zonnebank

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chris81, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    hallo
    ik ben tussen de 12-14 weken zwanger, mijn vraag is mag ik 1x per week gewoon onder de zonnebank, heb dit nog niet gedaan hoor, wil hier ivm trouwen straks in juni mee gaan beginnen... beetje voorbruinen...
    of is dit niet verstandig

en mag je je haar laten blonderen?

alvast bedankt

2. Dieselientje

Dieselientje Actief lid

8 feb 2008
    101
    0
    0
    Volgens mij is onder de zonnebank niet goed..je kindje kan t dan te warm krijgen..en jijzelf kunt pigmentvlekken in je gezicht krijgen..

3. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste drie maanden wordt zonnebank afgeraden. Daarna zou het voor je kindje geen kwaad kunnen, maar als je buik eenmaal begint te groeien kun je die het beste wel bedekken omdat die sneller verbrandt met zo'n strakke huid.
    En ja: je hebt het risico van een zwangerschapsmasker, oftewel opvallende pigmentvlekken. Ik zou dus in elk geval géén gezichtsbruiner gebruiken, maar misschien liever helemaal niet op zonnebank of in de volle zon gaan. Je weet niet hoe je huid gaat reageren.

Blonderen mag je gewoon doen.

4. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Op www.babyopkomst.nl (site van verloskundigen) staat er dit over de zonnebank en zonnen:

Zonnebaden in de zwangerschap

Voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een maskervormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon.

Dus je mag gewoon onder de zonnebank, alleen oppassen voor een zwangerschapsmasker.

5. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik ben afgelopen zaterdag onder de zonnebank geweest. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. Toen ik thuis in de spiegel keek, zag ik allemaal pigmentvlekjes op mijn voorhoofd en een grotere vlek naast mijn wenkbrauw. Ook rond mijn mond is het donkerder gekleurd.
    Na een halve dag was dit voor het grootste deel weggetrokken, maar ik ga de komende maanden niet meer onder de zonnebank.

Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je zelfbruinende creme gebruikt...
    Iemand daar ervaring mee?

6. Ik ging ook 1 x per week onder de zonnebank maar heb dit sinds ik zwanger werd niet meer gedaan.
    Afgelopen week hield ik het niet meer hoor, ik vond mezelf er steeds witter en belabberder uit gaan zien. :(
    Dus ben ik weer gegaan, en heb een handdoek over mijn buik gelegd.
    Gelukkig geen rare vlekken of wat dan ook gekregen maar wel weer een beetje kleur in mijn gezicht. ;)
    Van de zelfbruinende creme kregen alleen mijn handen een kleurtje! :)

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Voordat ik zwanger werd ging ik regelmatig...zeg maar 1x per wk of per 2 wk onder de zonnebank.
    Nu ik zwanger ben niet meer.
    Was 2 weken geleden zo ontzettend bleek (na griep /pijn etc) dat ik het weer eens wilde proberen.
    Handdoekje over m'n buik en 15 min eronder.
    Geen zwangerschapsmasker en het resultaat was goed/lekker gezond kleurtje.
    Het enige wat ik minder fijn vond was dat de kleine in m'n buik al na 5 sec toen ik eronder lag enorm ging schoppen.
    Echt niet normaal meer!
    Weet niet of het door de warmte kwam...baby het niet fijn of juist wel vond, maar hierdoor niet echt onspannend/relaxt (terwijl ik het normaal helemaal super vind om de kleine te voelen schoppen)

Mirre

Deel Deze Pagina