Ojee, is het dan tóch begonnen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Linn84, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Al weken heb ik last van "gerommel". Enorm last gehad van het indalen (met 34/35 weken al) en voorweeën die niet heel regelmatig kwamen, maar die me toch behoorlijk bezig hebben gehouden.

Nu heb ik sinds gister toch behoorlijk meer last. De pijngolven waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het weeën zijn komen af en aan en er komt nu steeds meer regelmaat in. Ik heb ze nu ruim een uur om de 10 minuten.

Zou het dan toch door gaan zetten nu? Of kan het net zo goed loos alarm zijn?

Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten... Ervaringen en advies zijn meer dan welkom!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou kunnen natuurlijk! Ben je al onder de douche geweest, als het afzakt is het nog niet het echte werk.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend hoor, zou goed kunnen, maar wat umm zegt ff onder de douche en kijken of het minder word!

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ben nog niet onder de douche geweest, zo eens proberen..

Beeb is wel nog vrij druk, is dat normaal of verschilt dat bij iedereen?

Heb trouwens ook een behoorlijk "flauw" gevoel in m'n hoofd, net of ik steeds duizelig/benauwd ben zeg maar...;)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Moet je je echt concentreren op de pijngolven? Of kun je nog gewoon doorgaan met wat je deed? Dat zegt vaak ook wel wat...

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, ze duren niet heel erg lang, maar zijn wel vrij heftig.
    Mijn vriend zei op een gegeven moment dat ie ging timen elke keer dat ik een schreeuw gaf :)

7. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    is het niet afgenomen na het douchen? wellicht is het dan toch begonnen :) Succes in ieder geval!!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Schreeuwen?! :$ Nou, dat klinkt als serious business meid!! Heb je al gedoucht inmiddels? zet t door? Misschien toch even de VK bellen, niet alle vrouwen krijgen langdurig en regelmatig weeen!

9. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nu al een uur niets hier van je gehoord.... is het zover???
    Veel succes dan!!!!

Bij mij begon het ook zo, steeds vaker en regelmatiger heftige krampen. En ik moest ook plotseling wel 4 x vlak achter elkaar naar de wc om te poepen??? Lijkt wel of je lichaam zich vóór de bevalling helemaal leeg maakt.

Spannend hoor, succes nogmaals.....

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het is nog steeds niet weg, maar het wordt ook niet erger volgens mij... Heb net een lang warm bad genomen en weinig last gehad... Ik weet het ook niet :D Hoop dat het doorzet en zo niet, dan hoop ik dat het afzakt, dan slaap ik tenminste straks :)

Maar weer afwachten dus...

11. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    En???? Hoe is de nacht verlopen????

Ik wil absoluut niemand de hoop inboren... maar ik loop ook al weken met voorweeën en rommelen etc...
    Vorige week ook een uur lang om de 10 minuten... daarna een dag anderhalf uur om de 8 minuten weeën...
    Eergisteren weer om de 10 minuten een drie kwartier, vervolgens nog een half uur om de 7 minuten...

en ik heb nog steeds geen beeb in mijn handen!!!! Ik bel inmiddels ook de verloskundige niet, want schiet natuurlijk voor geen meter op om elke keer te bellen...

Ook dat duizelig/misselijk gevoel heb ik nu al een weekje ongeveer... is behoorlijk frustrerend... Oh ja, slijmprop ook al verloren vorige week :S

Ons lichaam kan ons behoorlijk voor de gek houden af en toe helaas :p

Maar ben benieuwd, want voor hetzelfde geldt is het bij jou WEL doorgezet!!!!!

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nope, weer niks :D

Vannacht wel even wakker geworden met echt hele erge krampen die om de paar minuten kwamen. Toen dacht ik wel even Ja dit is het vast! Maar een half uur later was het weer minder en ben ik weer in slaap gevallen...

Ben er bang voor dat dit nog weken zo door gaat :(

13. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    hah, dat had ik vannacht ook :) Nog maar even op de telefoon gekeken ook, zo van: nou, zal vast moeten gaan timen...

vervolgens na een drie kwartier ofzo weer in slaap gevallen :)

Heb je de verloskundige wel al een keer gebeld of aangegeven dat je zoveel voorweeën/krampen/harde buiken/weeën/whatever hebt???

