Ik heb sinds 2 weken een gekke kwaal. Haast bijna elke nacht sta ik op met krampen in mijn baarmoeder en er ontstaat een harde bobbel boven mn schaambeen en die voelt aan als een harde spier. Dmv masseren en een warme kruik verdrijnt het en wordt het zacht. Zelfs mn man voelt het ook! Ik zelf denk aan een harde buik en dit is mijn 2e zwangerschap. Verder heb ik vanaf week 5 hevig bloedverlies. Ben nu 13 weken! Ik heb geen blaasontsteking en elke dag leeg ik mijn damren. Dus er is geen spake van harde ontlasting. Ik ben van overtuigd dat het een harde buik is. Maar is het niet te vroeg? En wie herkent dit?
Ja ik had ook al vroeg, vanaf de 11 week echt harde buiken, enige wat je kan doen is een flinke stap terug en rustig aan doen. In jouw geval zal ik nog eens de vk/gyn bellen want door bloedverlies wordt je baarmoeder ook extra geprikkeld. En verder even een plasje langs de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten. Daar kan je ook harde buiken van krijgen. overigens is dit mijn 4e kindje dus niet zo gek.
Ik had het ook bij mijn zwangerschap. Je moet idd een stap terugdoen. Je lichaam geeft aan dat het te zwaar wordt. En voor het bloedverlies zou ik toch even je vk inlichten.
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben namelijk al bij mn gynaecoloog geweest en ze bevestigde dat het harde buiken zijn. Ik heb ze al vanaf 11 weken. ERG vroeg! Mijn baarmoeder reageert op het bloedverlies. Ik ben nu ook 2 weken 'ziek' thuis en werk niet. 's Avonds probeer ik ook om vanaf half 8 niks meer te doen als de kleine in bed ligt. Verder stopt het bloeden niet en ze weten niet vanwaar het komt. Bij mijn vorige zwangerschap leidde dit tot een vroeggeboorte met 26 weken. Nu is het afwachten en vanaf week 15 krijg ik injecties met proluton om de baarmoeder rustig te houden. Ik vind het heel vervelend en ook heel erg spannend! We zien wel wat de toekomst te bieden heeft!
Het is natuurlijk altijd goed om je rust te nemen, maar misschien toch even ter geruststelling: bij zoonlief had ik vanaf plm 14 weken zeer regelmatig harde buiken, zonder aanwijsbare reden. Maar hij is netjes blijven zitten tot 40+4, heb verder ook helemaal geen voorweeën gehad. Alleen veeeeeeeel harde buiken. Maar goed, gezien jouw bloedverlies en vorige vroeggeboorte kan ik me je zorgen goed voorstellen! Sterkte en goed dat je rust neemt! Ben nu opnieuw 14 weken zwanger en voel ze al een week of 3 (maar herken het van de vorige keer, dus misschien dat ik het toen ook al eerder had maar niet door had). Ik ga er maar vanuit dat ik gewoon een gevoelige baarmoeder heb die graag oefent.
Dat is mij ook al eens gezegd. Ik heb vanaf week 15 serieuze harde buiken (waar ik écht last van heb). Gisteren nog zelfs toen ik overdag een dutje deed. Ik werd er wakker van. Ik maak mezelf heel druk (alhoewel ik nu echt rustig probeer te doen), maar heb het ook wel een beetje vanzelf waarschijnlijk.
Ik heb nu ook af en toe harde buiken. Vooral als ik me te druk maak. Maar bij jou Juffie heeft het toch een andere oorzaak denk ik. Vooral met jou voorgeschiedenis. Ik hoop voor je dat alles nu anders mag verlopen.
Rustig aan doen, wat naar dit zeg! Het is idd heel vroeg voor harde buiken- ik had ze denk ik voor het eerst bij iets van 14 weken toen we voor het eerst weer seks hadden. Hebben ze ooit een oorzaak kunnen vinden voor de vroeggeboorte destijds? 26 weken... wow.
Ik had ook erg veel en vroeg last van harde buiken. Sterker nog, ik heb wel eens gedacht dat het weeen waren omdat ze erg regelmatig kwamen en ik ze erg goed voelde. Mijn vk zei ook dat mijn buik eigenlijk constant semi-hard aan voelde (waardoor ze ook mijn zoontje moeilijk kon voelen). Ik merkte wel dat het gerelateerd was aan drukte, maar ook als ik veel rust nam, had ik ze.
is die bobbel die jij voelt niet je baarmoeder? je baarmoeder reikt nu net iets boven je schaambeen uit en voelt als een hard balletje aan inderdaad... soms kan het pijnljik, zeurdireg aanvoelen ivm groeien van de baarmoeder....
Ja die bobbel is de baarmoeder, maar daar was ze al over uit. Bij een harde buik krijg je een harde baarmoeder. Ik heb het niet zo vroeg als jou gekregen, gelukkig. Maar volgens de VK toch ook aardig vroeg. Vanaf week 21 ook echt heel regelmatig, toen is de VK hier thuis geweest 's avonds omdat ik ze had met 3 minuten er tussen. Ik merk wel dat het nog erger wordt na een drukke dag bijvoorbeeld. Maar soms ook echt uit het niets... Ik doe echt al de hele dag niets meer, heel vervelend maar wel beter. Merk dat het dan echt minder is. Maar bij jou zal het toch wat anders zijn ook doordat je al eerder vroeg bevallen bent... (rare gedachte voor mij trouwens, ben nu ook 26 weken)
Ik had ook bij mijn eerste kindje vanaf 18 weken regelmatig harde buiken. Uiteindelijk ben ik met 23 weken helemaal gestopt met werken, hierna ging het wat beter. Het wondermiddel was, veel rust nemen en middagdutjes. Vanaf week 30 weer veel harde buiken, de kleine was toen ook al ingedaald. Uiteindelijk is ze geboren met 40+4 weken. Nu ben ik bijna 8 weken zwanger van mijn 2de kindje. Ik zei laatst tegen mijn vriend dat ik soms het gevoel van aan harde buik heb... Van de buitenkant niet te voelen, mijn baarmoeder is immers nog te laag/klein. Maar toch voelt het zo. Vaak heb ik dat na fysieke inspanning of als ik nodig moet plassen. Ik vraag me echt af of dit mogelijk is, het gevoel is echt als een harde buik. Ik kan het niet anders uitleggen. Nu herken ik het ook dat is wel een verschil met de eerste natuurlijk. Maar het blijft wel erg raar en zeer vroeg...
Ik heb ook al een tijdje harde buiken. Vandaag alweer een week dat ze ook pijnlijk zijn. Heb verplichte bedrust, mag dus absoluut niet werken (ben zelf kraamverzorgende, maar baal hier stiekem wel van had nl. liever nog gewerkt). Wanneer ik weer iets mag doen, geen idee.. krijg wel extra controles etc
Jouw lichaam geeft al singnalen af dat je iets rustiger aan moet doen!! heb ik ook gehad... Nu al paar weken geen last meer van!
ik ben er laatst ook voor naar de vk geweest, conclusie rustig aan doen, laat de stress namelijk teveel toe en ga er dan helemaal in op...dus deur op slot en rusten smiddags, rusten is echt niet lui zijn!
Jeetje jufffie, hoe is het nu?? (alweer 2 weken verder) Heb je er nog veel last van? Ik hoop echt voor je dat het deze keer anders verloopt.