Ja dat is wel waar wat je zegt. Want ze is vaak in het weekend ziek. Maar ik ben allang blij dat ze het niet in de vakantie had 2 weken geleden. Maar ik zit nu lekker ff wat foto's mooi te maken. Dat is mijn ontspanning. Lekker met een koppie thee en een paracetamol..
Lisa heeft idd de 6de ziekte gehad, maar dan hebben ze eerst koorts en een paar dagen later krijgen ze pas vlekjes. Dan is de ziekte overigens al weer op zijn retour.. de vlekjes komen nl pas op het eind. Maar zo te lezen is dit niet het geval bijJ enna.. Kijk het nog even aan en ander echt maandag naar de HA gaan hoor!
Ik kijk het straks nog even aan inderdaad als ze wakker is. Mocht het erger zijn dan ga ik gelijk naar de huisarts en anders wordt het pas dinsdag i.v.m. pinksteren. Ik ga nu gauw want ze huilt alweer....
ze huilt aan 1 stuk door. ben dit helemaal niet van haar gewent.. nu heeft ze weer onder temp 35.7 kan de huisarts pas om half 4 bellen. nu zijn de spoedgevallen ik mag om 16.15 u langs komen... ze kijkt wat moeilijk vanwege de flits. Maar die vlek onder op haar kin vind ik erg verdacht..
Ik moest naar een vervangende huisarts, omdat die van ons er weer eens niet was.. Vond dat mens helemaal niet leuk. Zo stug tegen zo'n kleintje. Ben blij dat het mijn eigen arts niet is. Maar jenna heeft dus een keelontsteking. Zo zielig. En waarschijnlijk de 5e of 6e ziekte. Kon nog wel wat anders zijn ook, maar toen gaf ze me maar het foldertje mee over vlekkenziektes. Ben je lekker mee zeg. Haar ogen zagen er wel goed uit. Ik heb net paracetamol zetpillen gekocht. En een kuur voor haar keel, oren en neus.. van vsm.. Ze zit nu heerliijk rustig op de bank naar sesamstraat te kijken. Gelukkig drinkt ze nog steeds goed. Ga zo proberen of ze een broodje wil. Vanmiddag heeft ze wel fruit gegeten. Na haar broodje breng ik haar naar bed....
beterschap dan maar met je meiske hopelijk knap ze snel weer op en tja huisartsen ............. ik zeg der maar niets over
och arm kindje! Toen ik die foto zag dacht ik: sjee die ziet er ziek uit, maar gelukkig kwam dat door de flits.
Dank je wel meiden! Ze ligt nu al een uurtje te slapen en ze was heel snel vertrokken. Denk dat de zetpil wel goed zal helpen.. Ik ga ook zo naar mijn bed, want ik heb ook hoofdpijn en last van mijn keel en oren...pffffff Gauw vitamines en goed drinken, want ik wil niet ziek worden.. Tot morgen dan maar..
Beterschap voor je meisje EN voor jezelf, meid. Ik hoop dat wanneer je dit morgen leest, je je weer een heel stuk beter voelt, net als je kleine meisje. Ze ziet er wel heel zielig uit, hoor, op de foto. gelukkig komt het ergste van de flits, hihi.
Het gaat wel beter met haar en met mij ook gelukkig. Denk dat de zetpillen best goed helpen. Maar haar gezicht is wel erger geworden hoor. Ze ligt nu net weer te slapen... na een zetpil..
Met jenna gaat het eigenlijk best goed. Tenminste ze is weer lekker druk enzo. Heeft nog wel een snotneus, maar gelukkig minder als gisteren. Temp blijft nu laag vanwege de zetpil denk ik. Hopelijk slaat het vsm kuurtje goed aan. Hier een foto van haar been. De vlekjes worden steeds duidelijker en haar lichaam zit er helemaal mee vol. Gelukkig niet zo erg op haar gezicht. De foto is een beetje donker. Maar je ziet een paar felle plekjes en heeel veel lichte speldenprikjes...
als ze er geen jeuk aan heeft lijkt het toch op de 5de 6de 7de ziekte ? dat is met een paar dagen weer over hoe is het nu met haar ?
7e ziekte? Was een grappie toch? haha Ze heeft er geen jeuk aan denk ik. Ik zie haar niet krabben. Maar het gaat wel beter hoor met haar. Ze heeft vannacht goed doorgeslapen en ze is nu ook weer rustig in slaap gevallen. Denk dat het morgen wel beter gaat. Misschien dat de bultjes nog erger worden. Temperatuur is in ieder geval weer rustig. Dus het ergste hebben we hopelijk gehad...
ik vond nog wat over de 6de ziekte Zesde ziekte Symptomen De zesde ziekte komt eigenlijk alleen bijkinderen tussen de 6 maanden en 3 jaar voor. Er treedt plotseling hoge koorts op, soms zijn de klieren achter de oren en in de hals opgezet. Na een dag of drie tot vijf daalt de koorts plotseling en ontstaan er kleine lichtrode vlekjes, het eerst in het gezicht, later ook op de romp. Er is geen jeuk. De vlekjes verdwijnen na ongeveer 2 dagen. Incubatietijd en wanneer besmettelijk De incubatietijd is enkele dagen, we weten niet precies wanneer de ziekte besmettelijk is. Wel weten we dat het alleen voorkomt bij kinderen tussen 6 maanden en 3 jaar. Voor de zwangere vrouw is er dus geen reden om kinderen met de zesde ziekte te mijden. Behandeling Ook de zesde ziekte wordt veroorzaakt door een virus. Er is geen behandeling nodig. De koorts zakt vanzelf en hoeft niet bestreden te worden. Heeft een kind hoge koorts of voelt het zich erg ziek, dan kan een paracetamol gegeven worden. Let wel op dat een kind met hoge koorts veel drinkt, uitdroging kan gemakkelijk optreden.
Dat is het wel he debbie?? Is precies hoe het bij haar is gegaan.. Nou ja uitzieken is dus het beste. Bedankt voor de info! Waar heb je dat gevonden? Staat vast ook info bij over andere kinderziektes. Erg handig om die info te hebben..
Eva heeft vorig jaar ook de zesde ziekte gehad. Ineens hoge koorts en daarna de vlekken. Als ik naar de twee fotoos kijk van jenna lijken de vlekjes verdacht veel op de vlekken die eva toen had. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met haar. Kwebbel