Bij mij zijn ze namelijk gelijk langs gekomen toen ik ze op de hoogte stelde dat ik mijn slijmprop verloren had. En toen hebben ze dus ook gelijk inwendig onderzoek gedaan om te kijken of er iets aan de hand was!!

Gewoon bellen hoor, als je het niet helemaal vertrouwd. Had bij mijn eerste NOOIT regelmatig weeën, besloot ik pas 's avonds 11 uur te bellen (na dus al een hele dag weeën te hebben), kwam ze kwart voor 12 aankakken en had ik dus al bijna 6cm ontsluiting :p

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik ben vrijdag nog even extra op controle geweest. Toen gaf ze aan dat het inderdaad rommelt, had er ook last van toen ik daar was en dat kon ze wel voelen.
    Maarja, ze gaf ook aan dat het niet altijd wat hoeft te zeggen. Het kan vandaag doorzetten, maar ook over vier weken zei ze letterlijk. Moest het wel extra goed in de gaten gaan houden en zodra ik het idee had dat het doorzette of als ik er ongerust over werd ofzo moest ik maar meteen bellen. Ben alleen niet zo heel gauw ongerust, dus bel niet zo snel :) Haha...
    Maar goed, woensdag moet ik weer naar de vk. Ook voor een groei- en liggingsecho dan. Wil dan, als het zo doorgaat, vragen of ze misschien al willen strippen ofzo. Moet er toch niet aan denken om zo nog een paar weken door te moeten gaan. Kan op het moment niet eens een doekje over de tafel halen zonder meteen weer krampen te krijgen...

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hai Linn: hier ook flinke rommel iedere nacht. Ben vrijdag naar de vlos geweest met dezelfde vraag, want ik trek het niet meer. Bij mij was de boel wel week van binnen, maar ik had nog geen ontsluiting dus strippen was niet aan de orde. Heb je ontsluiting?

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb geen idee, ze heeft geen inw. onderzoek gedaan...
    Hoop het wel, dan is alles in ieder geval niet voor niets :D

17. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik zou gelijk even om een inwendig onderzoek vragen als je er toch bent, heb ik ook gedaan en ook om te weten dat de weeen niet voor niets waren..:)

18. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    ja precies!!! Wat Nicky zegt :p

Bij mij had ze dus wel gelijk gekeken omdat ze bang was dat de weeën iets TEveel deden (ben nog geen 37 weken, dus anders moest ik gelijk door naar het zkh)...
    Hier dus wel half verweekt en bijna 1 cm ontsluiting... toen ze vorige week checkte. Stiekem toch wel benieuwd hoe het nu zit... :) Ondanks dat het geen pretje is dat ze daarnaar kijken! Maar ja, nieuwsgierigheid overheerst ;)

mmm, ik ben bang dat het een kleine kans is dat ze met 37 weken strippen... hier doen ze het iig nooit, pas vanaf week 38 en met zeer ernstige klachten dat ze gaan kijken om in te leiden of te strippen. Ik hoop wel dat ze naar je luisteren!!! En anders gewoon lekker aandikken hoor ;)

Ik wordt vanwege mijn klachten (en het feit dat zoonlief 9.5 pond was) in week 38 ingeleid hopelijk.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja hoor, het is weer begonnen. Vanaf 17.20 weer netjes om de 10 minuten... Kan nu al voorspellen dat het meer pijn gaat doen, en dat het tegen een uur of 10 vanavond wel weer afzakt :(
    Word er zo moedeloos van...
    Zucht

(sorry voor mijn geklaag :))

20. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Hey Linn,
    Ik had het ook een aantal dagen achter elkaar. Elke keer vanaf ongeveer 17:00, tot ongeveer 23:00 's avonds.
    Ik heb een blaasontsteking, dus dat zou wat kunnen verklaren. Maar na een paar dagen was het ineens weer rustig. Je kunt niet op je eigen lijf rekenen, want die kan je flink voor de gek houden. Succes nog met de laatste loodjes.

Deel Deze Pagina