallen.. @Kibbeling..wat leuk dat je neefje al btje met jou kleine speelt .. @Warmte...ik trek het ook niet lang hoor buiten!! Loop een rondje met de hond en ff boodschappen en dan ga ik snel weer naar binnen!! Verder met boodschappen doen enorme kramp, en daarna was het weer over!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer kom je nou???? Zo komt zusje Xfactor kijken... Liefs
ik ga hen idd straks wakker proberen te houden, maar denk niet dat het gaat lukken. ookal is hij vandaag wel veel wakker geweest en slaapt niet echt heel diep merk ik. mlien, vervelend dat je man het op jou af reageert. hier lopen we ook wel te mopperen op elkaar als wesley niet goed slaapt of als er iets niet gaat zoals je wilt. maar we kunnen erna wel om lachen. praten het ook wel uit en proberen het dan de volgende keer goed te doen. je moet idd op jezelf letten hoor! wel je rust pakken. en je bezoek maar een dag later laten komen.
@Migga; Als het deze keer dan niet nog maar een maatje kleiner is dan de vorige keer, anders blijft er straks niks van je over! Afkolven vind de kraamhulp geen goed idee, omdat ik het dan ook gelijk weer aanmaak. Heb zelf niet erg veel last van de stuwing hoor, behalve dan dat mn borsten aanvoelen als hete bakstenen, maar niks wat ik niet aankan @Kibbeling; jammer dat je buik nog zo rustig blijft! Toch meer met manlief spelen, bij mij begonnen 's middags de voorweeën... @Stampertje; leuk he X-factor! Ik ga zo ook lekker kijken (ben het nu alvast aan het opnemen zodat ik reclames kan skippen). @Sammie; hoop dat het werkt met Wesley! Hier is het gewoon zo dat manlief eigenlijk nog maar heel weinig doet mbt de zorg voor Kian, af en toe en luier verschonen en dan heeft hij het wel gehad, het meeste komt toch op mijn schouders neer door de bv natuurlijk, maar ik doe het met alle liefde hoor! Net lekker een dutje gedaan met Kian op mijn borst, wat kan ik dan enorm genieten van die momenten. Zou het me echt al niet meer voor kunnen stellen zonder hem! Vandaag woog hij trouwens alweer 3150 gram, dus morgen gaat hij waarschijnlijk over zijn geboortegewicht heen!! *trots op mijn tieten *